Skip to main content

Isticanje firme

RPK SuboticaNekoliko privrednika se obratilo sa pitanjem da li tržišna inspekcija ima pravo da sankcioniše preduzeće ukoliko nije istaklo naziv firme na vidnom mestu. Prema Zakonu o trgovini („Sl. glasnik RS“, br. 53/2010), u članu 42. stav 1. utvrđena je obaveza trgovca da na prodajnom mestu ima vidno istaknuto poslovno ime, odnosno naziv ili skraćeno poslovno ime, a u stavu 2. istog člana, obaveza trgovca da na prodajnom objektu ima istaknute i osnovne podatke o tom prodajnom objektu, i to naročito vrstu trgovinskog formata, u skladu sa propisanom klasifikacijom.

Prema  članu 42. Zakona o trgovini, može se, dakle, konstatovati da postoji dužnost trgovca da istakne poslovno ime (firmu) na objektu, koji spada u navedenu klasifikaciju prodajnog objekta koji je u funkciji trgovine na malo.

Međutim, u smislu Zakona o finansiranju lokalne samouprave („Sl. glasnik RS“, br. 62/2006), prema članu 16. stav 1., firma jeste svaki istaknuti naziv ili ime koje upućuje na to da pravno ili fizičko lice obavlja određenu delatnost.

Imajući u vidu da je poslovno ime naziv pod kojim privredno društvo posluje (član 17. Zakona o privrednim društvima – „Sl. glasnik RS“, br. 125/2004), u skladu sa navedenim propisima, neophodno je isticanje poslovnog imena i na objektima u kojima se ne vrši prodaja robe, iz razloga što bez ovih poslovnih objekata (skladišta, administrativne prostorije), privredno društvo ne može obavljati svoju delatnost, uvažavajući činjenicu da skladište i administrativne prostorije čine fizičku, funkcionalnu i tehničko-tehnološku celinu namenjenu obavljanju prometa.

Znači, obaveza svakog privrednog subjekta jeste da bez obzira na delatnost kojom se bavi, na vidnom mestu istakne svoje poslovno ime.

Izvor: Regionalna privredna komora Subotica