Arhiva ‘Vesti’

SME Week 2014. – Pozivnica

Ovim putem vas pozivamo da prisustvujete i aktivno učestvujete na obeležavanju manifestacije SME WEEK 2014. koja će biti održana 26. marta 2014. u “Biznis Parku” BAČKI PETROVAC, industrijska bb, od 11 do 15 h.

Tema ovogodišnjeg poslovnog okupljanja je: “Lanac vrednosti kroz GLOBAL G.A.P. sistem”, a prisustvo je bez kotizacije, tj. besplatno je.

Najavu događaja i firme koje su potvrdile svoje prisustvo, možete pogledati na http://www.kreativneinovacije.com/Global_GAP_SME_WEEK_2014.html

Prisustvo možete potvrditi putem maila kreativne.inovacije1@gmail.com

Poziv za učešće – Sajam SPREG Valjevo

Regionalna privredna komora Subotica Vas poziva da, u formi organizacije zajedničkog štanda, učestvujete kao izlagači na 11-tom sajmu privrede zapadne Srbije SPREG 2014 koji se održava od 23. do 25. aprila u Omni Centru u Valjevu.

Zajednički štand podrazumeva da će RPK Subotica snositi troškove iznajmljivanja izložbenog prostora, pod uslovom da se prijavi adekvatan broj izlagača, koji opravdava učešće.

Na jedanaestom SPREG-u će se predstaviti mala i srednja preduzeća, zanatske radnje, udruženja preduzetnika, akcionarska društva, holding kompanije, lokalne samouprave, turističke i druge organizacije.

Fokus ovogodišnje manifestacije će biti na proizvođačima hrane i pića, ali će u dobroj meri biti zastupljeni i privredni subjekti iz oblasti poljoprivrede, građevinarstva, metaloprerade, drvne, mašinske, elektroindustrije, hemijske industrije, informacionih tehnologija, turizma i drugi. Na otvorenom izložbenom prostoru predstaviće se auto kuće, rasadnici četinara i cveća, kovački i drugi zanati, proizvođači baštenske opreme, građevinskih i poljoprivrednih mašina i mehanizacije.

Više informacija o sajmu možete pronaći na web stranici www.sajamspreg.com

Ljubazno vas molimo da, ukoliko ste zainteresovani za učešće na sajmu, pošaljete vašu potvrdu na email: subotica@komora.net najkasnije do 24. marta 2014. godine.

Prezentacija mogućnosti finansiranja projekata namenjenih malim i srednjim preduzećima, tokom budžetskog perioda 2014-2020 Evropske unije.

Fond „Evropski poslovi“ AP Vojvodine, u saradnji sa Regionalnom privrednom komorom Subotica, održaće u sredu, 12. februara 2014. godine, sa početkom u 12,00 časova, u prostorijama RPK Subotica, Senćanski put 15/II, 24000 Subotica, prezentaciju mogućnosti finansiranja projekata namenjenih malim i srednjim preduzećima, tokom budžetskog perioda 2014-2020 Evropske unije.

Evropska unija će u novom programskom periodu insistirati na intenzivnijem uključivanju i saradnji privrede i istraživanja.  Koncept finansiranja u okviru pojedinih programa će se u velikoj meri osvrtati na princip saradnje univerziteta, privrede i državne uprave.  Na ovaj način se planira povećanje potencijala za ekonomski razvoj i inovacije u okviru ekonomija zemalja koje su uključene u programe Zajednice.

Na prezentaciji će biti predstavljeni novi programi EU, „Horizon 2020“ i „COSME“, i mogućnosti uključivanja u projekte koji će funkcionisati na ovim osnovama.  Na ovaj način će se kompleksna tematika ovih programa približiti privrednicima i inovatorima, koji su zainteresovani za ovaj vid saradnje i prikazaće se mogućnosti konkurisanja za sredstva EU koja su namenjeni privrednicima sa teritorije cele Evropske unije i Srbije.

Molimo Vas da Vaše prisustvo potvrdite najkasnije do 11.02.2014. godine na e-mail subotica@komora.net ili tel/faks 024/553-357.

Poziv za ucesce Tourism@GAST 2014 07.03.2014. Split

Poziv Privredne komore Srbije

Poštovani,

Pozivamo Vas da učestvujete na 5. Međunarodnim poslovnim susretima koji će se održati u petak 07. 03. 2014. s početkom u 09:30 sati u okviru međunarodnog sajma GAST,  5 – 9. marta 2014., Split, Hrvatska.

