Konkurs za podršku jedinicama lokalne samouprave za sprovođenje omladinske politike na lokalnom nivou

omladinskapolitikaMINISTARSTVO OMLADINE I SPORTA

Konkurs za podršku jedinicama lokalne samouprave za sprovođenje omladinske politike na lokalnom nivou

CILJ KONKURSA
Ministarstvo omladine i sporta (u daljem tekstu: ministarstvo) finansira programe i projekte od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora koje sprovode lokalne samouprave objavljivanjem javnih godišnjih konkursa, na osnovu Zakona o mladima („Službeni glasnik RS”, broj 50/11) (u daljem tekstu: Zakon) i Pravilnika o finansiranju i sufinansiranju programa i projekata od javnog interesa u oblastima omladinskog sektora („Službeni glasnik RS”, broj 8/12 i 11/13) (u daljem tekstu: Pravilnik).

U cilju pružanja podrške mladima za zapošljavanje, samozapošljavanje i podsticanje omladinskog preduzetništva ministarstvo objavljuje Konkurs za podršku jedinicama lokalne samouprave za sprovođenje omladinske politike na lokalnom nivou.

Sredstva za projekte po ovom konkursu u iznosu do 8.520.767,00 miliona dinara obezbeđena su budžetom Republike Srbije za 2014. godinu („Službeni glasnik RS”, broj 110/13) u okviru razdela 31 – Ministarstvo omladine i sporta, funkcija 810 – Usluge rekreacije i sporta, aproprijacija 481 – dotacije nevladinim organizacijama i u iznosu do 1.166.000,00 dinara u okviru razdela 30 – Ministarstvo omladine i sporta, glava 31.1 Budžetski fond za finansiranje sporta, funkcija 810 – Usluge rekreacije i sporta, aproprijacija 463 – Transferi ostalim nivoima vlasti a raspored i korišćenje sredstava utvrđeni su Planom izvršenja Ministarstva omladine i sporta za 2014. godinu.

Ko može da se prijavi?
Na ovaj Konkurs mogu da se prijave lokalne samouprave koje imaju osnovanu kancelariju za mlade u skladu sa članom 22. Zakona o mladima („Službeni glasnik RS“, broj 50/11).

Struktura budžeta projekta i visina prihvatljivih troškova
Samo se “prihvatljivi troškovi” mogu uzeti u obzir za projektna sredstva. Da bi bili prihvatljivi, prema ovom Konkursu, troškovi moraju da budu neophodni za izvođenje projekta; stvarni troškovi nosioca projekta tokom perioda realizacije projekta; evidentirani u obračunima ili poreskim dokumentima nosioca projekta; prepoznatljivi i proverljivi i podržani originalnom dokumentacijom.

Prihvatljivi troškovi podrazumevaju:
–    Naknada za lice koje rukovodi realizacijom projekta  – neto zarada na mesečnom nivou može da bude u visini maksimalno do dve prosečne neto zarade u Republici Srbiji, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi  predlog projekta (projektom može da rukovodi jedno lice);
–    Naknade za rad ostalih lica koja učestvuju u realizaciji projekta  – neto zarada na mesečnom nivou može da bude u visini maksimalno do jedne prosečne neto zarade u Republici Srbiji, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi  predlog projekta;
Napomena: za realizaciju projekta lica mogu biti angažovana po osnovu ugovora u skladu sa Zakonom o radu i zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
–    Troškove putovanja i dnevnica lica koja učestvuju u realizaciji projekta – do visine uobičajenih troškova, u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike (troškove planirati u skladu sa Zakonom o radu kojim je propisano da zaposleni ima pravo na naknadu troškova u skladu sa opštim aktom i ugovorom o radu, i to za dolazak i odlazak sa rada, u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju;  za vreme provedeno na službenom putu u zemlji; za vreme provedeno na službenom putu u inostranstvu, najmanje u visini utvrđenoj posebnim propisima; smeštaja i ishrane za rad i boravak na terenu, ako poslodavac nije zaposlenom obezbedio smeštaj i ishranu bez naknade i drugo u skladu sa ovim zakonom. Za lica koja nisu zaposlena u smislu ovog zakona, potrebno je ove troškove planirati (uračunate) u okviru  honorara/nadoknade za određeni posao/uslugu).
–    Nabavku usluga i dobara koje odgovaraju tržišnim cenama pod uslovom da su neophodni za realizaciju projekta i da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke (npr. informisanje, oglašavanje, štampanje, organizacija obuka, konferencija, javnih događaja, promocije, kancelarijskog materijala i sl.)
–    Troškove revizije ispunjenja ugovornih obaveza (uz završni izveštaj o projektu neophodno je dostaviti i revizorski izveštaj o ispunjenju ugovornih obaveza)

Neprihvatljivi troškovi – sledeći troškovi se neće pokrivati iz budžeta projekta:
a) pokrivanje gubitaka ili dugovanja;
b) pristigle pasivne kamate;
v) kupovina zemlje ili zgrada;
g) stavke koje se već finansiraju iz drugih izvora;
d) plaćanje istih lica po različitom osnovu u okviru realizacije jednog projekta. Jedno lice može obavljati više različitih funkcija i aktivnosti, npr. menadžer projekta i trener na projektu, ali ne može biti plaćeno iz budžeta projekta po oba osnova, već samo po jednom.

Konkurs će biti otvoren do 10.10.2014. godine.

Detaljnije