Arhiva ‘Konkursi’

Javni poziv za sprovođenje standardizovane usluge mentoring

RAS

Javni poziv za sprovođenje standardizovane usluge mentoring

Javni poziv za sprovođenje standardizovane usluge mentoringa objavljuje se u skladu sa Programom Ministarstva privrede – Standardizovani set usluga (SSU) za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2018. godini, koji se realizuje preko akreditovanih regionalnih razvojnih agencija (ARRA).

Usluga mentoringa je namenjena mikro, malim i srednjim privrednim društvima i preduzetnicima, kao i zadrugama, a u cilju pružanja podrške nesmetanom razvoju i smanjenja broja neuspešnih privrednih subjekata i zadruga, kroz pružanje sveobuhvatne i blagovremene podrške korisnicima.

Proces mentoringa odvija se po metodologiji RAS, razvijenoj u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA). Metodologija određuje korake u procesu u okviru kojeg stručno lice- mentor sprovodi u direktnom kontaktu i radu sa vlasnikom i/ili zakonskim zastupnikom privrednog subjekta, odnosno menadžmentom/upravom zadruga, određeni broj sati (od 25 do 50 po korisniku) i to u prostorijama korisnika (ne manje od 75% od ukupnog broja predviđenih sati). Vlasnik i/ili zakonski zastupnik privrednog subjekta i menadžment/uprava zadruga (odnosno delegirana lica organa uprave zadruge) i mentor zajedno proučavaju aktuelno poslovanje, razloge trenutnih problema ili smetnje za dalji razvoj, najvažnije potencijale za rast, te na osnovu konstatovanog stanja mentor i korisnik mentoring usluge pripremaju plan/projekat razvoja.

Metodologija standardizovane usluge mentoringa jasno definiše sve korake i aktivnosti u realizaciji mentoringa (upravljanje šemom, rad na terenu, broj poseta, aktivnosti u okviru svake posete, vreme predviđeno za pripremu plana i izveštavanje) i to kroz vodiče: Opšti vodič za mentoring, Vodič za mentoring za početnike i Vodič za mentoring zrelih preduzeća.

Mentoring čini skup sledećih usluga:
• Dijagnostikovanje kako bi se razumela trenutna situacija u privrednom subjektu odnosno zadruzi;
• Pomoć prilikom pripremanja razvojnih aktivnosti/planova/projekata kako bi se dostigli ciljevi privrednog subjekta, zadruge;
• Savetovanje i koordinacija za pristupanje fondovima, novim tehnologijama, konsultantskim uslugama i drugo kako bi se podstakao razvoj i unapređenje poslovanja;
• Pomoć za pripremanje kreditnih aplikacija za banke i programe podrške za MMSPP i zadruge;
• Pomoć pri implementaciji razvojnih aktivnosti/planova/projekata;
• Pomoć u pronalaženju poslovnih partnera;
• Pomoć pri pronalaženju potrebnih informacija;
• Konsalting;
• Savetovanje/koučing;
• Obuka;
• Upućivanje na odgovarajuće specijalizovane konsultante.

Usluga se odnosi na besplatan mentoring za mikro, mala i srednja privredna društva, preduzetnike i zadruge, koji posluju do tri godine ili se nalaze u kritičnom trenutku za njihov dalji razvoj ili za opstanak na tržištu.

Zainteresovani kandidati podnose prijave u tri kategorije:
• Novoosnovani privredni subjekti – ne stariji od 3 godine od dana objavljivanja Javnog poziva;
• Postojeći privredni subjekti – registrovani pre aprila 2015. godine;
• Zadruge

USLOVI ZA UČEŠĆE

Pravo na učešće na javnom pozivu za pružanje usluge mentoring imaju:

1. Mikro, mala i srednja privredna društva i preduzetnici, a koji ispunjavaju sledeće uslove:
• registrovani na teritoriji Republike Srbije;
• imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
• ne obavljaju delatnost u okviru vojne industrije i ne organizuju igre na sreću/lutriju.

2. Zadruge koje ispunjavaju sledeće uslove:
• da je orijentisana ka podršci MMSPP i osnivačkim aktom to jasno definiše;
• da je delatnost zadruge proizvodnja, prerada i zanatske usluge;
• da imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
• da ne obavljaju delatnost u okviru vojne industrije i ne organizuju igre na sreću/lutriju.

RAS će odbaciti prijavu ukoliko tokom procesa ocene, selekcije ili ugovaranja utvrdi da je Podnosilac prijave:
• podneo nepotpunu prijavu koja ne sadrži potrebne informacije koje je RAS zahtevao, a koje predstavljaju uslov za učešće na Javnom pozivu.

Krajnji rok za završetak pružanja standardizovane usluge mentoring je 31. decembar 2018. godine.

POTREBNA DOKUMENTACIJA

Dokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom prijavljivanja na Javni poziv:

1. Za novoosnovane privredne subjekte, ne starije od 3 godine od dana objavljivanja javnog poziva:
1.1. Obrazac 1- Popunjena prijava;
1.2. Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva (original ili kopija);
1.3. Bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks za 2017. godinu, za koje zakonski zastupnik privrednog subjekta mora dati pisanu izjavu da je svaki od dokumenata verodostojan i istovetan primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu (izjava potpisana i overena pečatom privrednog subjekta).
Za privredne subjekte koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva potrebno je dostaviti kopije Poreske prijave za konačno utvrđivanje poreza na prihode od samostalne delatnosti i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za 2017. godinu (obrazac PPDG-1S), overene od strane Poreske uprave, kao i kopiju bilansa uspeha (obrazac BU) za 2017. godinu koja je prilog obrasca PPDG-1S.
Za paušalno oporezivane obveznike potrebno je dostaviti kopiju Knjige o ostvarenom prometu paušalno oporezovanih obveznika (obrazac KPO) za 2017. godinu, overenu i potpisanu od strane zakonskog zastupnika.
U slučaju promene sistema vođenja poslovnih knjiga privrednog subjekta usled promene pravne forme, potrebno je da privredni subjekt dostavi finansijske izveštaje u skladu sa sistemom vođenja poslovnih knjiga koji je primenjivao u 2017. godini.
Napomena: Dokumentaciju pod tačkom 1.2. i 1.3. nisu u obavezi da dostave privredni subjekti registrovani u 2018. godini.

2. Za privredne subjekte koji su registrovani pre aprila 2015. godine:
2.1. Obrazac 1- Popunjena prijava;
2.2. Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva (original ili kopija);
2.3. Bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks za 2017. godinu, za koje zakonski zastupnik privrednog subjekta mora dati pisanu izjavu da je svaki od dokumenata verodostojan i istovetan primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu (izjava potpisana i overena pečatom privrednog subjekta).
Za privredne subjekte koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva potrebno je dostaviti kopije Poreske prijave za konačno utvrđivanje poreza na prihode od samostalne delatnosti i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za 2017. godinu (obrazac PPDG-1S), overene od strane Poreske uprave, kao i kopiju bilansa uspeha (obrazac BU) za 2017. godinu koja je prilog obrasca PPDG-1S.
Za paušalno oporezivane obveznike potrebno je dostaviti kopiju Knjige o ostvarenom prometu paušalno oporezovanih obveznika (obrazac KPO) za 2017. godinu, overenu i potpisanu od strane zakonskog zastupnika.
U slučaju promene sistema vođenja poslovnih knjiga privrednog subjekta usled promene pravne forme, potrebno je da privredni subjekt dostavi finansijske izveštaje u skladu sa sistemom vođenja poslovnih knjiga koji je primenjivao u 2017. godini.

3. Za zadruge:
3.1. Obrazac 1- Popunjena prijava;
3.2. Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose), koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnoh poziva (original ili kopija);
3.3. Bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks za 2017. godinu, za koje zakonski zastupnik zadruge mora dati pisanu izjavu da je svaki od dokumenata verodostojan i istovetan primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu (izjava potpisana i overena pečatom zadruge).

RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne podnete prijave.

FINANSIJSKA SREDSTVA
Ukupan budžet za pružanje standardizovane usluge mentoring iznosi 4.000.000,00 dinara.
Za pružanje usluge opredeljen je bruto iznos od 1.700,00 dinara po satu.

NAČIN PRIJAVLJIVANJA
Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom ARRA sa naznakom: Prijava na javni poziv za dobijanje usluge mentoring u 2018. godini.

Javni poziv je otvoren do 01. juna 2018. godine.

Javni poziv, Uputstvo i drugi prateći obrasci dostupni su na elektronskim stranama RAS, www.ras.gov.rs, kao i na elektronskim stranama ARRA i u štampanom obliku u ARRA.

Za detaljnije informacije možete se obratiti RAS na elektronsku adresu: mentoring@ras.gov.rs ili na broj telefona: 011/3398 809.

Detaljnije

Konkurs za dodelu sredstava za sufinansiranje investicija u pčelarstvo na teritoriji AP Vojvodine u 2018. godini

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA POLJOPRIVREDU, VODOPRIVREDU I ŠUMARSTVO

Konkurs za dodelu sredstava za sufinansiranje investicija u pčelarstvo na teritoriji AP Vojvodine u 2018. godini

I. CILJ I PREDMET KONKURSA

Cilj Konkursa za dodelu sredstava za sufinansiranje investicija u pčelarstvo na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2018. godini (udaljem tekstu: Konkurs) jeste unapređivanje pčelarske proizvodnje i proizvodnje meda u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.
Predmet Konkursa jeste dodela bespovratnih sredstava za nabavku novih pčelinjih društava i opreme za pčelarstvo.

II. VISINA I NAMENA SREDSTAVA

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom Konkursu iznose ukupno do 20.000.000,00 dinara.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 50% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.
Za podnosioce prijava: fizička lica čija je investicija na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, fizička lica mlađa od 40 godina i žene bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 60% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.
Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može biti veći od 300.000,00 dinara, odnosno 330.000,00 dinara za podnosioce prijava: fizička lica čija je investicija na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, fizička lica mlađa od 40 godina i žene.
Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 50.000,00 dinara.

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po Konkursu namenjena su za:
1. nabavku novih pčelinjih društava
Maksimalan iznos bespovratnih sredstava za nabavku pčelinjih društava iznosi najviše do 100.000,00 dinara, odnosno 110.000,00 dinara za podnosioce prijava: fizička lica čija je investicija na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, fizička lica mlađa od 40 godina i žene;
2. nabavku opreme za pčelarstvo: košnice, električna centrifuga, manuelna centrifuga, stresač pčela, električni otklapač saća, kada za otklapanje saća, sto za otklapanje saća, stalak za otklapanje saća, električna pumpa za pretakanje meda, pneumatska punilica za med, ručna dozerica za med, mešalica za kristalizirani med, automatski sto za pakovanje meda, sakupljač polena (ugrađen u podnjaču), kanta za med (od inoksa i plastične mase ‒ PP ili PET), cisterna za čuvanje meda, topionik voska sa presom, topionik voska za cele ramove, električni dekristalizator meda, duplikator ‒ homogenizator s mešalicom i reduktorom, matične rešetke, pčelarska vaga (150 kg), linija za punjenje i pakovanje meda, linija za proizvodnju pčelinje hrane/pogača, mlin čekićar za mlevenje šećera, pčelarska SMS vaga, motorni izduvač za pčele i sušara za polen.
Maksimalan iznos bespovratnih sredstava za nabavku opreme za pčelarstvo iznosi najviše do 300.000,00 dinara, odnosno 330.000,00 dinara za podnosioce prijava: fizička lica čija je investicija na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, fizička lica mlađa od 40 godina i žene.

Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu po Konkursu, ali za više namena u okviru jedne tačke, kao i po više tačaka, a do gore navedenog maksimalnog iznosa.

Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje bespovratnih sredstava, neće se priznavati oprema i pčelinja društva nabavljena pre 01.01.2018. godine, što mora biti dokumentovano računima sa specifikacijom opreme, otpremnicama, izvodima iz banke, garantnim listovima, carinskim deklaracijama, ukoliko je reč o opremi iz uvoza, i drugim dokazima, koji nose datum nakon 01.01.2018. godine.

III. KORISNICI

Pravo na podsticaje ostvaruje fizičko lice – nosilac registrovanog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koje je upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalazi se u aktivnom statusu.

IV. USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

1. registrovano poljoprivredno gazdinstvo mora biti upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstva i nalaziti se u aktivnom statusu;
2. podnosilac prijave mora imati prebivalište na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine, s tim što i mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine;
3. podnosilac prijave mora regulisati obaveze po rešenjima o naknadama za odvodnjavanje/navodnjavanje i porez na poljoprivredno zemljište, zaključno sa 31.12.2017. godine;
4. podnosilac prijave za investiciju za koju podnosi prijavu ne sme koristiti sredstava po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji) za istu namenu, odnosno ista investicija ne sme biti predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu s posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;
5. podnosilac prijave ne sme imati neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu vodoprivredu i šumarstvo, kao ni prema Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine, a po osnovu ranije potpisanih ugovora.
6. podnosilac prijave i dobavljač opreme ne mogu da predstavljaju povezana lica – u smislu člana 62. Zakona o privrednim društvima („Službeni glasnik”, br. 36/11 i 99/11 i 83/14 i 5/15);
7. plaćanje se vrši na tekući račun dobavljača ili gotovinski, a plaćanja putem kompenzacije i cesije neće biti priznata.

V. SPECIFIČNI USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

Podnosilac prijave, ostvaruje pravo na sufinansiranje nabavke novih pčelinjih društava i opreme za pčelarstvo ukoliko u Registru ima upisano minimum 10 košnica pčela.

VI. VREMENSKI OKVIR KONKURSA

Konkurs je otvoren do utroška sredstava, a zaključno sa 15. 05. 2018. godine.

VII. POTREBNA DOKUMENTACIJA

1. čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom;
2. original izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava, koji izdaje Uprava za trezor (prva strana izvoda RPG sa osnovnim podacima i treća strana izvoda s podacima o životinjama), ne stariji od 30 dana;
3. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta nosioca registrovanog poljoprivrednog gazdinstva;
4. original račun za nabavku predmetne investicije;
Specifikacija opreme treba da sadrži osnovne karakteristike opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);
5. otpremnica za nabavku predmetne investicije za koju je, u skladu sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;
6. dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to potvrdu o prenosu sredstava i izvod overen od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak;
7. fotokopija ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita;
8. samo za nabavku opreme čija je vrednost veća od 200.000,00 dinara, može se podneti predračun sa specifikacijom opreme, a konačan original račun mora biti identičan predračunu po iznosu, specifikaciji i dobavljaču opreme;
9. fotokopija garantnog lista za opremu za koju je to predviđeno važećim propisima;
10. jedinstvenu carinsku ispravu za opremu iz uvoza (ukoliko je podnosilac prijave direktni uvoznik – ne stariju od 01.01.2018.godine);
11. dokaz o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje (potvrda JVP „VODE VOJVODINE”) zaključno sa 2017. godinom za podnosioca prijave;
12. dokaz o izmirenim dospelim poreskim obavezama za podnosioca prijave za 2017. godinu (izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave);
13. izjava da dobavljač i naručilac opreme ne predstavljaju povezana lica u skladu s članom 62. Zakona o privrednim društvima.

Podnosilac prijave – na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs – treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2, 11 i 12 pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti.

Ukoliko se oprema nabavlja iz inostranstva, podnosilac prijave obavezan je da dostavi dokumenta prevedena na srpski jezik, od strane ovlašćenog sudskog tumača. Ukoliko je račun/predračun iskazan u stranoj valuti, neophodno je u obrascu prijave uneti vrednost opreme u dinarskoj protivvrednosti, obračunatoj po srednjem kursu NBS, na dan izdavanja računa/predračuna.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.

VIII. POSTUPAK DONOŠENJA ODLUKE

Postupak donošenja odluke regulisan je u skladu sa Poslovnikom o radu komisija za izradu konkursa i pravilnika i postupanje po konkursima raspisanim u pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo od 17.04.2018. godine (prečišćen tekst), a na osnovu kog je donet Pravilnik o dodeli sredstava za sufinansiranje investicija u pčelarstvo na teritoriji AP Vojvodine u 2018.godini.

IX. USLOVI KORIŠĆENJA SREDSTAVA

1. Sredstva za podršku investicija po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno.
2. U skladu s kriterijumima koji su definisani Pravilnikom o dodeli sredstava za sufinansiranje investicija u pčelarstvo na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva do utroška sredstava opredeljenih ovim konkursom.
3. Prijave na konkurs koje ostvare broj bodova manji od 30% od ukupnog broja bodova ne ulaze u dalje razmatranje Komisije.
4. Podnosilac prijave u obavezi je da, prilikom potpisivanja ugovora sa Pokrajinskim sekretarijatom o korišćenju sredstava, dostavi menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da pčelinja društva i oprema neće biti otuđena, u roku od pet godina od dana potpisivanja ugovora
5. Rok za realizaciju investicije na osnovu predračuna jeste 30 dana od dana potpisivanja ugovora.
6. Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon realizacije investicije, odnosno nakon isporuke pčelinjih društava i nakon što korisnik bespovratnih sredstava uradi montažu opreme i dostavi Pokrajinskom sekretarijatu sledeću dokumentaciju:
• zahtev za isplatu;
• izveštaj o namenskom utrošku sredstava;
• račun za nabavku predmetne investicije;
• otpremnicu za nabavku predmetne investicije za koju je, u skladu sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;
• dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to potvrdu o prenosu sredstava i izvod overen od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak;
Specifikacija opreme treba da sadrži osnovne karakteristike mašina i opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);
• fotokopiju ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita.
Pokrajinski sekretarijat putem nadležnog sektora nalaže Poljoprivrednoj stručnoj i savetodavnoj službi AP Vojvodine da utvrdi činjenično stanje na terenu, dostavljanjem izveštaja i zapisnika Pokrajinskom sekretarijatu.
7. Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju. Isto tako, Pokrajinski sekretarijat može da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumartsva i vodoprivrede traži da se izvrši kontrola realizacije predmeta ugovora, a posebno u slučaju računa i predračuna koji su izdati od dobavljača opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su znatno iznad tržišne vrednosti.
8. Postupak donošenja odluke, kriterijumi i ostala pitanja vezana za konkurs, propisani su Pravilnikom.
9. Bespovratna sredstva isplaćivaće se u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

X. NAČIN DOSTAVLJANJA PRIJAVA

Prijave s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom „KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE INVESTICIJA PČELARSTVO NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2018. GODINI”, ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.

XI. KONTAKT

Dodatne informacije možete dobiti putem telefona 021/487-4419 od 10 do 14 časova.

Detaljnije

Stalno otvoreni konkurs za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji u 2018. godini

MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLJAVANJE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANJA

Javni konkurs za podnošenje predloga programa na stalno otvoreni konkurs za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji u 2018. godini

1. Predmet oglašavanja

Predmet ovog konkursa je finansiranje ili učešće u finansiranju programa koje realizuju udruženja osoba sa invaliditetom ili druge socijalno humanitarne organizacije registrovane na teritoriji Republike Srbije, čiji je cilj poboljšanje pristupačnosti, podizanje svesti društvene zajednice o osobama sa invaliditetom i unapređenje kvaliteta života osoba sa invaliditetom.

Sredstva za ovaj konkurs obezbeđuju se u okviru Budžeta Republike Srbije, u Budžetskom fondu za programe zaštite i unapređenja položaja osoba sa invaliditetom, u ukupnom iznosu od 95.000.000,00 dinara, čime se obezbeđuje finansiranje ili učešće u finansiranju aktivnosti čiji je cilj unapređenje položaja osoba sa invaliditetom kroz:

– Poboljšanje pristupačnosti;
– Podizanje svesti društvene zajednice o osobama sa invaliditetom;
– Unapređenje kvaliteta života osoba sa invaliditetom.

2. Podnosioci predloga programa

Podnosioci predloga programa moraju ispunjavati sledeće uslove:
• da su registrovani kao udruženja građana sa sedištem u Republici Srbiji u skladu sa Zakonom o udruženjima;
• da su direktno odgovorni za pripremu i realizaciju projekta;
• da su ranije preuzete obaveze iz ugovora sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja blagovremeno, efikasno i u potpunosti izvršili;

Bliži uslovi za podnošenje predloga programa mogu se pronaći u Smernicama za podnosioce predloga programa na Stalnom otvorenom konkursu za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji u 2018. godini.

3. Vrednovanje i rangiranje predloga programa

Vrednovanje i rangiranje predloga programa vrši se primenom merila i kriterijuma bliže uređenih:
• Uredbom o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja („Službeni glasnik RS”, br. 8/12, 94/13, 93/15 i 16/18),
• Pravilnikom o raspodeli sredstava za programe zaštite i unapređenja položaja osoba sa invaliditetom i za finansiranje ustanova socijalne zaštite („Službeni glasnik RS”, broj 109/12 i 10/2018),
• Direktivom o načinu rada, postupanja i ponašanja u postupku raspodele sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa sa ciljem zaštite i unapređenja položaja osoba sa invaliditetom broj 110-00-00423/2018-15 od 19. aprila 2018. godine i
• Instrukcijom o radu Komisije za sagledavanje i procenu predloga projekata na Stalnom otvorenom konkursu za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji u 2018. godini.

Propisi kojima je bliže uređeno vrednovanje i rangiranje predloga programa dostupni su na internet prezentaciji Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja (http://www.minrzs.gov.rs/cir/dokumenti/invalidska-zastita/propisi-za-vrednovanje-projekata-po-konkursima).

4. Podnošenje predloga programa i potrebna dokumentacija

Predlog programa dostavlja se napisan na personalnom računaru i na propisanim obrascima koji čine obaveznu dokumentaciju, na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom. Predlozi programa pisani rukom ili na pisaćoj mašini, kao i oni van propisanog obrasca, neće se uzeti u razmatranje.

Obaveznu dokumentaciju čine kompletno popunjeni obrasci:
• Aneks 1 – Obrazac za pisanje predloga programa,
• Aneks 2 – Obrazac budžeta programa,
• Aneks 3 – Obrazac narativnog budžeta programa,
• Potpisana i overena Izjava da sredstva za realizaciju programa nisu na drugi način već obezbeđena i
• Elektronska verzija dokumenata sa svim aneksima na CD-u, isključivo u formatima Word i Excel.

Ukoliko se predlog programa podnosi u saradnji sa partnerom neophodno je dostaviti i protokol o saradnji, odnosno partnerstvu.
Obrasci konkursne dokumentacije se mogu preuzeti u elektronskoj formi sa internet prezentacije Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u delu Konkursi (www.minrzs.gov.rs) i na Portalu e-Uprave (www.euprava.gov.rs).

5. Rok i način dostavljanja predloga programa

Celokupna dokumentacija se dostavlja u jednom overenom, odštampanom primerku (pečat i potpis odgovornog lica) poštom preporučeno ili ličnom dostavom. Na koverti obavezno treba naznačiti puno ime i adresu pošiljaoca, naziv programa i sledeći tekst: „ZA STALNI OTVORENI KONKURS – NE OTVARATI”. Zajedno sa štampanom i overenom dokumentacijom neophodno je dostaviti i elektronsku verziju iste na CD-u.
Predlozi programa se dostavljaju zaključno sa 23. novembrom 2018. godine, u zatvorenoj koverti, na adresu:
Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja
Sektor za zaštitu osoba sa invaliditetom
Nemanjina 22-26, Beograd

Dodatne informacije
Dodatne informacije o konkursu mogu se naći u Smernicama za podnosioce predloga programa na Stalni otvoreni konkurs za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji u 2018. godini koje se nalaze na internet prezentaciji Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja www.minrzs.gov.rs, u okviru konkursne dokumentacije.
Informacije se mogu dobiti i telefonskim putem, pozivom na broj: 011/2646-096, odnosno elektronskim putem na adresu: osobesainvaliditetom@minrzs.gov.rs

Detaljnije

Bespovratna sredstva za izgradnju farmi

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE

Bespovratna sredstva za izgradnju farmi

Pravilnikom o podsticajima za podršku investicijama u primarnu poljoprivrednu stočarsku proizvodnju definisana su bespovratna sredstva koja se mogu dobiti za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne stočarske proizvodnje.

Bespovratna sredstva se mogu dobiti za izgradnju objekta za smeštaj:
1. svinja,
2. ovaca i
3. koza

U pogledu uslova stočnog fonda i objekta, podnosilac zahteva mora da:
1. U RPG -u ima prijavljen odgovarajući stočni fond(HID) i da na poljoprivrednom gazdinstvu ima najviše 19 mlečnih krava i/ili ako ima ukupni kapacitet objekta: do najviše 19 goveda i/ili do najviše 149 ovaca i koza i/ili do najviše 29 krmača i/ili 99 tovnih svinja i/ili od 1000 do 3.999 brojlera po turnusu i/ili do najviše 100 tovnih ćurki po turnusu i/ili najmanje 500 kg ribe.

2. Ima objekat koji je predmet investicije za koju se podnosi zahtev u njegovom vlasništvu ili ako na njemu ima pravo zakupa, odnosno korišćenja na osnovu ugovora zaključenog sa zakupodavcem – fizičkim licem ili jedinicom lokalne samouprave na period zakupa, odnosno korišćenja od najmanje pet godina počev od kalendarske godine za koju se podnosi zahtev za korišćenje podsticaja, s tim da ako je objekat predmet zakupa ne može imati upisane druge terete, osim predmetnog zakupa;

3. Ima objekat koji je predmet investicije upisan u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo

Podsticaj iznosi 50-65% cene bez PDV-a.

Iznos podsticaja zavisi od toga da li se korisnik podsticaja nalazi u marginalnom području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi ili ne. Ukoliko se korisnik podsticaja nalazi u marginalnom području, iznos podsticaja je 65% od cene bez poreza.

Spisak marginalnih područja možete pronaći na http://subvencije.rs/zakoni-pravilnici-uredbe/pravilnici/pravilnik-o-odredjivanju-podrucja-sa-otezanim-uslovima-rada-u-poljoprivredi/

Pravo na podsticaje ostvaruju lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu, i to:
1. fizičko lice – nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva
2. preduzetnik
3. privredno društvo
4. zemljoradnička zadruga koja ima najmanje pet članova zadruge koji su upisani u Registar, kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu
5. srednja škola.

Osnovni uslovi za ostvarivanje podsticaja su da podnisilac zahteva:

  • Propisano je da vrednost prihvatljive investicije koja je predmet zahteva bude veća od 100.000 dinara, dok iznos pojedinačnog računa treba da bude veći od 50.000 dinara i da je račun za svaku pojedinačnu investiciju veći od 50.000 dinara.

Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje podnosi se Upravi za agrarna plaćanja, za svaku kalendarsku godinu, u periodu od 15. aprila do 15. oktobra tekuće godine.

Najviši ukupni iznos podsticaja po podnosiocu zahteva je 3.500.000 dinara.

Pravilnik možete preuzeti u prilogu teksta.

Konkurs za učešće na nacionalnom Forumu za zelene ideje

TRAG FONDACIJA, FOND BRAĆE ROKFELER, ERSTE BANKA, IKEA I CHURCH WORLD SERVICE

Konkurs za učešće na nacionalnom Forumu za zelene ideje

U partnerstvu sa Fondom braće Rokfeler, ERSTE Bankom, IKEA i Humanitarnom organizacijom Church World Service, Trag fondacija će organizovati godišnji nacionalni Forum za zelene ideje, sa namerom da podstakne pojedince, udruženja i mala preduzeća da razviju inovativne preduzetničke ideje zasnovane na principima održivog razvoja. Cilj nam je da prepoznamo i podržimo ideje sa najvećim potencijalom održivosti tj. ostvarivanja socio-ekonomskog razvojnog uticaja na svoju lokalnu zajednicu, uz očuvanje prirodnih resursa i životne sredine.

Održivost podrazumeva usklađivanje ekonomskog rasta sa interesom životne sredine i društvenim razvojem „sa ljudskim likom“. U uslovima dominacije velikih tržišno-dominantnih korporativnih lanaca, izazov ekonomske stabilnosti predstavlja pronalaženje novih načina organizovanja, uz obavezno uključivanje lokalnih zajednica u kreativno rešavanje ekonomskih, društvenih i problema životne sredine.
Održivi razvoj podrazumeva privredni razvoj zasnovan na optimalnom korišćenju lokalnih resursa, tradicionalnim procesima proizvodnje prilagođenim novom okruženju, negovanju zanata i na stalnom ekološkom unapređenju.

KRITERIJUMI ZA ODABIR IDEJA
Projektna ideja koju prijavljujete na konkurs treba da ravnomerno obuhvati sve elemente održivog razvoja, odnosno da pored finansijske održivosti, ima značajan društveni, ekološki i ekonomski uticaj u zajednici. Ideje će biti selektovane u skladu sa sledećim kriterijumima:

• Projekat je početnoj fazi razvoja;
• Ideja je jedinstvena i inovativna u odnosu na druge projekte u zajednici;
• Projekat se, pre svega, oslanja na lokalne reurse, uključujući zapošljavanje lokalnog stanovništva i korišćenje njihovih znanja i veština;
• Projekat sadrži plan za ekonomsku održivost, tj. nacrt poslovnog plana;
• Projekat uključuje plan zaštite i unapređenja životne sredine, tj ekološke održivosti;
• Projekat je zasnovan na odgovarajućim informacijama o lokalnom tržištu, prepoznaje konkurenciju i komparativne prednosti svoje ideje;
• Projekat podržava obnavljanje lokalne ekonomije i aktivnije povezivanje ljudi sa svojom lokalnom zajednicom;
• Projekat do trenutka prijavljivanja na konkurs nije dobio bilo kakvu novčanu podršku od strane lokalnih i državnih institucija, lokalnih ili međunarodnih donatora, fondacija, razvojnih agencija i sl.

KO MOŽE DA KONKURIŠE
Na konkurs se mogu prijaviti registrovana udruženja prema Zakonu o udruženjima, kao i mala preduzeća i preduzetnici koji imaju godišnji obrt manji od 10.000 evra i pojedinci.

Konkurs je otvoren do 4. maja 2018. godine.

Detaljnije

Javni konkurs za finansiranje programa udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike u 2018. godini

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA SOCIJALNU POLITIKU, DEMOGRAFIJU I RAVNOPRAVNOST POLOVA

Javni konkurs za finansiranje programa udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike u 2018. godini

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu i Finansijskim planom Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova za 2018. godinu, dodeliće sredstva za finansiranje, odnosno obezbediće nedostajući deo sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike u 2018. godini, u ukupnom iznosu od 16.000.000,00 dinara.

Po ovom javnom konkursu, sredstva će se dodeliti u skladu sa Pravilnikom o postupku i kriterijumima za dodelu sredstava Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova udruženjima građana za oblast socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike u 2018. godini („Službeni list APV”, broj 18/18).

Finansijske obaveze realizovaće se u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu.

Korisnici sredstava dužni su da dodeljena sredstva utroše do 31. decembra 2018. godine.

Predmet konkursa jesu finansiranje realizacije programa, odnosno obezbeđenje nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa i programskih aktivnosti i neophodnih funkcionalnih rashoda, koje realizuju udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike u 2018.godini, u ukupnom iznosu od 16.000.000,00 dinara.

Sredstva će biti raspodeljena na sledeći način:

1. za oblast socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom – 7.000.000,00 dinara;
2. za oblast društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike – 4.000.000,00 dinara;
3. za oblast boračko-invalidske zaštite – 5.000.000,00 dinara.

Pravo učešća na konkursu imaju udruženja građana upisana u registar u nadležnom organu za programe koji se realizuju na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Udruženja građana mogu konkurisati sa jednim projektom, a visina traženih sredstava ne može biti veća od:

1. za oblast socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom – 400.000,00 dinara;
2. za oblast društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike – 300.000,00 dinara;
3. za oblast boračko-invalidske zaštite – 300.000,00 dinara.

Na konkursu ne mogu učestvovati: fizička lica, indirektni korisnici budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, privredni subjekti i drugi korisnici čije je finansiranje uređeno aktima koje donosi ili na koja daje saglasnost Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine ili Pokrajinska vlada.

Prijava na javni konkurs podnosi se u jednom primerku, isključivo na obrascu prijave koji se može preuzeti u Pokrajinskom sekretarijatu za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova – Bulevar Mihajla Pupina broj 16, III sprat, kancelarija 26 (tel.487-4400) kao i na internet stranici navedenog sekretarijata: www.socijalnapolitika.vojvodina.gov.rs

Uz prijavu, podnosi se sledeća obavezna dokumentacija: fotokopija OP obrazaca (overeni potpisi lica ovlašćenih za zastupanje) i fotokopija izvoda iz Statuta udruženja u kome je utvrđeno da se ciljevi udruženja ostvaruju u oblasti u kojoj se program realizuje.

Prijave se podnose Pokrajinskom sekretarijatu za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, 21108 Novi Sad – putem pošte, ili lično u Pisarnici pokrajinskih organa uprave, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, 21108 Novi Sad, sa naznakom – „Za konkurs”.

Neblagovremene i nepotpune prijave, prijave koje nisu podnela ovlašćena lica, prijave koje nisu podnete na propisanom obrascu, kao i prijave u kojima se traži iznos veći od predviđenog – neće se razmatrati.

Konkursna dokumentacija se ne vraća.

Prijava na javni konkurs podnosi se u roku od 15 dana od dana objavljivanja konkursa u „Službenom listu APV”, odnosno u dnevnom listu „Dnevnik”i na sajtu sekretarijata www.socijalnapolitika.vojvodina.gov.rs

Postupak javnog konkursa sprovodi komisija koju obrazuje pokrajinski sekretar za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova. Komisija procenjuje i vrednuje programe udruženja građana dodelom odgovarajućeg broja bodova, u skladu sa sledećim kriterijumima.

1. Prema referencama programa za oblast u kojoj se realizuje program (ukupno najviše do 30 bodova):
­

  • postojanje jasno formulisanih ciljeva i ciljne grupe i povezanosti ciljeva i aktivnosti, dužina trajanja programa (do 10 bodova);
    ­
  • broj direktnih korisnika programa (do 10 bodova);
    ­
  • mogućnost razvijanja programa i njegova održivost (do 10 bodova).

2. Prema ciljevima koji se postižu realizacijom programa – doprinos stepenu unapređivanja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi (ukupno najviše do 40 bodova po oblasti za koju je prijava podneta):
­

  • za oblast socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom: doprinos zaštiti i unapređivanju socijalno-ekonomskog i društvenog položaja, rehabilitaciji, socijalizaciji i prevenciji isključenosti i podizanje ekološke svesti lica sa invaliditetom, lica u stanju socijalne potrebe i lica kojima je potrebna posebna društvena podrška;
    ­
  • za oblast boračko-invalidske zaštite: doprinos zaštiti i unapređivanju socijalno-ekonomskog i društvenog položaja, rehabilitaciji i socijalizaciji članova udruženja boraca, ratnih vojnih i civilnih invalida rata, članova porodica palih boraca i umrlih ratnih vojnih invalida, obeležavanju značajnih datuma;
    ­
  • za oblast društvene brige o deci i popularizaciju pronatalitetne politike: doprinos zaštiti dece, unapređivanju dečjeg stvaralaštva, poboljšanje uslova za zadovoljenje osnovnih potreba dece i brige o porodici, podsticanje rađanja dece i unapređivanje demografskog razvoja i populacione politike.

3. Prema ekonomičnosti budžeta, usklađenosti budžeta s planiranim aktivnostima i postojanju sufinansiranja programa iz drugih izvora (ukupno najviše do 30 bodova):
­

  • procena ekonomičnosti budžeta programa i usklađenosti budžeta s planiranim aktivnostima (do 10 bodova);
    ­
  • visina traženih sredstava u poređenju sa ukupnim obimom sredstava javnog konkursa (do 10 bodova);
    ­
  • stepen obezbeđenosti sopstvenih sredstava ili sredstava iz drugih izvora (do 10 bodova).

Primenom navedenih kriterijuma, Komisija sačinjava preliminarnu listu vrednovanja i rangiranja prijava na javni konkurs u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava. Preliminarna lista vrednovanja i rangiranja prijava objavljuje se na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova i učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri dana od dana njihovog objavljivanja i pravo prigovora na istu u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru učesnika javnog konkursa donosi komisija, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
O dodeli i visini sredstava, odlučuje rešenjem koje je konačno pokrajinski sekretar za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova, u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, u roku od 30 dana od dana objavljivanja preliminarne liste vrednovanja i rangiranja prijava udruženja građana na javni konkurs na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova.

U slučaju da udruženje građana kojem su odobrena sredstva odustane od realizacije projekta, pokrajinski sekretar će, na osnovu liste vrednovanja i rangiranja doneti rešenje o dodeli neraspodeljenih sredstava.

Rešenje o dodeli sredstava objavljuje se na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova www.socijalnapolitika.vojvodina.gov.rs

Dodatne informacije možete dobiti putem telefona 021/487-44 – 00 od 8 do 16 časova.

Detaljnije

Javni konkurs za finansiranje odnosno sufinansiranje nabavke medicinske i nemedicinske opreme zdravstvenim ustanovama u 2018. godini

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA ZDRAVSTVO

Javni konkurs za finansiranje odnosno sufinansiranje nabavke medicinske i nemedicinske opreme zdravstvenim ustanovama u 2018. godini

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, u skladu s članom 13. stav 1. tačka 5. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Službeni glasnik RS”, br. 107/05, 72/09 – drugi zakon, 88/10, 99/10, 57/11, 119/12, 45/13 – drugi zakon, 93/14, 96/15, 106/15, 105/17-drugi zakon i 113/17-drugi zakon), Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu („Službeni list APV”, br. 57/17 i 17/18 – rebalans) i Finansijskim planom Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo za 2018. godinu, finansiraće odnosno sufinansiraće u 2018. godini nabavku medicinske i nemedicinske opreme zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač Autonomna pokrajina Vojvodina ‒ u skladu sa zakonom i planom mreže zdravstvenih ustanova, sa ukupno 1.000.000.000,00 dinara.

Po ovom javnom konkursu, sredstva će se dodeliti u skladu s Pravilnikom o postupku i kriterijumima za raspoređivanje budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo u vršenju osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač AP Vojvodina („Službeni list APV”, broj 2/18), koji je dostupan i na oglasnoj tabli Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo i objavljen na internet stranici www.zdravstvo.vojvodina.gov.rs.

Finansijske obaveze realizovaće se u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu.

Korisnici sredstava dužni su da dodeljena sredstva utroše do 31. decembra 2018. godine.

Predmet konkursa jesu finansiranje, odnosno sufinansiranje nabavke medicinske i nemedicinske opreme.

Pravo učešća na konkursu imaju zdravstvene ustanove čiji je osnivač Autonomna pokrajina Vojvodina, u skladu s planom mreže zdravstvenih ustanova.

Prijava na javni konkurs podnosi se u jednom primerku, isključivo na obrascu prijave koji se može preuzeti u Pokrajinskom sekretarijatu za zdravstvo Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, II sprat, kancelarija 42 (br. tel.487-4514), kao i na internet stranici navedenog sekretarijata: www.zdravstvo.vojvodina.gov.rs.

Prijave se podnose Pokrajinskom sekretarijatu za zdravstvo, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, 21108 Novi Sad – poštom ili lično u Pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, 21108 Novi Sad, s naznakom – „Za konkurs”.

Neblagovremene i nepotpune prijave, prijave koje su podnela neovlašćena lica i prijave koje nisu podnete na propisanom obrascu – neće se razmatrati.

Konkursna dokumentacija se ne vraća.

Prijava na javni konkurs podnosi se u roku od 20 dana od dana objavljivanja u „Službenom listu APV”, odnosno u dnevnom listu „Dnevnik”.

Postupak konkursa za dodelu sredstava sprovodi komisija koju obrazuje pokrajinski sekretar za zdravstvo. Nakon razmatranja i procene prijava prispelih na javni konkurs, komisija sačinjava bodovnu listu i obrazloženi predlog za dodelu sredstava po javnom konkursu. Pokrajinski sekretar za zdravstvo – u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta – odlučuje o dodeli sredstava rešenjem koje je konačno. Prijave za dodelu sredstava procenjuju se prema sledećim kriterijumima:
– stepen neophodnosti realizacije opremanja zdravstvene ustanove za organizaciju rada i obavljanje delatnosti zdravstvene ustanove;
– doprinos unapređivanju dostupnosti i pristupačnosti zdravstvene zaštite, odnosno skraćenju čekanja na zdravstvenu uslugu;
– postojanje naloga inspekcije za postupanje;
– doprinos uvođenju i primeni novih zdravstvenih tehnologija;
– visina traženih sredstava, te odnos troškova i očekivanih rezultata.

U okviru prvog kriterijuma – stepen neophodnosti realizacije opremanja zdravstvene ustanove za organizaciju rada i obavljanje delatnosti zdravstvene ustanove – ukupan broj bodova koji se može dodeliti jeste 30.

U okviru drugog kriterijuma – doprinos unapređivanju dostupnosti i pristupačnosti zdravstvene zaštite, odnosno skraćenju čekanja na zdravstvenu uslugu – ukupan broj bodova koji se može dodeliti jeste 25.

U okviru trećeg kriterijuma – postojanje naloga inspekcije za postupanje – ukupan broj bodova koji se može dodeliti jeste 15.

U okviru četvrtog kriterijuma – doprinos uvođenju i primeni novih zdravstvenih tehnologija – ukupan broj bodova koji se može dodeliti jeste 15.

U okviru petog kriterijuma – visina traženih sredstava i odnos troškova i očekivanih rezultata – ukupan broj bodova koji se može dodeliti jeste 15.

Rezultati konkursa biće objavljeni na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo www.zdravstvo.vojvodina.gov.rs.

Detaljnije

Konkurs za dodelu sredstava za podizanje novih ribnjaka i rekonstrukciju postojećih na teritoriji AP Vojvodine za 2018.godinu

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA POLJOPRIVREDU, VODOPRIVREDU I ŠUMARSTVO

Konkurs za dodelu sredstava za podizanje novih ribnjaka i rekonstrukciju postojećih na teritoriji AP Vojvodine za 2018.godinu

1. CILJ I PREDMET KONKURSA

Cilj ovog Konkursa je unapređenje načina korišćenja neobradivog poljoprivrednog zemljišta u cilju unapređenja ribarstva na teritoriji AP Vojvodine.
Predmet konkursa je dodela bespovratnih sredstva za podizanje novih i rekonstrukciju postojećih ribnjaka, na površini ne manjoj od 1 ha i ne većoj od 50 ha, koji se nalaze na teritoriji AP Vojvodine.
Pod objektima, u smislu ovog konkursa, podrazumevaju se isključivo objekti za proizvodnju ribe – rastilišta, mladičnjaci, tovilišta, zimovnici, izlovni i obodni kanali.

2. VISINA I NAMENA SREDSTAVA

Ukupan iznos propisanih sredstava koji se dodeljuje po ovom konkursu je 20.000.000,00 dinara.

Maksimalna podrška po ovom konkursu iznosi do 50 % od ukupne vrednosti zemljanih radova na ribnjačkim objektima, a najviše do 5.000.000,00 dinara ukupne projektovane vrednosti zemljanih radova, bez PDV-a po korisniku, a ostalih 50 % obezbeđuje korisnik sredstava.
Iznos sredstava za podršku rekonstrukcije ribnjaka ne može biti veći od 500.000,00 dinara po hektaru.
Iznos sredstava za podršku podizanju novih ribnjaka ne može biti veći od 800.000,00 dinara po hektaru.

Prihvatljivi troškovi po ovom konkursu jesu troškovi zemljanih radova na rekonstrukciji ribnjaka i podizanju novih ribnjaka koji su predmet ovog konkursa, iskazani bez PDV‐a.

Vrsta radova koji su predmet ovog konkursa:
1. Čišćenje terena
2. Izrada nasipa
3. Korekcija krune postojećeg nasipa
4. Iskop materijala, razastiranje i nasipanje
5. Izgradnja obodnog kanala
6. Mašinski iskop zemlje iz najbližeg pozajmišta
7. Ugradnja donesene zemlje u oštećena mesta na nasipu
8. Mašinsko izmuljenje izlovnih kanala, izlovnih jama i dovodno-odvodnog kanala
9. Utovar i prevoz iskopanog materijala na najbližu deponiju
10. Razastiranje iskopanog materijala
11. Škarpiranje kosina kanala i nasipa
12. Nabijanje nasipa vibroježom
13. Izrada pregradnog nasipa
14. Utovar i prevoz iskopanog materijala iz najbližeg pozajmišta.

