Finansijska pomoć izvoznicima

SIEPA
Finansijska pomoć izvoznicima

Osmi krug Programa finansijske pomoći izvoznicima

– SIEPA je raspisala osmi krug konkursa za dodelu preostalih 26 miliona dinara bespovratne finansijske pomoći malim i srednjim preduzećima za izvozni marketing. Iznos sredstava koji može biti odobren po aktivnosti iznosi maksimalno 200.000 dinara. Rok za podnošenje prijave je 25. septembar. –

Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Srbije (SIEPA) raspisala je po osmi put konkurs za dodelu preostalih 26 miliona dinara bespovratnih sredstava za domaća izvozna preduzeća. Ukupno je za ovu godinu iz budžeta izdvojeno 48 miliona dinara za taj program. Sredstva će se dodeljivati putem javnog konkursa, a iznos koji može biti odobren pojedinačnom preduzeću po aktivnosti iznosi maksimalnih 200.000 dinara, osim za sertifikaciju proizvoda i sistema upravljanja kvalitetom i samostalno učešće na sajmovima u inostranstvu. Maksimalan ukupan iznos sredstava po preduzeću može iznositi 1.000.000 dinara, s tim da će se troškovi za odabrane aktivnosti refundirati u visini od 50 odsto, bez PDV-a. Javni poziv preduzećima da konkurišu za Program internacionalizacije preduzeća (PIP) trajaće do 25. septembra ove godine.

Aktivnosti i troškovi za koje mogu biti odobrena sredstva podrazumevaju učešće na privredn

im sajmovima u inostranstvu, izradu dizajna novog pakovanja, testiranje, sertifikacija i resertifikacija proizvoda i sistema upravljanja kvalitetom, kao i izradu promotivnih materijala, reklamiranje u stranim časopisima. Ova bespovratna finansijska pomoć je pre svega namenjena uspešnim malim i srednjim preduzećima koja se bave proizvodnjom robe ili pružanjem usluga namenjenih izvozu i trenutno nemaju većinsku zastupljenost na tržištima u inostranstvu ali poseduju potencijal i dobre poslovne projekte da to ostvare.

U prethodnih sedam krugova Programa bespovratne finansijske pomoći isplaćeno je ukupno 252 miliona dinara. Od početka programa, sredinom 2006. godine, sredstva su dobila 543 preduzeća od ukupno 924 prijavljenih. Najviše firmi dobilo je sredstva za učešće na međunarodnim sajmovima i izradu promotivnih materijala. Pomoć je usmerena isključivo na marketinške aktivnosti, kojima većina srpskih firmami ne poklanja dovoljno pažnje. Te aktivnosti su od velikog značaja za sve kompanije, jer bez dobrog marketinškog plana i pratećih aktivnosti nema ni zapaženog uspeha na stranim tržištima.

Rok: 25. septembar 2009.

zp8497586rq

Tags: