Arhiva ‘Konkursi’

Sufinansiranje organizovanja naučno-stručnih skupova

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA NAUKU I TEHNOLOŠKI RAZVOJ

Javni  konkurs za sufinansiranje organizovanja naučno-stručnih skupova u 2011. godini

U cilju podsticanja naučnog stvaralaštva i razmene naučno-stručnih dostignuća od značaja za AP Vojvodinu, Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj sufinansiraće organizovanje naučno-stručnih skupova za registrovane naučno-istraživačke organizacije sa teritorije AP Vojvodine, u skladu sa finansijskim planom i finansijskim mogućnostima.

Organizatori naučno-stručnog skupa, izuzetno, mogu biti i druge organizacije i udruženja, u slučaju da manifestacija koju organizuju ima za cilj prezentaciju i afirmaciju nauke, ukoliko za to dobiju pismenu podršku relevantne naučne institucije.

Ukoliko skup organizuje studentska organizacija, isti se može sufinansirati isključivo u delu koji ima elemente izlaganja rezultata naučnog rada.

Sekretarijat će učestvovati u sufinansiranju prema sledećim uslovima:

  • da je doneta odluka Nastavno-naučnog veća, odnosno Naučnog veća ili odgovarajućeg organa naučno-istraživačke organizacije o organizovanju naučno-stručnog skupa i finansijskom planu,
  • da je organizator naučno-stručnog skupa obezbedio operativno-tehničke uslove za organizovanje skupa:

a) odgovarajući prostor,
b) informaciono-tehničku podršku, i
c) izvore sredstava kojim se realizuje finansijski plan skupa,

  • da su konstituisani organizacioni i programski odbor skupa, i
  • da je prihvaćen program skupa.

Prednost u sufinansiranju skupova imaće: skupovi na kojima se prezentuju rezultati u vezi sa realizacijom regionalnih naučno-istraživačkih projekata Vlade AP Vojvodine, interdisciplinarni skupovi, skupovi sa međunarodnim učešćem, skupovi sa više organizatora, skupovi posvećeni prezentaciji i evaluaciji recenziranih naučno-stručnih radova, skupovi za koje je organizator skupa pripremio osnovni materijal za skup – zbornik radova sa skupa ili abstrakt za skup i zbornik radova neposredno posle skupa.

Sufinansiranje će biti odobreno u skladu sa strukturom budžeta Vlade AP Vojvodine i finansijskim mogućnostima Pokrajinskog sekretarijata za nauku i tehnološki razvoj Za ove namene Finansijskim planom Pokrajinskog sekretarijata za nauku i tehnološki razvoj planirana su sredstva u iznosu od 8.500.000,00 dinara za 2011. godinu.

Ovaj Javni poziv je otvoren u toku cele godine, a prijave se podnose najkasnije 30 dana pre održavanja skupa, izuzev u slučajevima kada je javni konkurs za tekuću godinu objavljen u toku tog perioda.

Overene i potpisane Prijave sa dokumentacijom (dva primerka) se podnose u zatvorenoj koverti, sa naznakom ”za naučno-stručne skupove”, najkasnije 30 dana pre održavanja skupa, na adresu: Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, 21 000 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina 16, na obrascu koji se može preuzeti na sajtu Pokrajinskog sekretarijata za nauku i tehnološki razvoj (http://apv-nauka.ns.ac.rs). Na istom sajtu nalazi se i tekst Pravilnika o kriterijumima za sufinansiranje organizovanja naučno-stručnih skupova.
Sekretarijat će razmatrati samo prijave koje su u skladu sa Javnim konkursom i Pravilnikom o kriterijumima za sufinansiranje organizovanja naučno-stručnih skupova.

Za dodatne informacije možete se obratiti Biljani Juribašić, na telefon 021 /487-4575, ili  na e-mail: biljana.juribasic@vojvodina.gov.rs.

Link

Konkurs za sufinansiranje učešća na naučnim skupovima i usavršavanjima u inostranstvu naučno-istraživačkih radnika i studenata

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA NAUKU I TEHNOLOŠKI RAZVOJ

Javni  konkurs za sufinansiranje učešća na naučnim skupovima i usavršavanjima u inostranstvu naučno-istraživačkih radnika i studenata koji su pokazali posebne rezultate u 2011. godini

U cilju realizacije aktivnosti poboljšanja položaja naučno-istraživačkih radnika u AP Vojvodini, Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj će, u skladu sa finansijskim planom i finansijskim mogućnostima, sufinansirati učešće naučnih radnika i studenata na naučnim skupovima i usavršavanjima u inostranstvu, kao i studijski boravak studenata na patrnerskim univerzitetima u okviru projekta Campus Europae, do 300 evra u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate.

Ovaj konkurs je otvoren tokom cele godine, a prijave za tekuću godinu se podnose najkasnije 30 dana pre održavanja skupa. Izuzetno rok za podnošenje prijava može biti i kraći ako postoje opravdani razlozi koji se odnose na organizaciju ili tip skupa.

Sekretarijat će učestvovati u sufinansiranju prema sledećim uslovima:

1.    Da prijavu podnose:

  • registrovana naučno-istraživačka organizacija u kojoj je kandidat zaposlen, ili
  • mladi istraživači ili redovni studenti i studenti postdiplomskih studija, koji su  pokazali posebne rezultate na fakultetima gde realizuju školovanje, a koji imaju odluku nadležne institucije o upućivanju na naučni skup ili usavršavanje u inostranstvu odnosno za studijski boravak na partnerskim univerzitetima u okviru projekta Campus Europae. Prijave za ovu kategoriju kandidata podnosi matični fakultet.