3. KORISNICI SREDSTAVA

Pravo na podsticaje ostvaruju pravna lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu, i to:
1. pravno lice:
– privredno društvo,
– zemljoradnička zadruga.
Privredno društvo može ostvariti pravo na podsticaje ako je razvrstano u mikro i malo pravno lice, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo („Službeni glasnik RS“, broj 62/2013).

4. USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

Za pravna lica i zemljoradničke zadruge:

1. da je registovan u Agenciji za privredne registre za obavljanje delatnosti slatkovodne akvakultrue;
2. da je upisan u Registr gazdinstva sa odgovarajućim stočnim fondom (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se drže ili uzgajaju);
3. podnosilac prijave mora imati sedište na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine, s tim što i mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine;
4. podnosilac prijave za investiciju za koju podnosi prijavu ne sme koristiti sredstva po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji) za istu namenu, odnosno ista investicija ne sme biti predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu s posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima
5. podnosilac prijave ne sme imati neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), kao ni prema Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, na osnovu ranije potpisanih ugovora;
6. podnosilac prijave mora izmiriti dospele obaveze po ugovorima o zakupu državnog poljoprivrednog zemljišta za 2017. godinu;
7. podnosilac prijave mora regulisati dospele poreske obaveze zaključno sa 2017. godinom za podnosioca prijave (izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave gde se nalazi predmetna investicija, ako se sedište podnosioca prijave nalazi na teritoriji druge lokalne samouprave onda treba dostaviti napred navedeno uverenje i od te lokalne samouprave);
8. podnosilac prijave i izvođač radova ne mogu da predstavljaju povezana lica u smislu člana 62. Zakona o privrednim društvima („Službeni glasnik RS“, br. 36/11 i 99/11 i 83/14 i 5/15);
9. da se plaćanje vrši na tekući račun izvođača, a plaćanja putem kompenzacije i cesije neće biti priznata.
10. da nije pokrenut postupka stečaja i/ili likvidacije nad pravnim licem podnosiocem prijave.

5. VREMENSKI OKVIR

Konkurs je otvoren do utroška sredstava, a zaključno sa 15.09.2018. godine.

6. POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA PODIZANJE NOVIH RIBNJAKA

1. čitko popunjen obrazac prijave na konkurs s potpisom odgovornog lica i overen pečatom (sa izjavom o pribavljanju dokumenata o kojoj se vodi službena evidencija);
2. fotokopija izvoda iz registra Agencije za privredne registre sa poreskim identifikacionim brojem;
3. original izvod iz Registra gazdinstva sa odgovarajućim stočnim fondom (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se drže ili uzgajaju);
4. izvod iz lista nepokretnosti ili zemljišnih knjiga s podacima o vlasništvu i ograničenjima za sve katastarske parcele pod neobradivim poljoprivrednim zemljištem koje su predmet prijave (ne stariji od 30 dana), oblik svojine – privatna i obim udela 1/1 ili overena kopija ugovora o višegodišnjem zakupu neobradivog poljoprivrednog zemljišta (najmanje 10 godina), izvod iz lista nepokretnosti ili zemljišnih knjiga koji može glasiti na državnu svojinu (uz obaveznu saglasnost nadležnog državnog organa) ili privatnu svojinu sa obimom udela privatne svojine 1/1, pri čemu ugovor mora da važi još najmanje pet godina;
5. izjava podnosioca prijave da po nekom drugom osnovu ne koristi bespovratna podsticajna sredstva za istu namenu;
6. dokaz nadležnog organa da se na predmetnom zemljištu može realizovati projekat izgradnje ribnjačkih površina (lokacijska dozvola, dokaz da je podnet zahtev za izdavanje građevinske dozvole ili građevinska dozvola);
7. investiciono-tehnička dokumentacija s predmerom i predračunom, koju je izradio odgovorni projektant;
8. predračun izvođača radova;
9. uverenje da nije pokrenut postupka stečaja i/ili likvidacije nad pravnim licem podnosiocem prijave.
10. uverenje poreske uprave o izmirenim svim poreskim obavezama i drugim javnim dažbinama za 2017.godinu.

Podnosilac prijave – na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs – treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2, 3 ,4 9 i 10. pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti.

POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA REKONSTRUKCIJU RIBNJAKA

1. čitko popunjen obrazac prijave na konkurs s potpisom odgovornog lica i overen pečatom (sa izjavom o pribavljanju dokumenata o kojoj se vodi službena evidencija);
2. fotokopija izvoda iz registra Agencije za privredne registre sa poreskim identifikacionim brojem;
3. original izvod iz Registra gazdinstva sa odgovarajućim stočnim fondom (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se drže ili uzgajaju);
4. fotokopija važeće vodne dozvole;
5. fotokopija rešenja – saglasnosti da je objekat izgrađen u skladu s veterinarsko-sanitarnim uslovima – registracija objekta;
6. izvod iz lista nepokretnosti ili zemljišnih knjiga s podacima o vlasništvu i ograničenjima za sve
katastarske parcele pod ribnjačkim površinama koje su predmet prijave oblik svojine – privatna, i obim udela 1/1 ili overena kopija ugovora o višegodišnjem zakupu ribnjačkih površina (najmanje 10 godina), izvod iz lista nepokretnosti ili zemljišnih knjiga koji može glasiti na državnu svojinu (uz obaveznu saglasnost nadležnog državnog organa) pri čemu ugovor mora da važi još najmanje pet godina;
7. dokaz o izmirenim vodnim naknadama;
8. izjava podnosioca prijave da po nekom drugom osnovu ne koristi bespovratna podsticajna sredstva za istu namenu;
9. investiciono-tehničku dokumentaciju s predmerom i predračunom, koju je izradio odgovorni projektant;
10. predračun izvođača radova;
11. da je podnosilac prijave regulisao poreske i druge dospele obaveze iz javnih prihoda za 2017. godinu;
Podnosilac prijave – na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs – treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2, 3, 4 , 6 , 7 i 11. pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti.
Komisija zadržava pravo da, pored navedenih dokumenata, zatraži i druga dokumenta.

7. POSTUPAK DONOŠENJA ODLUKE

Postupak donošenja odluke regulisan je u skladu sa Poslovnikom o radu komisija za izradu konkursa i pravilnika i postupanje po konkursima raspisanim u pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo od 20.02.2018. godine i izmenama i dopunama Poslovnika o radu komisija za izradu konkursa i pravilnika i postupanje po konkursima raspisanim u pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo od 21.03.2018. godine, a na osnovu kog je donet pravilnik za dodelu sredstava za podizanje novih ribnjaka i rekonstrukciju postojećih na teritoriji AP Vojvodine za 2018.godinu.

