Arhiva ‘Vesti’

Promocija aktivnosti podrške preduzetništvu

panonreg logo

Godina-preduzetnistva

Ras

RRA “PANONREG“ Subotica u saradnji sa Udruženjem privrednih društava i preduzetnika Subotica, u okviru svojih standardnih aktivnosti koje se odnose na podršku razvoju  preduzetništva organizuje

PROMOCIJU AKTIVNOSTI PODRŠKE PREDUZETNIŠTVU

Promocija će se održati   24. maja 2016. (utorak), sa početkom u  18:00 sati,
Mesto obuke: Opšte udruženje preduzetnika opštine Kanjiža; Aleja kestenova 32

Cilj promocije je  da se preduzetnicima pruže informacije o merama podrške koje se provode u okviru „Godine preduzetništva” kao i aktuelnih raspisa.

1.    Upoznavanje sa radom RRA Panonreg
2.    Upoznavanje sa merama podrške u okviru Godine preduzetništva, upoznavanje sa sajtom www.godinapreduzetnistva.rs
3.    Promocija Finansijske podrške za Start up kog sprovodi Fond za razvoj RS
4.    Promocija JP za Projekat podrške početnicima za započinjanje posla – Start up kog sprovodi RAS
5.    Promocija programa podrške internacionalizaciji privrednih društava, preduzetnika i klastera u 2016.
6.    Promocija programa podrške poslovnoj institucionalnoj infrastrukturi u 2016.
7.    Razno

Ciljna grupa su svi privredni subjekti, privredna društva i preduzetnici, koji žele da kroz programe podrške podignu svoju konkurentsku poziciju na tržištu.

U cilju kvaliteta promocije, molim Vas da potvrdite vaše prisustvo na e-mail: kanjiza@panonreg.rs ili na telefon 024/554-107,  063-31-55-69, ili lično u kancelariji agencije Glavni trg 1. (Gradska kuća Kanjiža, kancelarija br. 32)

Instruktivna obuka za samozapošljavanje

trainingOBAVEŠTENJE

Informacioni centar za razvoj Potiskog regiona održaće jednodnevnu instruktivnu obuku za samozapošljavanje 10. marta (četvrtak) 2016. godine sa početkom od 9.00 časova u podrumskoj sali OKU “CNESA”.

Kontakt osoba: Kristina Molnar Makai

kristina@icr.rs

024/873-151

062/305-474

Obuka je besplatna, nastavni jezik je mađarski.

Da li ćemo iskoristiti IPARD?

ipard-veliki-sajt1Iz Kancelarije Vlade Srbije za evropske integracije nedavno je najavljeno da poljoprivrednici u Srbiji ove godine mogu da očekuju  prvi poziv za korišćenje evropskih IPARD fondova za poljoprivredu vrednih 175 miliona evra do 2020. godine. Za ovu godinu na raspolaganje nam je stavljeno, oko 15 miliona evra, ali je veliko pitanje možemo li da da dođemo do tih bespovratnih para ili će nam taj „poklon” propasti jer formalno nismo u stanju da ga povučemo i potrošimo. Uprava za agrarna plaćanja još nije raspisala konkurs za prijem 103 službenika bez kojih EU neće da nam odobri novac za razvoj agrara

Ovaj novac mogli smo formalno da koristimo još od 2008. godine, ali šansa je propuštana.  Naša država nije uspevala da ispuni uslove za akreditaciju, što kao problem i dalje postoji. A problem je što naša Uprava za agrarna plaćanja mora da ima dovoljan broj ljudi po merilima EU, a ne po našim standardima.

Za sve ovo Srbija ima vremena samo još nekoliko meseci, jer poseta revizora Evropske komisije očekuje se sredinom godine kada će biti doneta odluka o dodeli akreditacije.