Sajam GAST je ključno mesto susreta brojnih proizvođača i trgovaca iz oblasti prehrane, pića, hotelske i ugostiteljske opreme.

Prepoznat je u poslovnim krugovima kao mesto ugovaranja logistike za turističku sezonu.  Za više informacija o sajmu pozivamo Vas da posetite web stranicu www.gastfair.com.

·         Učešće na međunarodnim poslovnim susretima je BESPLATNO

·         Učesnici sami snose troškove sopstvenog prevoza i smeštaja

Ukoliko želite da učestvujete na međunarodnim poslovnim susretima molimo Vas da se prijavite najkasnije do 28. februara 2014. godine na:  http://tourismgast2014.talkb2b.net/

Kontakt osoba:
Denis Jukić
Tel : +381 11 33 00 998
Fax: +381 11 3238 163
Email: denis.jukic@pks.rs

Nacrt Zakona o izmenama i dopunama Zakona o radu

Poštovani privrednici,

Nalazimo se pred raspravom jednog od najvažnijih zakona, a to je Zakon o radu. Oko ovog propisa podiglo se dosta prašine. Poslodavci ga brane, Vlada ga smatra potrebnim kako bi se konačno uveo određeni red, a Sindikati napadaju, smatrajući da su prava zaposlenih svedena na minimum.

Procedura je pomalo ubrzana, jer baš u periodu ovih dana kada će biti dosta neradnih dana, teče procedura javne rasprave koja se završava 19. januara 2014. godine. Ukoliko imate vremena i volje da se pozabavite ovim pitanjima i spremni se da učestvujete u javnoj raspravi,  šaljemo vam Nacrt Zakona o izmenama i dopunama Zakona o radu i Obrazac na koji možete upisati svoje primedbe i dostaviti, poštom na RPK Subotica, Senćanski put  15/II ili e-mailom: subotica@komora.net   ili na faks  553 357  zaključno sa 6. januarom 2014. godine.

Link

Poslovni forum i bilateralni razgovori Srbija – Češka

Obaveštavamo Vas da će se 18.decembra 2013.godine, u Privrednoj komori Srbije održati Poslovni forum Srbija – Češka.

Forum sa bilateralnim razgovorima srpskih i čeških firmi se organizuje povodom dolaska državno – privredne delegacije iz Češke.

Delegaciju predvodi zamenik premijera i ministar unutrašnjih poslova RČ, g-din Martin Pecina. Privredni deo delegacije čini deset firmi.

Pozivno pismo, prijavni list, spisak čeških firmi i preliminarni program se nalazi na sajtu Regionalne privredne komore Subotica

Za sva dodatna obaveštenja možete se obratiti na tel: 011 33 00 959, Oliveri Kominac.

Poziv na trening “Eko Dizajn Koncept”

danube pie

Univerzitet u Novom Sadu – kancelarija Evropske preduzetničke mreže, sa agencijama za marketing, konsalting i eko dizajn „Total Idea“ i „Ecodesign“ organizuje trening

„EKO DIZAJN KONCEPT”

Cilj treninga je obuka preduzeća o inovativnom pristupu poslovanja i ekološke podobnosti proizvoda koji teži SMANJENJU TROŠKOVA, kroz EFIKASNIJU UPOTREBU MATERIJALA I ENERGIJE, OČUVANJE ŽIVOTNE SREDINE i ŠIRENJE NA TRŽIŠTE, uvođenjem NOVIH ODRŽIVIH PROIZVODA i sa POVEĆANJEM KONKURENTNOSTI malih i srednjih preduzeća.

Sadržaj i benefiti treninga:
•         Edukacija – jasno razumevanje suštinskih osnova eko dizajna, procene životnog ciklusa proizvoda (LCA) i karbonskog otiska proizvoda,
•         Eko alat – praktične vežbe sa alatom MET matrica (materijal, energija, toksičnost) i osnovna obuka na platformi EKODIZAJN +,
•        Umrežavanje – povezivanje preduzeća/organizacija, kroz promotivne događaje i okrugle stolove,
•         Razmena iskustva – na treningu ćete imati priliku da čujete iskustva i rešenja drugih firmi,
•         Sertifikat –  potvrda učešća na treningu izdata od strane Evropske preduzetničke mreže i UNESCO katedre Univerziteta u Novom Sadu,
•         Mogućnost učešća u studijskoj poseti,
•         Mogućnost detaljne analize jednog proizvoda preduzeća u okviru elektronske platforme za analizu proizvoda,
•         Besplatno učlanjenje u najveću preduzetničku mrežu na tlu Evrope – Evropska preduzetnička mreža EEN.