2.    Da je učešće na međunarodnom naučnom skupu u funkciji ostvarivanja i unapređivanja naučnog i tehnološkog razvoja Autonomne Pokrajine Vojvodine i uspostavljanja međuregionalne i međunarodne saradnje u oblasti naučno-istraživačke delatnosti i tehnološkog razvoja.

3.    Da prijavljeni kandidat ima nastavno-naučno ili istraživačko zvanje (izuzev kandidata čiji su rad ili rezultati, prema mišljenju Stručnog saveta, preporuka za upućivanje na naučni skup ili usavršavanje), da ima rad prihvaćen za usmeno izlaganje, izlaganje po pozivu ili poster uz potvrdu organizatora skupa, a ukoliko nije izlagač, a njegov boravak je u cilju afirmacije nauke i tehnološkog razvoja Autonomne Pokrajine Vojvodine, poziv za učešće na skupu (usavršavanju) ili potvrdu o prihvatanju rada odnosno dokument iz kojeg se vidi da se nalazi na listi učesnika skupa.

4.    Da je rad prethodno verifikovan od strane Nastavnog veća fakulteta, Naučnog veća instituta, odnosno odgovarajućeg tela.

Prednost prilikom odlučivanja imaće kandidati koji učestvuju u radu na svetskim kongresima, ili predsedavaju stručnim sekcijama; kandidati koji saopštavaju rezultate od značaja za međuregionalne projekte AP Vojvodine; kandidati koji u prethodnoj kalendarskoj godini imaju jedan rad u referentnom časopisu međunarodnog značaja ili dva rada u prethodne dve godine; mladi istraživači (asistenti pripravnici i istraživači pripravnici do 32 godine, magistri nauka do 40 i doktori nauka do 45 godina života).

Sufinansiranje će biti odobreno u skladu sa strukturom budžeta Vlade AP Vojvodine i finansijskim mogućnostima Pokrajinskog sekretarijata za nauku i tehnološki razvoj Za ove namene Finansijskim planom Pokrajinskog sekretarijata za nauku i tehnološki razvoj planirana su sredstva u iznosu od 9.100.000,00 dinara za 2011. godinu.

Prijave i potrebna dokumentacija se podnose u zatvorenoj koverti sa naznakom ”za učešće na naučnom skupu” na adresu: Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, Bulevar Mihajla Pupina 16,
21000 Novi Sad, u dva primerka i na e-mail: biljana.juribasic@vojvodina.gov.rs na obrascu koji se može preuzeti na sajtu Pokrajinskog sekretarijata za nauku i tehnološki razvoj (http://apv-nauka.ns.ac.rs). Na istom sajtu nalazi se i tekst Pravilnika o kriterijumima za sufinansiranje učešća na naučnim skupovima, usavršavanjima i boravku u inostranstvu naučno-istraživačkih radnika i studenata koji su pokazali posebne rezultate.

Sekretarijat će razmatrati samo prijave koje su u skladu sa Javnim konkursom i Pravilnikom o kriterijumima za sufinansiranje na naučnim skupovima, usavršavanjima i boravku u inostranstvu naučno-istraživačkih radnika i studenata koji su pokazali posebne rezultate.

Za dodatne informacije možete se obratiti Biljani Juribašić, na telefon 021 /487-4575, ili  na e-mail: biljana.juribasic@vojvodina.gov.rs.

Link

Realizacija ciljeva utvrđenih strategijom razvoja sporta

MINISTARSTVO OMLADINE I SPORTA

raspisuje konkurs za programe u oblasti sporta usmerene ka realizaciji ciljeva utvrđenih strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji koji se finansiraju  iz budžetskog fonda iz igara na sreću

KRITERIJUMI KOJE ORGANIZACIJA – PODNOSILAC PROGRAMA TREBA DA ISPUNI:

•    da je organizacija u oblasti sporta ili druga organizacija koja prema svom Statutu, odnosno registrovanoj delatnosti ima za cilj obavljanje aktivnosti u oblasti sporta;
•    da je registrovana u skladu sa zakonom;
•    da ima sedište u Republici Srbiji;
•    da je direktno odgovorna za pripremu i izvođenje programa:
•    da ispunjava, u skladu sa zakonom, propisane uslove za obavljanje delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa;
•    da nije u postupku likvidacije, stečajnom postupku ili pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
•    da nije u poslednje tri godine pravnosnažnom odlukom kažnjena za prekršaj ili privredni prestup vezan za njenu delatnost;
•    da nema blokadu računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja.

KONKURSNA DOKUMENTACIJA KOJA TREBA DA SE DOSTAVI:

Podnosilac predloga programa je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju:

Osnovna dokumentacija:
1.    propratno pismo;
2.    obrazac predloga programa.

Prateća dokumentacija:
1.    kopija rešenja o upisu u nadležni registar;
2.    kopija ugovora sa bankom;
3.    kopija Potvrde o izvršenoj registraciji (PIB).

Obrasci Predloga programa moraju biti popunjeni i poslati (predati) u tri primerka, kao i overeni pečatom organizacije i potpisani od strane ovlašćenog lica. Obrazac predloga programa treba da bude dostavljen takođe i u elektronskoj formi (CD).

Predloženi program treba u pogledu kvaliteta, sadržine i prirode da ispunjava sledeće kriterijume:
•    da je u okvirima opšteg interesa u oblasti sporta utvrđenog zakonom, odnosno da unapređuje sport u Republici Srbiji;
•    da obuhvata aktivnosti utvrđene Akcionim planom za sprovođenje Strategije razvoja sporta;
•    da je od nacionalnog značaja, odnosno od interesa za Republiku Srbiju ili od šireg regionalnog značaja;
•    da je u skladu sa zakonom, opštim aktima organizacije i sportskim pravilima nadležnog saveza u oblasti sporta;
•    da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Republici Srbiji;
•    da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja programa;
•    da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;
•    da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa;
•    da se, po pravilu, realizuje u tekućoj godini.

NAČIN PRIJAVLjIVANjA NA KONKURS:

Prijava se dostavlja u jednoj zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu. Sva obavezna i prateća dokumentacija kao i CD, moraju biti dostavljeni u jednoj koverti ili paketu.

Predlog programa čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Prijava se šalje poštom na dole naznačenu adresu:
Ministarstvo omladine i sporta
Sektor za sport
Bulevar Mihajla Pupina 2
11070 Novi Beograd

Konkursna dokumentacija sa opštim smernicama za podnosioce programa može se preuzeti sa sajta Ministarstva omladine i sporta  www.mos.gov.rs

Za dodatne informacije možete se obratiti putem elektronske pošte na e-mail: zorica.arsenic@mos.gov.rs

KONKURS JE OTVOREN DO 15.OKTOBRA 2011. GODINE,

s tim da se izuzetno, u posebno opravdanim slučajevima programi mogu prihvatiti i kada su podneti posle ovog roka

Link

Konkursi za programe u oblasti sporta

MINISTARSTVO OMLADINE I SPORTA

raspisuje sledeće konkurse za programe u oblasti sporta

1.    Konkurs za realizovanje programa u oblasti unapređenja sporta dece i omladine;
2.    Konkurs za realizovanje programa razvoja rekreativnog sporta;
3.    Konkurs za realizovanje programa razvoja medicine u sportu;
4.    Konkurs za realizovanje programa unapređenja nauke, obrazovanja i  stručnog rada u sportu;
5.    Konkurs za realizovanje programa unapređenja sporta osoba sa invaliditetom;
6.    Konkurs za realizovanje programa sprečavanja nasilja u sportu;
7.    Konkurs za realizovanje programa sporta u lokalnim zajednicama;
8.    Konkurs za realizovanje programa sporta u automnim pokrajnama;
9.    Konkurs za realizovanje programa unapređenja vrhunskog sporta;
10.    Konkurs za realizovanje programa unapređenja oblasti ženskog sporta;

KRITERIJUMI KOJE ORGANIZACIJA – PODNOSILAC PROGRAMA TREBA DA ISPUNI

•    da je registrovana u skladu sa zakonom;
•    da ima sedište u Republici Srbiji;
•    da je direktno odgovorna za pripremu i izvođenje programa:
•    da ispunjava, u skladu sa zakonom, propisane uslove za obavljanje delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa;
•    da nije u postupku likvidacije, stečajnom postupku ili pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
•    da nije u poslednje tri godine pravnosnažnom odlukom kažnjena za prekršaj ili privredni prestup vezan za njenu delatnost;
•    da nema blokadu računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja.

KONKURSNA DOKUMENTACIJA KOJA TREBA DA SE DOSTAVI

Konkursna dokumentacija Vam je dostupna na internet prezentaciji Ministarstva omladine i sporta na adresi www.mos.gov.rs. Podnosilac predloga programa je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju:

Osnovna dokumentacija:
1.    propratno pismo
2.    obrazac predloga programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta

Prateća dokumentacija:
1.    kopija rešenja o upisu u nadležni registar;
2.    kopija ugovora sa bankom;
3.    kopija Potvrde o izvršenoj registraciji (PIB).

Obrasci Predloga programa moraju biti popunjeni i poslati (predati) u tri primerka, kao i overeni pečatom organizacije i potpisani od strane ovlašćenog lica. Obrazac predloga programa i propretno pismo treba da budu dostavljeni takođe i u elektronskoj formi (CD).

Predloženi program treba u pogledu kvaliteta, sadržine i prirode da ispunjava sledeće kriterijume:

•    da je u okvirima opšteg interesa u oblasti sporta, utvrđenog zakonom;
•    da je od nacionalnog značaja, odnosno od interesa za Republiku Srbiju ili od šireg regionalnog značaja;
•    da je u skladu sa zakonom, opštim aktima organizacije i sportskim pravilima nadležnog saveza u oblasti sporta;
•    da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Republici Srbiji;
•    da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja programa;
•    da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;
•    da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa;
•    da se, po pravilu, realizuje u tekućoj godini;
•    da je programom predviđeno, u slučaju da realizovanje programa zahteva da nosilac programa angažuje nekog partnera, odnosno pomoćnika u nekoj od faza realizacije, da se izbor izvrši u skladu sa zakonom kojim su uređene javne nabavke.

NAČIN PRIJAVLjIVANjA NA KONKURS

Prijava se dostavlja u jednoj zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu. Sva obavezna i prateća dokumentacija kao i CD, moraju biti dostavljeni u jednoj koverti ili paketu.

Predlog programa čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Prijava se šalje poštom na dole naznačenu adresu:
Ministarstvo omladine i sporta
Sektor za sport
Bulevar Mihajla Pupina 2
11070 Novi Beograd

Konkursna dokumentacija sa opštim smernicama za podnosioce programa može se preuzeti sa sajta Ministarstva omladine i sporta  www.mos.gov.rs .