8. USLOVI KORIŠĆENJA SREDSTAVA

Korisnik sredstava obavezan je da pismenim putem prijavi početak i završetak radova, najmanje 15 dana pre početka i završetka radova Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.
Zapisnik o početku i završetku radova vršiće nadležni sektor inspekcije Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.
Sredstva se isplaćuju nakon izvršenih radova koji su predmet ovog konkursa pri čemu je potrebno dostaviti:

• Narativni (kratak, pisani) izveštaj o izvršenom poslu;
• Original račun;
• Original izvod banke o plaćanju računa;
• Rešenje o imenovanju nadzornog organa s kopijom licence;
• Rešenje o imenovanju odgovornog izvođača radova s kopijom licence;
• Original privremene i okonačne situacije, koju su overili odgovorni izvođač radova,
nadzorni organ i investitor;
• Original ili kopiju građevinskog dnevnika, koji su overili izvođač radova, nadzorni
organ i investitor;
• Original ili kopiju obračunskog lista građevinske knjige, koji su overili odgovorni izvođač
radova, nadzorni organ i investitor;
Postupak donošenja odluke, kriterijumi i ostala pitanja vezana za konkurs, propisani su Pravilnikom;
Bespovratna sredstva isplaćivaće se u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

9. NAČIN DOSTAVLJANJA PRIJAVA
Prijave s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom „KONKURS – IZGRADNJA NOVIH RIBNJAKA I REKONSTRUKCIJA POSTOJEĆIH – NE OTVARATI”, ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.

10. KONTAKT
Dodatne informacije mogu se dobiti putem telefona: 021/4881-851; od 10 do 14 časova.

11. PREUZIMANJE DOKUMENTACIJE U ELEKTRONSKOJ FORMI
Tekst konkursa, Pravilnik i obrazac prijave, mogu se preuzeti sa internet adrese: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Detaljnije

Konkurs SKGO za najbolje medijske priloge “Drugačije od drugih”

SKGO

Konkurs SKGO za najbolje medijske priloge “Drugačije od drugih”

Stalna konferencija gradova i opština – Savez gradova i opština Srbije (SKGO), u okviru programa „Podrška lokalnim samoupravama u Srbiji na putu ka EU – Druga faza” koji finansira Vlada Švedske, i ove godine raspisala je konkurs za najbolje medijske priloge o praksi u lokalnoj samoupravi “Drugačije od drugih” koji je za novinare lokalnih, regionalnih i nacionalnih medija otvoren od 15. aprila do 15. oktobra 2018. godine.

Teme konkursa su: EU integracije, zaštita životne sredine, unapređenje poslovne klime, prevencija i upravljanje vanrednim situacijama, као i rodna ravnopravnost i ljudska prava na lokalnom nivou. Raspisivanjem ovog konkursa SKGO želi da istakne važnost i ulogu lokalnih vlasti u ovim oblastima, a u cilju poboljšanja kvaliteta usluga koje pružaju građanima.

U okviru konkursa “Drugačije od drugih” biće dodeljeno ukupno pet nagrada, a autori najboljih priloga biće nagrađeni laptop računarima.

Ocenu o najboljim medijskim prilozima doneće nezavisni žiri, koji čine iskusni urednici vodećih redakcija: Nada Gogić (RTS), Suzana Trninić (TV Prva), Veselin Simonović (Blic), Zoran Sekulić (Fonet) i Vladan Samardžić (Večernje novosti).

Priloge treba poslati Službi za informisanje SKGO elektronskim putem na zeljko.krnetic@skgo.org i milos.obradovic@skgo.org, ili poštom na adresu STALNA KONFERENCIJA GRADOVA I OPŠTINA – Služba za informisanje, Makedonska 22/VIII, 11000 Beograd, sa naznakom – MEDIJSKI KONKURS „DRUGAČIJE OD DRUGIH“.

Detaljnije

Pravilnik o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE

Pravilnik o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje

Pravilnikom o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje („Službeni glasnik RS“, broj 29/2018) bliže se propisuju vrste podsticaja za podršku programima koji se odnose na unapređenje konkurentnosti kroz podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje, uslovi, način za ostvarivanje prava na podsticaje i obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i maksimalni iznosi podsticaja po korisniku i po pojedinoj vrsti podsticaja. Podsticaji obuhvataju podršku programima:

Podsticaji obuhvataju podršku programima, i to:

1. Podsticaji programu za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za čuvanje i skladištenje voća i povrća i to: izgradnju objekta za čuvanje i skladištenje voća i povrća; nabavku nove opreme za objekat za čuvanje i skladištenje voća i povrća;nabavku nove opreme za pripremu voća i povrća za tržište.

2. Podsticaji programu za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne stočarske proizvodnje i to: izgradnju objekta za smeštaj svinja, ovaca i koza; nabavku nove opreme za objekat za smeštaj životinja; građenje novog objekta za skladištenje stajnjaka; nabavku nove opreme za manipulaciju, odlaganje, separaciju i distribuciju stajnjaka; nabavku nove opreme za objekte za akvakulturu.

Precizniji podaci o prihvatljivim investicijama mogu se naći u Tabeli – Podsticaji i prihvatljive investicije za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje, koja je sastavni deo ovog Pravilnika.

Pravo na podsticaje ostvaruju lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu, i to: fizičko lice – nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva; preduzetnik; privredno društvo; zemljoradnička zadruga koja ima najmanje pet članova zadruge koji su upisani u Registar, kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu; srednja škola.
Pravo na subvenciju se ostvaruje ako je, pored ostalog, investicija za koju se podnosi zahtev realizovana u periodu od 16. oktobra prethodne kalendarske godine, a najkasnije do dana podnošenja zahteva za ostvarivanja prava na podsticaje i nije predmet podsticaja po nekom drugom osnovu, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima.

Propisano je da vrednost prihvatljive investicije (navedene u Tabeli – Podsticaji i prihvatljive investicije) koja je predmet zahteva bude veća od 100.000 dinara, dok iznos pojedinačnog računa treba da bude veći od 50.000 dinara i da je račun za svaku pojedinačnu investiciju iz Tabele veći od 50.000 dinara.

Kako bi ostavrio pravo na podsticaj u okviru programu za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za čuvanje i skladištenje voća i povrća, podnosilac zahteva treba da u RPG ima upisano poljoprivredno zemljište pod proizvodnjom voća i povrća i to površine: do 2 ha jagodastog voća, odnosno do 5 ha drugog voća, odnosno do 0,5 ha povrća u zaštićenom prostoru, odnosno do 3 ha povrća na otvorenom prostoru i da je predmet investicije vezan za proizvodnju odgovarajuće vrste voća i povrća.

Podnosilac zahteva u okviru programa za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne stočarske proizvodnje treba da u RPG ima prijavljen odgovarajući stočni fond i da na poljoprivrednom gazdinstvu ima najviše 19 mlečnih krava i/ili ako ima ukupni kapacitet objekta: do najviše 19 goveda i/ili do najviše 149 ovaca i koza i/ili do najviše 29 krmača i/ili 99 tovnih svinja i/ili od 1000 do 3.999 brojlera po turnusu i/ili do najviše 100 tovnih ćurki po turnusu i/ili najmanje 500 kg ribe.

Postupak za ostvarivanje prava na podsticaje pokreće se podnošenjem zahteva Ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede – Upravi za agrarna plaćanja, za svaku kalendarsku godinu, u periodu od 15. aprila do 15. oktobra tekuće godine.

U navedenom periodu isti podnosilac može podneti samo jedan zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u okviru jednog programa, pri čemu zahtev može obuhvatiti jedan ili više podsticaja, odnosno jednu ili više prihvatljivih investicija iz Tabele.

Podsticaji se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti realizovane prihvatljive investicije umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, odnosno posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Najviši ukupni iznos podsticaja po podnosiocu zahteva je 2.000.000 dinara za podsticaje programu za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za čuvanje i skladištenje voća i povrća i 3.500.000 dinara za podsticaje programu za podršku investicijama za izgradnju i opremanje objekata za unapređenje primarne stočarske proizvodnje.

Korisnik podsticaja treba da namenski koristi, ne otuđi i ne omogući drugom licu korišćenje predmeta podsticaja u roku od pet godina od dana konačnosti rešenja.

Detaljnije