Datum održavanja i vreme trajanja treninga:
•         Petak, 20. decembar 2013. godine, Svečana sala Rektorata, Univerzitet u Novom Sadu (trg Dositeja Obradovića 5).
•         Ukupno trajanje jednodnevnog treninga je 3 časa, od 11 do 14 h.

Trening je namenjen:
•         Preduzećima koja posluju u oblastima povezanim sa ambalažom, pakovanjem i štampom, kao i onima koja posluju u svim proizvodnim sektorima, a imaju potrebu za unapređenjem primene eko dizajn pristupa u svom poslovanju i žele da se uključe u besplatan trening eko dizajna.

Trening “Eko dizajn koncept” je BESPLATAN za sva preduzeća koja se prijave za učeće na obuci.
Krajnji rok za prijavu je sreda, 11. decembar 2013. godine u 15 časova!

Način prijave:
•         Preduzeća koje žele da se prijave za prijave za trening o eko dizajnu treba da popune formular o učešću na projektu

Ukoliko imate pitanja ili nedoumice u vezi sa popunjavanjem formulara možete kontaktirati predstavnike tima koji može posetiti vaše preduzeće radi zajedničkog popunjavanja istog.

Informacije o projektu možete pratiti na facebook stranici www.facebook.com/DanubePIE, a za sve dodatne informacije obratite se na sledeće kontakte:
Prof. dr Vojin Šenk, rukovodilac projekta
Doc. dr Mladen Radišić, član projektnog tima: 064 144-70-48
Vladimir Nikić, član projektnog tima: 063 11-33-012
e-mail: danubepie@uns.ac.rs

Prijavni formular

Poziv – Trening Eko Dizajn

Seminar – planiranje poslovnog uspeha“ – sopstvena ideja ili franšizing

workshopU cilju edukacije poslovne javnosti i svih zainteresovanih za franšizno poslovanje, PKS, Centar za franšizing, pokreće novu seriju seminara i u saradnji sa RPK Subotica, organizuje radionicu pod nazivom „Garancija poslovnog uspeha: sopstvena ideja ili franšizing?“

Seminar će se održati u petak, 29.11.2013. godine, sa početkom u 11,00 časova, u prostorijama RPK Subotica, Senćanski put 15/II, 24000 Subotica.

Seminar ima za cilj kreiranje povoljnog ambijenta kroz edukaciju i informisanje o uslovima i dostupnim sredstvima za započinjanje biznisa, kao i stimulisanje i stvaranje održivih preduzetnika, MSP, kao i poboljšanje poslovanja i unapređenje konkurentnost postojećih.  Seminari će prezentovati paralelne aspekte, prednosti i mogućnosti, kao i rizike, u pogledu pokretanje preduzetničkog posla, po sopstvenoj ideji ili ulaskom u franšizing.  Takođe, predstaviće se smernice za odabir ideje za početak i realizaciju posla, izvore finansiranja, pravne aspekte i „zamke“ poslovanja, poslovnu administraciju, i to sa aspekta franšizinga i biznisa po sopstvenoj ideji.

AGENDA

11:00 – 11:45     Kako doći do ideje za sopstveni posao i realizacija
(šta je potrebno: analiza ideje, SWOT analiza, efikasan i profitabilan biznis plan, tržište, konkurencija, rizici opstanka) – Aleksandra Aleksić

11:45 – 12:45     Koraci za ulazak u svet franšizinga
(ulazak u biznis kupovinom franšize, stanje u Srbiji, ideja/izbor franšize, tačke obazrivosti, pitanja za davaoca franšize) – Marica Vidanović

12:45 – 13:00     Pauza

13:00 – 13:45     Povećati profitabilnost, prepoznatiljivost i dobit od tuđih novčanih sredstava
(kako proširiti postojeću poslovnu delatnost kroz kreiranje franšiznog koncepta) – Marica Vidanović
 
13:45 – 14:15     Kako doći do povoljnih novčanih fondova za ulazak u preduzetništvo?
(rasploživi novčani fondovo u Srbiji, kako aplicirati i dobiti novac) – Aleksandra Aleksić
 
Seminar je namenjen nezaposlenima, preduzetnicima koji su zainteresovani za nova ulaganja i/ili započinju svoje poslovanje, preduzetnicima koji žele da promene postojeću delatnost, potencijalnim kupcima franšize, pravnim licima koja su zainteresovana za rast i razvoj svog poslovanja, obrazovnim institucijama, konsultantima u malom preduzetništvu, bankama koje prate trendove u preduzetništvu i prilagođavaju se potrebama svojih klijenata.  Polaznicima će biti obezbeđena savremena audio-vizuelna prezentacija i komplet radnog materijala, pripremljen od strane predavača.