Za dodatne informacije možete se obratiti putem elektronske pošte na e-mail: dusko.petrovic@mos.gov.rs ili na telefone: 011/311 77 41 i 011/301 4005.

KONKURS JE OTVOREN DO 15. OKTOBRA 2011. GODINE

Link

Aktivne zajednice

BCIF

Aktivne zajednice

Problemi sa kojima se susreću ljudi u lokalnim zajednicama su različiti, kao i rešenja koja se mogu primeniti. Stoga program Aktivne zajednice omogućava finansijsku podršku u iznosu do 350.000 dinara (3.500 evra) incijativama za rešavanje zajedničkih problema građana/ki u lokalnim zajednicama. Ovaj tematski neograničen program podstiče aktivnije učešće građana u rešavanje konkretnih problema na lokalnom nivou. Uspešne akcije pomažu ljudima da steknu nova znanja i poverenje u sopstvene mogućnosti.

Za finansijsku pomoć mogu konkurisati i registrovane i neformalne grupe, dok predlozi projekata mogu biti pisani na srpskom, romskom, mađarskom ili albanskom jeziku. U odabiru inicijativa koje se finansijski podržavaju prednost se daje akcijama koje na najbolji način koriste lokalne potencijale – bilo da su u pitanju materijalni doprinosi, volonterski rad, znanje, iskustvo ili usluge ljudi iz različitih sektora. Naše iskustvo je pokazalo da uključenje različitih subjekata u zajednici omogučava kreativnija, potpunija i trajnija rešenja problema.

Rezultati ovih projekata na najbolji način pokazuju da pozitivne promene u mnogim slučajevima ne zavise toliko od količine novca, koliko od volje, entuzijazma i znanja, i da mnogi od problema sa kojima se susrećemo mogu biti rešeni i sa manje sredstava nego što se obično pretpostavlja.

Rok za konkurisanje:

Projekti za program Aktivne zajednice se podnose tokom cele godine, a Odbor za donacije odlučuje o projektima tri puta godišnje.

Procedura dodele donacija

Za sve programe BCIF ima utvrđena pravila i procedure za dodelu donacija. Tokom javnog procesa selekcije projektni predlozi za program Aktivne zajednice se razmatraju na sledećim nivoima:

1. Kancelarija BCIF-a
2. Lokalni savetnici/ce
3. Odbor za Aktivne zajednice

Link

Subvencionisanje troškova učešća kompanija na sajmovima u Evropi

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU

Konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanija na sajmovima u Evropi koji se održavaju u periodu januar-juni 2011. godine

U cilju unapredjenja konkurentnosti vojvodjanske privrede na evropskom tržištu, kao i podrške organizacijama od interesa za privredni razvoj AP Vojvodine, Pokrajinski sekretarijat za privredu sa ukupnim iznosom od 6.000.000,00 dinara, obezbedjenih Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za  2011. godinu (“Službeni list APV”, broj 23/2010) subvencionisaće troškove učešća kompanija sa područja AP Vojvodine na sajmovima u Evropi koji se održavaju u periodu januar-juni 2011. godine.

Uslovi Konkursa

1. Pravo učešća na Konkursu imaju mala i srednja preduzeća i preduzetnici, koji se bave proizvodnom i turističkom delatnošću, izvoznici ili potencijalni izvoznici, kao i turističke organizacije  (u daljem tekstu: korisnici sredstava) koje će u periodu januar-juni 2011. godine izlagati na sajmovima u Evropi.

Pravo učešća na Konkursu imaju privredni subjekti samo za prvo učešće na odredjenom sajmu.

2. Po ovom Konkursu subvencionisaće se do 50% sledeći troškovi kompanija – izlagača na evropskim sajmovima:

•    troškovi zakupa, opremanja i vodjenja štanda;
•    troškovi pripreme i štampanja propagandnog materijala za nastup na navedenom sajmu
Maksimalni iznosi subvencija za sajmove iznose:
1.
•    do 50% cene zakupa, opremanja i vodjenja štanda po kompaniji, a najviše do 500.000,00 dinara
•    do 50% cene pripreme i štampanja propagandnog materijala, a najviše do 200.000,00 dinara

3. Prijava na Konkurs podnosi se Pokrajinskom sekretarijatu za privredu na obrascu Upitnika sa prilozima. Krajnji rok za dostavu prijava je 31. januar 2011. godine.

Navedeni Upitnik može se dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad 2. sprat, soba broj 5, ili se preuzeti sa sajta Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs

4. Prijave na Konkurs sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju se, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa obaveznom naznakom na licu koverte “Ne otvarati – prijava na Konkurs” poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa. Na poledjini koverte navesti naziv, adresu i broj telefona i faksa podnosioca prijave, kao i ime osobe za kontakt.

5. Prijave koje se dostave posle navedenog roka i prijave sa nepotpunom dokumentacijom neće biti razmatrane.

6. Odluku o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanije na sajmu doneće, u skladu sa utvrdjenim kriterijumima, na predlog Konkursne komisije, Pokrajinski sekretar za privredu, u roku od 10 dana od dana zaključenja Konkursa.

7. Korisnik sredstava zaključuje Ugovor o korišćenju podsticajnih sredstava sa Pokrajinskim sekretarijatom za privredu  kojim se utvrdjuju medjusobna prava i obaveze, ukupan iznos podsticajnih sredstava, način i uslovi plaćanja,  podnošenje izveštaja o aktivnostima na sajmu i liste ostvarenih kontakata na sajmu, kao i druga pitanja vezana za korišćenje ovih sredstava.