Zapošljavanje stručnog kadra u Upravi za agrarna plaćanja bio je jedan od osnovnih zahteva za dobijanje akreditacije. Ova služba, nedavno je objavljeno, ima 66 zaposlenih, a procene su da je potrebno da ih za nekoliko godina bude od 800 do 1000, koliko broje institucije tog tipa u Evropi. Još krajem novembru prošle godine najavljeno je da je Vlada dala saglasnost za raspisivanje konkursa za prijem 103 službenika u stalni radni odnos. Konkurs za zapošljavanje novih ljudi, međutim, još nije raspisan  i prema nekim izvorima ne zna se ni kvalifikaciona struktura koja je potrebna, što svakako još više zaoštrava situaciju i stvara sumnju da će Srbija i ove godine ostati bez akreditacije. Ali, sačekajmo.

Koristeći sredstva iz ovih fondova Srbija bi mogla da poveća konkurentnost domaćih poljoprivrednih proizvoda. Dobijanjem ovih sredstava, značajno bi se smanjilo opterećenja na nacionalni budžet za subvencije  koji se raspoređuje na sve više korisnika pa su realno i iznosi koje poljoprivrednici dobijaju sve skromniji.

Šta IPARD podsticaji znače za poljoprivrednike? Pre svega, da seljaci na osnovu dobijenih projekata ulažu svoj novac recimo u proizvodnji mleka, i kada u tome postignu zadati standard kvaliteta i higijene, isplaćuje im se bespovratno polovina uloženih sredstava. Cilj ovih podsticaja jeste da se omogući onima koji mogu da rastu – da zaista rastu, a oni koji ne mogu – da mogu da opstanu.

Nažalost, Srbija je od 2008. godine izgubila mnogo i vremena i novca i to ne samo zahtevima Evropske komisije. Bilo je dosta spornih poteza, koji su prošli bez ikakve odgovornosti. Nabrojmo jedan. Uprava za agrarna plaćanja je 2011. godine iz Beograda premeštena u Šabac. Prošle godine je vraćena, jer se pokazalo da je to promašen potez,  uz troškove koji nepotrebno prate ovakve operacije. Zato sve ovo uliva strepnju da dobijanje akreditacije koja je vezana za novo, produktivno i stručno zapošljavanje, ali i uredbu o zapošljavanju u javnom sektoru, može biti ponovo odloženo.

Izvor

Kako se mogu ostvariti subvencije za novozaposlene?

subvencije za posaoU svakom poslovodstvu najveći trošak predstavljaju doprinosi i porezi na zaradu svakog zaposlenog. Zbog toga je država pokušala da olakša preduzetnicima i privrednicima i kao rezultat toga nastali su povraćaji određenog dela poreza i doprinosa.

Trenutno postoje dve subvencije po tom osnovu: povraćaj 65% i  povraćaj 75% plaćenih poreza i doprinosa. Zajedničko za obe subvencije je što radnici, za koje bi tražili subvenciju, moraju da budu na birou (tj. prijavljeni u  Nacionalnoj službi za zapošljavanje) 6 meseci ili više. Od biroa, tj. Nacionalne službe za zapošljavanje moraju dobiti potvrdu da su prijavljeni 6 meseci ili više.

Kod 65% povraćaja poreza i doprinosa radnik koga ste zaposlili ( možete zaposliti jednog radnika da bi ostvarili pravo na subvenciju) mora da bude povećanje broja radnika u odnosu na 31.mart 2014.godine. Ako ispunjava oba uslova (povećanje broja radnika i da je 6 meseci prijavljen na birou (NSZ), možete tražiti povraćaj. Ova subvencija traje do kraja 2017.godine.

Povraćaj poreza i doprinosa od 75% možete tražiti kada zaposlite dva nova radnika (koji moraju biti prijavljeni na birou, tj. Nacionalnoj službi za zapošljavanje) i oni treba da predstavljaju povećanje radnika u odnosu na 31.oktobar 2015.godine. Ne može se zaposliti jedan radnik, pa posle nekog vremena drugi. Takodje, ne može se zaposliti jedan radnik za koga ćete tražiti povraćaj od 65%, pa kad se zaposli i drugi, onda tražiti povraćaj od 75%, tj. subvencije se ne mogu koristiti istovremeno. Ova subvencija funkcioniše tako da, na primer, zaposlimo jednog radnika, za njega ne tražimo nikakav povraćaj, nakon njega zaposlimo još jednog radnika i onda možemo tražiti povraćaj poreza i doprinosa (ako ispunjavaju uslov od 6 meseci i predstavljaju povećanje broja radnika).

