Konkurs za sprovođenje ciljeva Nacionalne strategije za mlade

Konkursi

Strategy

MINISTARSTVO OMLADINE I SPORTA

Konkurs za sprovođenje ciljeva Nacionalne strategije za mlade

Cilj konkursa
Ministarstvo omladine i sporta (u daljem tekstu: ministarstvo) finansira programe i projekte od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora koje sprovode udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi objavljivanjem javnih godišnjih konkursa, na osnovu Zakona o mladima („Službeni glasnik RS”, broj 50/11) (u daljem tekstu: Zakon) i Pravilnika o finansiranju i sufinansiranju programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora („Službeni glasnik RS”, broj 8/12 i 11/13) (u daljem tekstu: Pravilnik).

U cilju sprovođenja omladinskih aktivnosti usmerenih ka ostvarivanju ciljeva Nacionalne strategije za mlade i stvaranje uslova za zapošljavanje samozapošljavanje i preduzetništvo mladih, ministarstvo objavljuje Konkurs za sprovođenje ciljeva Nacionalne strategije za mlade.

Sredstva za projekte po ovom konkursu u iznosu do 37,5 miliona dinara obezbeđena su budžetom Republike Srbije za 2014. godinu („Službeni glasnik RS”, broj 110/13) u okviru razdela 31 – Ministarstvo omladine i sporta, funkcija 810 – Usluge rekreacije i sporta, aproprijacija 481 – dotacije nevladinim organizacijama, a raspored i korišćenje sredstava utvrđeni su Planom izvršenja Ministarstva omladine i sporta za 2014. godinu.

Uslovi konkursa

2.1. Ko može da se prijavi?

Na konkurs se kao nosioci projekta mogu prijaviti udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi koji su registrovani na teritoriji Republike Srbije i koji su upisani u Jedinstvenu evidenciju udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza, u skladu sa Pravilnikom o sadržini i načinu vođenja jedinstvene evidencije udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza („Službeni glasnik RS”, broj 1/12), koju vodi ministarstvo.

2.2.  Korišćenje odobrenih sredstva 

Odobrena sredstva se mogu koristiti isključivo za realizaciju projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između ministarstva i nosioca projekta. Nosilac projekta otvara namenski račun za realizaciju projekta, kada ga ministarstvo obavesti da je projekat odobren. Sa namenskog računa se pokrivaju svi troškovi odobrenog projekta.

2.2.2. Sufinansiranje projekta

Ukupna vrednost projekta može da bude veća od iznosa traženog od ministarstva, a razlika podrazumeva sopstveno učešće, učešće drugih donatora, kao što su lokalne samouprave, javne ustanove, komercijalni sektor, sredstva iz međunarodnih fondova i sl., pri čemu je važno da se tražena sredstva ne preklapaju, ali i da je sufinansiranje obezbeđeno i proverljivo.

2.2.3. Struktura budžeta projekta i visina prihvatljivih troškova

Samo se “prihvatljivi troškovi” mogu uzeti u obzir za projektna sredstva. Da bi bili prihvatljivi, prema ovom Konkursu, troškovi moraju da budu neophodni za izvođenje projekta; stvarni troškovi nosioca projekta tokom perioda realizacije projekta; evidentirani u obračunima ili poreskim dokumentima nosioca projekta; prepoznatljivi i proverljivi i podržani originalnom dokumentacijom.

Prihvatljivi troškovi podrazumevaju:
–    Naknada za lice koje rukovodi realizacijom projekta  – neto zarada na mesečnom nivou može da bude u visini maksimalno do dve prosečne neto zarade u Republici Srbiji, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi  predlog projekta (projektom može da rukovodi jedno lice);
–    Naknade za rad ostalih lica koja učestvuju u realizaciji projekta  – neto zarada na mesečnom nivou može da bude u visini maksimalno do jedne prosečne neto zarade u Republici Srbiji, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi  predlog projekta;
Napomena: za realizaciju projekta lica mogu biti angažovana po osnovu ugovora u skladu sa Zakonom o radu i zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
–    Troškove putovanja i dnevnica lica koja učestvuju u realizaciji projekta – do visine uobičajenih troškova, u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike (troškove planirati u skladu sa Zakonom o radu kojim je propisano da zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, i to za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju;  za vreme provedeno na službenom putu u zemlji; za vreme provedeno na službenom putu u inostranstvu, najmanje u visini utvrđenoj posebnim propisima; smeštaja i ishrane za rad i boravak na terenu, ako poslodavac nije zaposlenom obezbedio smeštaj i ishranu bez naknade i drugo u skladu sa ovim zakonom. Za lica koja nisu zaposlena u smislu ovog zakona, potrebno je ove troškove planirati (uračunate) u okviru  honorara/nadoknade za određeni posao/uslugu).
–    Nabavku usluga i dobara koje odgovaraju tržišnim cenama pod uslovom da su neophodni za realizaciju projekta i da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke (npr. informisanje, oglašavanje, štampanje, organizacija obuka, konferencija, javnih događaja, promocije, kancelarijskog materijala i sl.)
–    Troškove revizije ispunjenja ugovornih obaveza (uz završni izveštaj o projektu neophodno je dostaviti i revizorski izveštaj o ispunjenju ugovornih obaveza)

Neprihvatljivi troškovi – sledeći troškovi se neće pokrivati iz budžeta projekta:
a) pokrivanje gubitaka ili dugovanja;
b) pristigle pasivne kamate;
v) kupovina zemlje ili zgrada;
g) stavke koje se već finansiraju iz drugih izvora;
d) plaćanje istih lica po različitom osnovu u okviru realizacije jednog projekta. Jedno lice može obavljati više različitih funkcija i aktivnosti, npr. menadžer projekta i trener na projektu, ali ne može biti plaćeno iz budžeta projekta po oba osnova, već samo po jednom.

Rok za konkurisanje: 10.10.2014. godine.

Detaljnije