Informacije u vezi sa Konkursom mogu se dobiti u Sekretarijatu za privredu na telefon 021/487-4489.

Link

Subvencionisanje troškova učešća kompanija na međunarodnim sajmovima

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU

Konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanija na međunarodnim sajmovima koji se održavaju tokom januara, februara i marta 2011. godine u Republici Srbiji

Pokrajinski sekretarijat za privredu sa ukupnim iznosom od 5.000.000,00 dinara, obezbedjenih Odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za  2011. godinu (“Službeni list APV”, broj  23/2010) subvencionisaće troškove učešća kompanija sa područja AP Vojvodine na međunarodnim sajmovima koji se održavaju tokom januara, februara i marta 2011. godine u Republici Srbiji.

Uslovi Konkursa

1. Pravo učešća na Konkursu imaju mala i srednja preduzeća i preduzetnici, koji se bave proizvodnom i turističkom delatnošću,   kao i turističke organizacije (u daljem tekstu: korisnici sredstava) koje će u periodu januar-mart 2011. godine izlagati na međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredni subjekti samo za prvo učešće na odredjenom sajmu.

2. Po ovom Konkursu subvencionisaće se do 50% sledeći troškovi kompanija – izlagača na međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji:
•        troškovi zakupa, opremanja i vodjenja štanda i
•        troškovi pripreme i štampanja propagandnog materijala za nastup na navedenom sajmu

Maksimalni iznosi subvencija za sajmove iznose:
1.
•    400.000,00 dinara za zakup, opremanje i vodjenje štanda po kompaniji,
•    200.000,00 dinara za pripremu i štampanje propagandnog materijala

3. Prijava na Konkurs za nastup kompanije na medjunarodnom sajmu u Republici Srbiji podnosi se Pokrajinskom sekretarijatu za privredu na obrascu Upitnika sa prilozima, najkasnije do 31. januara 2011. godine.

Navedeni Upitnik može se dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad, 2. sprat, soba     broj 5, ili se preuzeti sa sajta Pokrajinskog sekretarijata za privredu www.spriv.vojvodina.gov.rs

4. Prijave na Konkurs sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju se, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa obaveznom naznakom na licu koverte “Ne otvarati – prijava na Konkurs” poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa. Na poledjini koverte navesti naziv, adresu i broj telefona i faksa podnosioca prijave, kao i ime osobe za kontakt.

5. Prijave koje se dostave posle navedenog roka i prijave sa nepotpunom dokumentacijom neće biti razmatrane.

6. Odluku o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanije na sajmu doneće, u skladu sa utvrdjenim kriterijumima, na predlog Konkursne komisije, Pokrajinski sekretar za privredu, u roku od 10 dana od dana zaključenja Konkursa.

7. Korisnik sredstava zaključuje Ugovor o korišćenju podsticajnih sredstava sa Pokrajinskim sekretarijatom za privredu  kojim se utvrdjuju medjusobna prava i obaveze, ukupan iznos podsticajnih sredstava, način i uslovi plaćanja,  podnošenje izveštaja o aktivnostima na sajmu i liste ostvarenih kontakata na sajmu, kao i druga pitanja vezana za korišćenje ovih sredstava.

Informacije u vezi sa Konkursom mogu se dobiti u Sekretarijatu za privredu na telefon 021/487-4489.

Link

Dodela subvencija za otvaranje novih radnih mesta

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA i
NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Javni poziv poslodavcima za dodelu subvencije za otvaranje novih radnih mesta u 2011. godini
OPIS MERE I VISINA SREDSTAVA
Javni poziv za dodelu subvencije za otvaranje novih radnih mesta predstavlja osnov za dodelu de minimis državne pomoći. Subvencija za otvaranje novih radnih mesta odobrava se u jednokratnom
iznosu, poslodavcima koji otvaraju do 50 novih radnih mesta, radi zapošljavanja nezaposlenih lica prijavljenih na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje (u daljem tekstu: Nacionalna služba).
Izuzetno, poslodavac može ostvariti pravo na subvenciju za otvaranje novih radnih mesta za zapošljavanje preko 50 nezaposlenih lica, radi ujednačavanja regionalnog razvoja, uklanjanja dispariteta na tržištu rada i većeg stepena zapošljavanja u okviru grinfild (greenfield) i braunfild (brownfield) investicija.
Visina subvencije zavisi od razvijenosti opštine u kojoj se lica zapošljavaju i broja lica, i to:

  • 100.000,00 dinara po licu u prvoj i drugoj grupi opština,
  • 200.000,00 dinara po licu u trećoj grupi opština,
  • 300.000,00 dinara po licu u četvrtoj grupi opština i devastiranim opštinama kada se zapošljava do 10 lica,
  • 400.000,00 dinara po licu u četvrtoj grupi opština i devastiranim područijima kada se zapošljava 11 i više lica.

Tabela sa prikazom razvijenosti opština u skladu je sa važećom Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave u trenutku objave Javnog poziva i sastavni je deo teksta Javnog poziva.

U toku trajanja Javnog poziva poslodavac može samo jednom podneti zahtev za dodelu subvencije.