Izvor

Besplatna obuka na temu: Marketing i prodaja

Panonreg logoRRA “PANONREG” Subotica u okviru svojih standardnih aktivnosti koje se odnose na podršku razvoju preduzetništva organizuje dvodnevnu BESPLATNU obuku na temu:

MARKETING I PRODAJA

Obuka će se održati 24. i 25. novembra 2015. (utorak i sreda), sa početkom u 10:00 sati, mesto obuke: Cara Dušana 8, Novi Kneževac (sala biblioteke)

Cilj radionice
• Pomoć preduzećima u razumevanju tehnika marketinga i prodaje
• Pomoć preduzećima u razvoju marketinških/prodajnih kapaciteta i primeni tehnika koje će koristiti njihovim preduzećima.

Agenda

10.00 Dobrodošlica, upoznavanje (predstavljanje) i ciljevi radionice
10.15 Marketing vrednost/korisnici/segmenti
11.15 Pauza za kafu
11.30 Marketing miks, pozicioniranje/brending
12.15 Zadovoljstvo i uživanje kupaca (klijenata)
13.00 Pauza
13.15 CRM
14.00 Zatvaranje prvog dana

Drugi dan – Proces prodaje / Izdvajanje iz mase

10.00 Dobrodošlica, uvod u drugi dan i ciljevi
10.15 Psihologija prodaje, Priprema za prodaju
11.15 Pauza za kafu
11.30 Karakteristike u odnosu na koristi
12.15 Push-Pull uticaj
13.00 Pauza
14.00 Zatvaranje drugog dana

U cilju kvaliteta obuke, molim Vas da potvrdite vaše prisustvo na sledeći e -mail: office@panonreg.rs ili na telefone 062/ 747-719 i 024/554-107

Sve obuke u besplatne za polaznike!

Detaljnije

POZIV PRIVREDNICIMA, vlasnicima i menadžerima MSPP, koji žele da izvoze

Panonreg logoPOZIV PRIVREDNICIMA, vlasnicima i menadžerima MSPP, koji žele da izvoze

RRA “PANONREG“ Subotica u okviru svojih standardnih aktivnosti koje se odnose na podršku razvoju  preduzetništva organizuje dvodnevnu BESPLATNU obuku na temu:

IZVOZ – ZA ONE KOJI PRVI PUT IZVOZE

Obuka će se održati  28. i 29. oktobra 2015. (sreda i četvrtak), sa početkom u  10:00 sati
Mesto obuke: CNESA – Obrazovno-kulturna ustanova, Glavni trg 9., Kanjiža,  sala 12.

Vlasnici mnogih MSP razmišljaju o izvozu na strana tržišta, ali još uvek nisu napravili prvi korak. Ovaj program treba da im pomogne da utvrde da li su izvoz i internacionalizacija odgovarajući koraci za preduzeće u datoj fazi razvoja.

Ciljevi programa „Izvoznici po prvi put“ su:
•    Podstaći MSP da analiziraju svoju „spremnost za izvoz“ i razviju strategiju izvoza i internacionalizacije;
•    Osigurati da oni koji prvi put izvoze razumeju izvozne procedure koje treba ispoštovati, kao i zahteve različitih tržišta.

Spremnost MSP za izvoz biće razmotrena putem sledećih pitanja:arra logo
•    Šta će preduzeće dobiti od izvoza?
•    Da li je izvoz u skladu sa drugim ciljevima preduzeća?
•    Koji su zahtevi izvoza u pogledu ključnih resursa preduzeća (npr. menadžment i osoblje, finansije i proizvodni kapaciteti)?

Razvoj strategije i plana izvoza biće razmotrena putem sledećih pitanja:
•    Koji proizvodi će se izvoziti? Da li ih treba modifikovati za ciljno tržište?
•    Koje zemlje su ciljna tržišta?
•    Koji su ključni izazovi na svakom tržištu (konkurencija, kulturološke razlike, kontrola uvoza itd.) i koja strategija će se koristiti u cilju njihovog prevazilaženja?
•    Kako će se odrediti izvozna cena proizvoda?

