Poboljšanje uslova stanovanja porodica izbeglica na njihovoj teritoriji, kroz kupovinu seoske kuće sa okućnicom
KOMESARIJAT ZA IZBEGLICE I MIGRACIJE REPUBLIKE SRBIJE
Javni poziv jedinicama lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu sredstava namenjenih stvaranju i poboljšanju uslova stanovanja porodica izbeglica na njihovoj teritoriji, kroz kupovinu seoske kuće sa okućnicom i dodelu jednokratne pomoći u građevinskom i drugom materijalu i/ili opremi (mali grant).
Maksimalni iznos sredstava za pomoć jedinici lokalne samouprave u stvaranju i poboljšanju uslova stanovanja porodica izbeglica, kroz kupovinu seoske kuće sa okućnicom i dodelu jednokratne pomoći u građevinskom i drugom materijalu i/ili opremi (mali grant), po jedinici lokalne samouprave, zajedno sa učešćem jedinice lokalne samouprave, iznosi 4.200.000 dinara.
Maksimalni iznos sredstava koji jedinica lokalne samouprave dodeljuje porodičnom domaćinstvu korisnika za kupovinu seoske kuće sa okućnicom i dodatnu pomoć namenjenu za građevinski i drugi materijal i/ili opremu (mali grant) iznosi 1.400.000 i to: 1.200.000 dinara za kupovinu seoske kuće sa okućnicom i 200.000 dinara za dodatnu pomoć (mali grant), po porodičnom domaćinstvu korisnika.
Kriterijumi za učešće jedinica lokalne samouprave
Za učešće na Javnom pozivu, potrebno je da jedinica lokalne samouprave ispunjava sledeće kriterijume:
1) da je obrazovan Savet za migracije;
2) da je usvojen plan aktivnosti u kojem je navedena mera u oblasti upravljanja migracijama;
3) da postoje personalni i tehnički kapaciteti za realizaciju mere, odnosno aktivnosti (spremnost jedinice lokalne samouprave da angažuje stručne službe u cilju procene ugroženosti porodica i ispunjenosti tehničkih/građevinskih uslova za realizaciju aktivnosti);
4) da su pravdana sredstva koja su dodeljivana kroz ranije, slične programe i projekte (da su jedinice lokalne samouprave dobile potvrdu Komesarijata o namenskom utrošku sredstava dodeljenih za stvaranje i poboljšanje uslova života i stanovanja i ekonomsko osamostaljivanje izbeglica i interno raseljenih lica za pojedinačne projekte, za period od januara 2009. godine, zaključno sa sredstvima odobrenim po javnim pozivima Komesarijata za izbeglice i migracije iz juna 2015. godine)/podneta dokumentacija;
5) da je za bazu trajnih rešenja Komesarijatu za izbeglice i migracije dostavila podatke o izabranim korisnicima, po ugovorima zaklljučenim između Komesarijata za izbeglice i migracije i jedinice lokalne samopurave zaključno sa 30. junom 2015. godine (osim za jedinice lokalne samouprave koje imaju važeće anekse ili su vratile neutrošena sredstva);
6) da je spremna da učestvuje u iznosu od najmanje 5%, odnosno najmanje 10% od vrednosti podsticaja, mere odnosno aktivnosti za koju se prijavljuje (nedovoljno razvijene, izrazito nedovoljno razvijene i jedinice lokalne samouprave koje se nalaze u devastiranom području u iznosu od najmanje 5% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti, ostale jedinice lokalne samouprave u iznosu od najmanje 10% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti. Razvijenost jedinica lokalne samouprave utvrđuje se u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju („Službeni glasnik RS” br. 51/09 i 30/10) i Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu („Službeni glasnik RS” broj 104/14).
Obavezna dokumentacija
Jedinica lokalne samouprave, prilikom prijave na Javni poziv, dostavlja sledeću dokumentaciju:
– popunjen obrazac Prijave:
– fotokopiju akta o obrazovanju/formiranju Saveta za migracije;
– lokalni akcioni plan ili drugi strateški akt u kome je navedena aktivnost iz Javnog poziva;
– izjavu o spremnosti jedinice lokalne samouprave da angažuje stručne službe u cilju procene ugroženosti porodica i ispunjenosti tehničkih/građevinskih uslova za realizaciju aktivnosti (izjava mora biti zavedena i potpisana);
– fotokopiju potvrda Komesarijata o namenskom utrošku sredstava dodeljenih za stvaranje i poboljšanje uslova života i stanovanja i ekonomsko osamostaljivanje izbeglica i interno raseljenih lica, za period od januara 2009. godine, zaključno sa sredstvima odobrenim po javnim pozivima Komesarijata za izbeglice i migracije iz juna 2015. godine ili fotokopiju potvrda o vraćenim neutrošenim sredstvima ili fotokopiju važećeg aneksa;
– izjavu o spremnosti jedinice lokalne samouprave da participira sopstvenim sredstvima u realizaciji aktivnosti (izjava mora biti zavedena i potpisana).
Prioritet pri izboru jedinica lokalne samouprave kojima se dodeljuju sredstava namenjenih stvaranju i poboljšanju uslova stanovanja porodica izbeglica na njihovoj teritoriji, kroz kupovinu seoske kuće sa okućnicom i dodelu jednokratne pomoći u građevinskom i drugom materijalu i/ili opremi (mali grant), utvrđuju se na osnovu sledećih kriterijuma:
– broja potencijalnih korisnika;
– opravdanosti i izvodljivosti predloženih aktivnosti;
– prethodnog iskustva u sprovođenju sličnih aktivnosti;
– opravdanih ranije dodeljenih sredstava za ove ili slične namene;
– nivoa ekonomskog razvoja jedinice lokalne samouprave.
Zahtev koji se može naći na internet stranici Komesarijata (www.kirs.gov.rs) i prateću dokumentaciju potrebno je dostaviti na adresu: Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije, ul. Narodnih heroja br. 4, Novi Beograd, najkasnije do 10. marta 2017. godine, sa naznakom: “JAVNI POZIV – seoske kuće za izbeglice“. Pristigle zahteve razmatra Komisija za izbor jedinica lokalne samouprave kojima se dodeljuju sredstava namenjena stvaranju i poboljšanju uslovam stanovanja porodica izbeglica na njihovoj teritoriji, kroz kupovinu seoske kuće sa okućnicom i dodelu jednokratne pomoći u građevinskom i drugom materijalu i/ili opremi (mali grant) (u daljem tekstu: Komisija), u skladu sa navedenim kriterijumima i utvrđuje listu jedinica lokalne samouprave koje ispunjavaju uslove i kriterijume za dodelu sredstava.
Odluku o izboru jedinica lokalne samouprave kojima se dodeljuju sredstva donosi komesar, na predlog Komisije.