Izuzetno, poslodavcu se može omogućiti ponovno podnošenje zahteva i dodela subvencije, pod uslovom da isti u momentu zaključenja ugovora kao sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza dostavi garanciju banke u iznosu subvencije ili hipoteku prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENjE ZAHTEVA
Uslovi za podnošenje zahteva Pravo na subvenciju za otvaranje novih radnih mesta poslodavac može ostvariti pod uslovom:

  • da nije smanjivao broj zaposlenih u poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev, osim u slučaju normalne fluktuacije zaposlenih;
  • da nad njim nije pokrenut stečajni, odnosno likvidacioni postupak;
  • da uredno izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za zaposlene, za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev;
  • da je podnosilac zahteva nad kojim je vođen stečajni postupak i kod koga je usvojen i u celosti izvršen plan reorganizacije, uspešno poslovao najmanje 12 meseci;
  • da je podnosilac zahteva koji je kupio privredni subjekt nad kojim je okončan postupak stečaja, uspešno poslovao najmanje 12 meseci od dana kupovine.

Pravo na subvenciju za otvaranje novih radnih mesta ne mogu ostvariti:

  • državni organi, organizacije i drugi direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, društvene organizacije, udruženja građana i eksteritorijalne organizacije;
  • podnosioci zahteva koji obavljaju delatnost u oblasti eksploatacije uglja, trgovine, taksi prevoza, menjačnica, kockanja i klađenja i dr;
  • privredni subjekti u teškoćama, u smislu člana 2. stav 1. tačka 5 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Sl. glasnik RS“, br. 13/10);
  • korisnici sredstava koji nisu ispunili raniju ugovornu obavezu prema Nacionalnoj službi;
  • podnosioci zahteva koji zapošljavaju nezaposlena lica koja su u prethodnom periodu od 6 meseci od dana podnošenja zahteva bila u radnom odnosu kod podnosioca zahteva, odnosno poslodavca koji je osnivač ili povezano lice sa podnosiocem zahteva.

Dokumentacija za podnošenje zahteva:

  • zahtev sa biznis planom na propisanom obrascu;
  • pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć;
  • fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko podnosilac zahteva nije registrovan u APR;
  • potvrda banke o prometu na tekućem računu podnosioca zahteva za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev;

Navedeni uslovi se ne odnose na zapošljavanje preko 50 zaposlenih u okviru grinfild (greenfield) i braunfild (brownfield) investicija, pod uslovom da u momentu zaključenja ugovora podnosilac zahteva dostavi bankarsku garanciju.

  • poreska prijava o obračunatim i uplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje na zarade/naknade, za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev, overena od strane Poreske uprave;
  • završni račun za godinu koja prethodi godini u kojoj se podnosi zahtev za programe kojima se zapošljava 5 i više lica, odnosno za privredne subjekte čiji je period poslovanja duži od tri godine, bez obzira na broj lica koja se zapošljavaju, overen od strane Narodne banke Srbije (ovo ograničenje se ne odnosi na podnosioce zahteva koji u trenutku zaključenja ugovora dostave bankarsku garanciju).

Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o zahtevu podnosioca.

PRIORITETI ZA DODELU SUBVENCIJA
Nacionalna služba proverava ispunjenost uslova Javnog poziva i vrši rangiranje primljenih zahteva na osnovu osnovu ocene biznis plana.

Pri oceni biznis plana uzimaju se u obzir sledeći elementi za bodovanje: delatnost u koju se investira, opština ulaganja, do sada korišćena sredstva NSZ, struktura lica koja se zapošljavaju, dužina poslovanja podnosioca zahteva, porast broja zaposlenih kod podnosioca zahteva u prethodna 3 meseca, potrebni resursi (poslovni prostor, oprema i obrtna sredstva), tržište prodaje, kupci i konkurenti i finansijski pokazatelji.

Prioritet pri dodeli subvencije ima poslodavac čije je sedište na teritoriji devastiranog područja ili najnerazvijenije opštine ili nerazvijene opštine, kao i poslodavac koji zapošljava lice koje pripada
kategoriji teže zapošljivih ili ranjivim kategorijama, i to:

  • dugoročno nezaposlena lica,
  • nezaposleni bez kvalifikacija ili niskokvalifikovani,
  • višak zaposlenih,
  • osobe sa invaliditetom,
  • Romi,
  • izbegla i raseljena lica,
  • povratnici po sporazumu u readmisiji,
  • mladi do 30 godina,
  • stariji od 50 godina,
  • žene,
  • žrtve porodičnog nasilja i trgovine ljudima i
  • korisnici materijalnog obezbeđenja.

DONOŠENjE ODLUKE
Odluku o dodeli subvencije poslodavcima za otvaranje novih radnih mesta za zapošljavanje do 19 nezaposlenih lica donosi direktor nadležne filijale Nacionalne službe, najmanje jednom mesečno.

Odluku o dodeli subvencije poslodavcima za otvaranje novih radnih mesta za zapošljavanje 20 i više nezaposlenih lica donosi direktor Nacionalne službe, uz prethodnu saglasnost Upravnog odbora Nacionalne službe.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Direktor filijale Nacionalne službe i podnosilac zahteva, u roku do 30 dana od dana donošenja odluke o odobravanju subvencije, odnosno, najkasnije do 30.11. tekuće godine, zaključuju ugovor, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze i na osnovu koga se vrši isplata subvencije.

Dokumentacija za zaključivanje ugovora:

  • dokaz o zasnivanju radnog odnosa na neodređeno vreme za lica koja se zapošljavaju (ugovor o radu i prijava na obavezno socijalno osiguranje);
  • odgovarajuća sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza;
  • fotokopija kartona deponovanih potpisa i
  • pisani pristanak korisnika sredstava i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.

