13. javni poziv za dodelu 150 miliona dinara bespovratne finansijske pomoći pojedinačnim privrednim subjektima i poslovnim udruženjima

Konkursi

SIEPA

13. javni poziv za dodelu 150 miliona dinara bespovratne finansijske pomoći pojedinačnim privrednim subjektima i poslovnim udruženjima za izvozni marketing

Rok za podnošenje prijava je 18. maj.

Pravo učešća imaju pojedinačni privredni subjekti i poslovna udruženja proizvodne delatnosti svih sektora ili uslužne delatnosti i to u sektorima energetike, građevine, reciklaže, idustrijskog i tekstilnog dizajna. Ovi privredni subjekti treba da su pozitivno poslovali u 2010. i/ili 2011. godini, da jedan deo prihoda ostvaruju iz izvoza, te da nisu u postupku stečaja, likvidacije i da nisu u teškoćama. Detaljnije o uslovima neophodnim za učestvovanje na Programu, možete se informisati ovde.

Aktivnosti za koje se refundiraju sredstva su individualni nastup kompanija ili udruženja na inostranim sajmovima, otvaranje predstavništva na stranim tržištima, nastup kompanija u okviru organizovanih privrednih misija/poseta/B2B na inostranim tržištima, internacionalizacija proizvoda kroz jačanje konkurentnosti (istraživanje tržišta, sertifikacija proizvoda, sertifikacija upravljanja kvalitetom), kao i jačanje marketinških kapaciteta.

Glavne novine od ove godine su: pravo učešća na konkursu imaju zadruge, veliki privredni subjekti za sve aktivnosti; poslovna udruženja mogu konkurisati za sve aktvnosti osim za sertifikaciju; mogućnost refundacije do 75% opravdanih troškova sertifikacije.

Najviše sredstava u toku 2011. godine je dodeljeno za individualni nastup kompanija na međunarodnim sajmovima – 51,3 miliona dinara, zatim za sertifikaciju sistema upravljanja kvalitetom – 30,2 miliona, dok je za jačanje marketinških kapaciteta dodeljeno ukupno 26,5 miliona. Po prvi put su u prošloj godini dodeljivana sredstva za otvaranje predstavništva u inostranstvu, i to u iznosu od 11,9 miliona dinara. Pored toga dodeljena su i sredstva za sertifikaciju proizvoda (21,1 miliona), istraživanje tržišta (4 miliona) i nastup kompanija u okviru B2B događaja (2,8 miliona).

Kada je reč o udruženjima, najviše sredstava dodeljeno je za otvaranje predstavništava u inostranstvu (17,4 miliona), zatim za nastup na međunarodnim sajmovima (7,6 miliona) ali i za organizaciju B2B događaja (2 miliona dinara).

Najviše je sredstava dodeljeno korisnicima iz inudustrije elektronike i elektrotehnike (26 miliona), informacionih tehnologija (24,7), hrane i pića (19,6), ali i iz tekstilne (11,4), automobilske (10,4), i industrije prerade nameštaja (10,3).

U prethodnih 12 krugova Programa isplaćeno je 550 miliona dinara. Od početka programa, sredinom 2006. godine, sredstva su odobrena za 1.137 preduzeća od ukupno 1.827 prijavljenih.

Link