U cilju kvaliteta obuke, molim Vas da potvrdite vaše prisustvo na e-mail: kanjiza@panonreg.rs ili na telefon 024/554-107, 063/315 569

Sve obuke su besplatne za polaznike.

Agenda_Izvoznici po prvi put-2

Procena potreba za obukom poslodavaca u Vojvodini

questionnaireU okviru projekta TAMOP-a 4.2.1.D-15/1/KONV-2015-0002 pod imenom “Utemeljivanje potreba industrije znanja visokoškolskih usluga u Vojvodini” Univerzitet u Segedinu vrši istraživanje u krugu poslodavaca u cilju mapiranja potreba za obukama.

Ovim putem želimo da Vas zamolimo da učestvujete i da nas podržite u određivanju potreba za edukacijom tržišne radne snage. Tokom odgovaranja na pitanja molimo Vas da razmislite o tome završavanjem kakve obuke bi dovele do toga da Vaši zaposleni rade svoj posao efikasnije.

Za kompletiranje upitnika trebaće vam oko 10 minuta. Odgovori su dobrovoljni i anonimni.
Unapred zahvaljujemo na saradnji!
Da biste popunili anketu, kliknite na sledeći link:
https://docs.google.com/forms/d/1a1Qm-sNZBxif0xNffXXJtOOQoX72I4OcCoFCDf2Nse8/viewform

Javni poziv Antene Deska Kreativna Evropa Srbija

desk_kreativna_evropa_1Javni poziv Antene Deska Kreativna Evropa Srbija za podnošenje prijava za učešće u seminaru „Program Kreativna Evropa – projekti saradnje“

Antena Deska Kreativna Evropa Srbija organizuje seminar „Program Kreativna Evropa – projekti saradnje“ 16. i 17. septembra 2015. godine. Tačna lokacija seminara biće naknadno objavljena.

Poziv je upućen svim ustanovama i organizacijama iz Srbije koje planiraju da konkurišu na program Kreativna Evropa.
Na seminaru će se učesnici baviti idejama i konceptima projekata, administrativnim i finansijskim aspektima projekata, i aktivno će se analizirati i unapređivati predlozi projekata učesnika.

Cilj seminara
Cilj seminara je podizanje kvaliteta i priprema projekata za konkurisanje na program Kreativna Evropa i podizanje progamsko-organizacionih kapaciteta ustanova i organizacija iz Srbije. Pored toga, seminar se organizuje radi pospešivanja komunikcije, saradnje i razmene iskustava predstavnika ustanova i organizacija u kulturi iz gradova i opština Srbije.

Kriterijumi
Pored osnovnog kriterijuma selekcije učesnika seminara – kvalitet predloga projekta i potencijalnih partnerstava, prioritet će imati predstavnici ustanova i organizacija koji dolaze iz gradova i opština sa prostora AP Vojvodine. Predstavnici drugih ustanova i organizacija moći će da učestvuju na seminaru ukoliko preostane slobodnih mesta. Kvalitet predloga projekata meri se u odnosu na: usklađenost sa temama i prioritetima programa Kreativna Evropa, inovativnost i stručnu utemeljenost koncepta.

Uslovi javnog poziva
1. Broj mesta je ograničen na dvadeset i pet učesnika;
2. Za učešće u seminaru mogu se prijaviti do dve osobe iz jedne ustanove ili organizacije;
3. Antena Deska Kreativna Evropa Srbija pokriva troškove smeštaja i ishrane, a učesnici seminara obezbeđuju svoje putne troškove.

Podnošenje prijave
Prijava na seminar treba da sadrži sledeće informacije (najviše do tri stranice):
– Kratak opis projekta s kojim ustanova ili organizacija želi da konkuriše na program Kreativna Evropa ili smatra da predlog projekta ima potencijal za konkurisanje;
– Listu potencijalnih partnera na projektu;
– Kratak opis ustanove / organizacije (misija, ciljevi, glavne aktivnosti);
– Naznaku o radnom mestu osobe ili osoba koje se prijavljuju na učešće na seminaru.