Sredstva obezbeđenja su sledeća:
1. ZA PREDUZETNIKA:

  • za odobrena sredstva u iznosu do 300.000,00 dinara – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa jednim žirantom, sa meničnim ovlašćenima,
  • za odobrena sredstva u iznosu od 300.001,00 do 650.000,00 dinara – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa dva žiranta, sa meničnim ovlašćenjima (ukoliko korisnik sredstava nije u mogućnosti da obezbedi menice kao sredstvo obezbeđenja za iznose do 650.000,00 dinara, može priložiti bilo koje od navedenih dodatnih sredstava obezbeđenja),
  • za odobrena sredstva u iznosu od 650.001,00 dinara i više – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa dva žiranta sa meničnim ovlašćenjima i dodatno sredstvo obezbeđenja po izboru:

• hipoteku prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• založno pravo na pokretnim stvarima trostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• garanciju banke u vrednosti iznosa subvencije ili
• ugovorno jemstvo.

2. ZA PRAVNO LICE:

  • za odobrena sredstva u iznosu do 650.000,00 dinara – dve istovetne blanko solo menice, sa meničnim ovlašćenjima ili jedno od navedenih dodatnih sredstava obezbeđenja;
  • za odobrena sredstva u iznosu od 650.001,00 dinara i više – dve istovetne blanko solo menice, sa meničnim ovlašćenjima i dodatno sredstvo obezbeđenja po izboru:

• hipoteku prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• založno pravo na pokretnim stvarima trostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• garanciju banke u vrednosti iznosa subvencije.
Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja delatnost (preduzetnik).
Pokretna imovina koja je predmet ručne zaloge mora biti osigurana najkraće u periodu trajanja ugovorne obaveze i polisa osiguranja vinkulirana (preneto pravo korišćenja) u korist Nacionalne službe. Predmet založnog prava na pokretnoj imovini ne mogu biti vozila.

OBAVEZE PODNOSIOCA ZAHTEVA NAKON ZAKLjUČENjA UGOVORA
Nakon zaključenja ugovora podnosilac zahteva dužan je da:

  1. zaključi ugovor o radu sa nezaposlenim licem, na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, u trajanju od najmanje 24 meseca od dana zasnivanja radnog odnosa i
  2. izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje u skladu sa zakonom.

Korisnik sredstava dužan je da obavlja delatnost na teritoriji opštine na kojoj je ostvario pravo na subvenciju.
U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da vrati iznos subvencije.

OSTALE INFORMACIJE
Zahtev sa biznis planom podnosi se u dva primerka, nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema sedištu poslodavca ili organizacione jedinice u kojoj se realizuje program, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici
Nacionalne službe ili preuzeti na sajtu www.nsz.gov.rs.
Informacije o delatnostima koje ne mogu biti subvencionisane mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, preko Pozivnog centra Nacionalne službe, telefon: 0901-300-301 ili na sajtu www.nsz.gov.rs.

Javni poziv je otvoren od dana objavljivanja u dnevnom listu do utroška raspoloživih sredstava izdvojenih za ovu namenu.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe.
Nepotpuna dokumentacija neće se uzimati u razmatranje.

Učešće u finansiranju programa obuke za potrebe poslodavca

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA I
NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Konkurs za učešće u finansiranju programa obuke za potrebe poslodavca za 2011. godinu

Ovaj Konkurs predstavlja osnov za dodelu de minimis državne pomoći i podrazumeva:

  • učešće u finansiranju obuke  na zahtev poslodavca ukoliko na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje (u daljem tekstu NSZ) nema nezaposlenih lica traženog zanimanja ili nema lica koja poseduju znanja i veštine neophodne za rad na slobodnim poslovima i
  • subvenciju troškova doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za obučena i zaposlena lica po završetku obuke.

Tokom trajanja obuke NSZ snosi troškove:

  • izvođenja obuke u iznosu do 90.000 dinara po licu, odnosno:

o    cena časa obuke jednaka je ceni časa rada zaposlenog kod poslodavca na poslovima za koje se lice obučava
o    troškove angažovanja eksternih instruktora/izvođača obuke i ukoliko to program podrazumeva dobijanje atesta, licenci, nabavku priručnika i sl.

  • novčane pomoći polaznicima  u skladu sa ugovorom
  • osiguranja polaznika za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti u skladu sa zakonom

Nakon završetka obuke NSZ isplaćuje:
Subvenciju troškova doprinosa za obavezno socijalno osiguranje iz i na osnovicu koju čini minimalna zarada, u jednokratnom iznosu, unapred za 6 meseci po zaposlenom polazniku.
Uslov je da poslodavac za ta lica ne koristi i subvenciju za otvaranje novih radnih mesta po programima NSZ.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANjE

Pravo učešća na Konkursu ima poslodavac pod uslovom:

  • da pripada privatnom sektoru,
  • da nije u blokadi,
  • da redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih,
  • da ima kadrovske i druge kapacitete za obučavanje lica na određenim poslovima,
  • da je ispunio ugovorne obaveze po ranijim programima NSZ (ukoliko su korišćena sredstva),
  • da angažuje nezaposlena lica koja se vode na evidenciji NSZ. Prioritet pri uključivanju imaju lica koja pripadaju kategorijama  teže zapošljivih i to:

o    dugoročno nezaposlena lica;
o    nezaposleni bez kvalifikacija ili niskokvalifikovani;
o    Romi, izbegla i raseljena lica i povratnici po sporazumu o readmisiji.