Predviđeni predavači na seminaru su Marica Vidanović, Centar za franšizing PKS, Odbor za EOI i Aleksandra Aleksić, Odbor za sistemska pitanja, EOI i Centar za žensko preduzetništvo RPK Kruševac.
 
Molimo Vas da Vašu prijavu dostavite najkasnije do četvrtka, 28.11.2013. godine, na e-mail nebojsa.sevo@komora.net ili na tel/faks 024/553-357.

Ključni faktori uspešnosti malih i srednjih preduzeća u Srbiji – Upitnik za mala i srednja preduzeća

thinking

Učestvujte u istraživanju koje sprovodi Nacionalna agencija za reginalni razvoj, u okviru  projekta „Ključni faktori uspešnosti malih i srednjih preduzeća u uslovima tranzicije“

Cilj istraživanja je da se utvrde ključni faktori uspešnosti malih i srednjih preduzeća u Srbiji kako bi se definisale mere za povećanje konkurentnosti ovog sektora.

Upitnik koji je pred vama je namenjen vlasnicima, menadžerima i zaposlenima u sektoru malih i srednjih preduzeća. Upitnik se razlikuje u zavisnosti da li ga popunjavaju menadžeri, vlasnici ili zaposleni.

Rezultati dobijeni ovim istraživanjem će biti isključivo korišćeni u naučno istraživačke svrhe i za potrebe međunarodnih projekata koji nas očekuju u sledećem periodu.

Upitnik koji je pred Vama ne predstavlja nikakav test znanja niti test sposobnosti. Ovde nema tačnih i netačnih ili vrednih i manje vrednih odgovora. Svi odgovori su dobri ako izražavaju Vaše pravo mišljenje.

Link ka upitniku:  https://www.surveymonkey.com/s/BGNZ28D

RESTART – Javni poziv za prikupljanje poslovnih planova i ideja za preduzeća u restrukturiranju

Ministarstvo privrede od septembra ove godine prikuplja “lične karte” preduzeća i na osnovu uvida u stanje ovih privrednih subjekata razmatraće načine za rešavanje njihovih ogromnih problema.

Minstarstvo privrede objavilo je danas na svojoj internet stranici  do sada prikupljene “lične karte” svih 153 preduzeća u restrukturiranju
http://www.privreda.gov.rs/pages/issue.php?id=9881 i

419 preduzeća u portfoliju Agencije za privatizaciju
http://www.privreda.gov.rs/pages/issue.php?id=9874.

Lične karte sadrže osnovne podatke, finansijske izveštaje, popis imovine, obaveza, kupaca, dobavljača, hipoteka i parnica.

Pozivamo sve zainteresovane domaće i strane investitore da analiziraju “lične karte” preduzeća koja su predmet njihovog interesovanja i da Ministarstvu privrede pošalju svoje poslovne planove i ideje za preduzeća u restrukturiranju i ostala u nadležnosti Agencije za privatizaciju, sa priloženim osnovnim podacima o pravnom licu i/ili priloženom kratkom biografijom autora i članova tima, ukoliko se radi o fizičkim licima.

Predloge dostaviti u formi Word ili PDF dokumenta na e-pošte restart@privreda.gov.rs . U naslovu e-pošte potrebno je naznačiti naziv privrednog subjekta koji je predmet dostavljenog predloga.

Pristigli poslovni planovi i ideje biće predmet analize Agencije za privatizaciju, samog preduzeća i Ministarstva privrede, a zainteresovani investitori će biti obavešteni o daljim aktivnostima. Do kraja godine biće utvrđena strategija za svako od ovih preduzeća.

U cilju obezbeđivanja pune transparentnosti, Ministarstvo privrede će objaviti sve pristigle planove i ideje na veb stranici Ministarstva.