I Subotica dobija privatne prevoznike

Usvojena Studija o unapređenju gradskog saobraćaja

“Suboticatrans”, jedini gradski prevoznik u Subotici, najverovatnije će dobiti konkurenciju. Naime, na poslednjoj sednici Skupštine grada usvojena je studija o unapređenju javnog prevoza u gradu, koju je uradio tim Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, a po narudžbi lokalnih vlasti. Studija je koštala pet miliona dinara, a u predlogu modernizacije kao jedna od značajnih novina navodi se i uvođenje privatnih prevoznika, s kojima bi grad potpisao ugovore svake godine, a koji bi podrazumevali i cenu karata o kojoj bi i dalje odlučivao grad.

Studija je urađena zbog toga što je postojeći gradski prevoz postao neefikasan, zastareo i nedovoljan da odgovori stvarnim potrebama građana. Sve promene koji bi prema predstavljenoj studiji trebalo da se sprovedu kako bi se došlo do modernog i efikasnog gradskog prevoza zahtevaju mnogo vremena, odnosno biće realizovane za nekoliko godina, uz sredstva koje će se obezbediti kroz kreditno zaduživanje.

Opozicioni odbornici su prilikom predstavljanja ove studije u Skupštini kritikovali njene nedostatke koje su pre svega videli u nepostojanju predloga da se ponovo uvede šinski prevoz. Subotica je, naime, sve do sedamdesetih godina imala vrlo funkcionalne tramvaje, koji su tada definitivno ukinuti. Radmilo Todosijević, SNS, podsetio je da Subotica ima nekoliko pružnih pravaca koji bi mogli biti iskorišćeni kao dopuna autobuskom saobraćaju. On je studiji zamerio i što nije predvidela sistem različitih tarifa, što bi građanima pružilo mogućnost i jeftinije vožnje.

Gradonačelnik Saša Vučinić je odgovorio da se tramvaj može ponovo uvesti jedino “ako neko u gradu zna gde postoji 80 do 120 mil EUR”, te da bi se tada tramvaj “iz čisto emocionalnih razloga” mogao i vratiti.

Valja podsetiti da je nakon 2000. godine upravo tim Demokratske stranke ponudio idejni projekat za ponovno uvođenje tramvaja, koji su građani dočekali sa simpatijama, budući da ga nikada nisu prežalili. Projekat nije dalje otišao od ideje, takođe zbog novca.