U Programu ne mogu da učestvuju privredni subjekti u teškoćama u smislu člana 2. stav 1. tačka 5 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Sl.glasnik RS“ br.13/10).

Dokumentacija:

  • zahtev za učešće u Programu (na propisanom obrascu NSZ);
  • pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu, da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć;
  • dokaz o registraciji, ukoliko poslodavac nije registrovan u APR;
  • dokaz o uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih za mesec koji prethodi mesecu u kojem je podnet zahtev (kopije overenih PP OPJ i PP OD obrazaca).
  • dokaz o visini bruto zarade zaposlenog na poslovima za koja se lica obučavaju za poslednja tri meseca koja prethode mesecu podnošenja zahteva, a za novoosnovanog poslodavca za poslednji mesec.

Zahtev se podnosi najbližoj organizacionoj jedinici NZS  prema mestu realizacije obuke ili sedištu poslodavca, neposredno ili putem pošte.
Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o podnetom zahtevu.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Nacionalna služba i korisnik usluga zaključuju ugovor kojim će urediti međusobna prava i obaveze.
Pri zaključivanju ugovora poslodavac dostavlja odgovarajuća sredstva obezbeđenja.

OBAVEZE POSLODAVCA

  • da lica obuči za rad na poslovima u skladu sa programom obuke,
  • da po završetku obuke sa licima zasnuje radni odnos u skladu sa ugovorom i dostavi dokaze o tome
  • da zadrži lica u radnom odnosu najkraće 6 meseci od datuma zasnivanja radnog odnosa
  • da predstavnicima NSZ omogući obilazak radnih prostorija radi sagledavanja  uslova za realizaciju obuke

OSTALE INFORMACIJE
Obrazac zahteva za finansiranje Programa može  se dobiti u organizacionim jedinicama NZS ili preuzeti sa veb sajta NSZ www.nsz.gov.rs
Informacije o Programu mogu se dobiti preko Pozivnog centra NSZ na brojeve telefona: 0901 300 301 – za poslodavce; 0800 300 301 – za nezaposlena lica, na veb sajtu  www.nsz.gov.rs i u organizacionim jedinicama NSZ.

Konkurs je otvoren do utroška raspoloživih finansijskih sredstava.

Konkurs za realizaciju mere stručne prakse

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA I NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Konkurs za realizaciju  mere stručne prakse

OPIS MERE I VISINA SREDSTAVA

Mera stručna praksa podrazumeva osposobljavanje lica za samostalan rad u struci,  bez zasnivanja radnog odnosa.
Mera traje u skladu sa zakonom, a najduže 12 meseci.
Tokom trajanja stručne prakse Nacionalna služba za zapošljavanje:
1.    angažovanim licima isplaćuje novčanu pomoć u mesečnom iznosu od:

  • 14.000,00 dinara za lica sa najmanje četvorogodišnjim visokim  obrazovanjem,
  • 12.000,00 dinara za lica sa višim ili visokim trogodišnjim obrazovanjem i
  • 10.000,00 dinara za lica sa srednjim obrazovanjem;

2.    vrši obračun i uplatu doprinosa za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti u skladu sa zakonom
3.    snosi troškove polaganja stručnog ispita u visini jednomesečne novčane pomoći.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANjE

Pravo učešća na Konkursu ima poslodavac pod uslovom:
–    da redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih;
–    da ima kadrovske i druge kapacitete za stručnu praksu lica;
–    da je kao uslov zakonom propisana obaveza obavljanja pripravničkog staža za rad na određenim poslovima;
–    da angažuje nezaposleno lice koje se vodi na evidenciji Nacionalne službe i
•    ima  do 30 godina starosti,
•    ima srednje, više ili visoko obrazovanje,
•    nema radnog iskustva u struci i
•    nije otpočelo stručnu praksu.

Poslodavac koji ima do 10 zaposlenih ima pravo da u Meru uključi maksimalno 2 nezaposlena lica, a poslodavac koji ima preko 10 zaposlenih ima pravo da u Meru uključi nezaposlena lica čiji broj ne može biti veći od 20% ukupnog broja zaposlenih.

Dokumentacija:
–    zahtev za učešće u Meri (na propisanom obrascu NSZ),
–    dokaz o registraciji, ukoliko poslodavac nije registrovan u APR;
–    dokaz o uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih za mesec koji prethodi mesecu u kojem je podnet zahtev (kopije overenih PP OPJ i PP OD obrazaca).

Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o podnetom zahtevu.

DONOŠENjE ODLUKE
Nakon podnošenja zahteva donosi se odluka o finansiranju stručne prakse.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Nacionalna služba i korisnik usluga zaključuju ugovor kojim će urediti međusobna prava i obaveze.

OBAVEZE POSLODAVCA

•    sa nezaposlenim licem zaključi ugovor o stručnom osposobljavanju i usavršavanju  i dostavi dokaze o tome,
•    Nacionalnoj službi dostavi dokaz o obavljenoj stručnoj praksi lica

OSTALE INFORMACIJE
Zahtev se podnosi nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema sedištu poslodavca ili prema mestu angažovanja lica, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti sa sajta www.nsz.gov.rs.
Informacije o Meri mogu se dobiti preko Pozivnog centra NSZ na brojeve telefona: 0901 300 301 – za poslodavce; 0800 300 301 – za nezaposlena lica, na veb sajtu  www.nsz.gov.rs i u organizacionim jedinicama NSZ.

Konkurs je otvoren do utroška raspoloživih finansijskih sredstava.