Prijavu je potrebno dostaviti na internet adresu Antene Deska Kreativna Evropa Srbija – kreativnaevropa@vojvodinahouse.eu

Rok za podnošenje prijava
Prijave se mogu podneti do 7. septembra 2015. godine. Prijave koje stignu nakon utvrđenog roka neće se uzimati u razmatranje

Javni poziv za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u 2015. godini

NZaposljavanje-ljudi-sa-invaliditetoma osnovu člana 41. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom („Službeni glasnik RSˮ, br. 36/09 i 32/13) i Odluke o raspisivanju Javnog poziva za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u 2015. godini, br. 401-00-01399/2015-24 od 16. jula 2015. godine

Republika Srbija
MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA

raspisuje

JAVNI POZIV

za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za
profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom
u 2015. godini

1. Predmet oglašavanja

Preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom se, u skladu sa članom 41. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom, dodeljuju sredstva po javnom pozivu za sledeće namene:

I podrška razvoju konkurentnosti preduzeća nabavkom repromaterijala i sirovina za period od 1. januara do 30 juna 2015. godine, u skladu sa planom poslovanja za 2015. godinu;

II finansiranje troškova procene vrednosti imovine, vanrednih izveštaja revizora i Unapred pripremljenog plana reorganizacije (UPPR);

III finansiranje troškova sanacija i izmeštanja opasnih materija.

Sredstva predstavljaju de minimis državnu pomoć u skladu sa čl. 95-97 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Službeni glasnik RSˮ, br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).

Sredstva po ovom javnom pozivu obezbeđena su u Budžetskom fondu za profesionalnu rehabilitaciju i podsticanje zapošljavanja osoba sa invaliditetom u ukupnom iznosu od 210.000.000,00 dinara i to:
– za namenu I u iznosu od 194.000.000,00 dinara,
– za namenu II u iznosu od 14.000.000,00 dinara,
– za namenu III u iznosu od 2.000.000,00 dinara.

Maksimalni iznos sredstava koji se može odobriti preduzeću po ovom javnom pozivu iznosi:

za namenu:I
– 7.000.000,00 dinara za preduzeća sa preko 100 zaposlenih;
– 6.000.000,00 dinara za preduzeća od 50-100 zaposlenih;
– 5.000.000,00 dinara za preduzeća od 30-49 zaposlenih;
– 3.500.000.00 dinara za preduzeća od 11-29 zaposlenih;
– 1.500.000,00 dinara za preduzeća do 10 zaposlenih i novoosnovana preduzeća u 2014. godini i 2015. godini.

za namenu II:

– do 100% opravdanih troškova, a ne više od 850.000,00 dinara.

za namenu III:

– do 100% opravdanih troškova, a ne više od 1.000.000,00 dinara.

Rok za realizaciju sredstava dodeljenih po ovom javnom pozivu za namenu II i namenu III je 31. oktobar 2015. godine.

2. Podnošenje prijave i potrebna dokumentacija

Za dodelu sredstava po ovom javnom pozivu preduzeća podnose prijavu na propisanom obrascu koji se može preuzeti na sajtu: www.minrzs.gov.rs ili u prostorijama Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Beograd, Nemanjina 22-26.

Za namenu I uz prijavu se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Izjava o svakoj drugoj de minimis državnoj pomoći koja je preduzeću dodeljena u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve fiskalne godine;
2. Fakture i dokazi o izvršenom plaćanju za period od 1. januara do 30. juna 2015. godine;
3. izveštaj o realizaciji poslovanja u 2014. godini (bilans stanja i bilans uspeha);
4. Plan poslovanja preduzeća za 2015. godinu.

Za namenu II uz prijavu se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Izjava o svakoj drugoj de minimis državnoj pomoći koja je preduzeću dodeljena u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve fiskalne godine;
2. Odluka nadležnog organa o izradi UPPR i profakture za troškove procene vrednosti imovine, vanrednih izveštaja revizora i UPPR.

Za namenu III uz prijavu se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Izjava o svakoj drugoj de minimis državnoj pomoći koja je preduzeću dodeljena u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve fiskalne godine;
2. Profakture za troškove sanacija i izmeštanja opasnih materija.
3. Rešenja nadležnih organa o potrebi sanacije i izmeštanju opasnih materija i dr.

Pravo na podnošenje prijave po I nameni i nameni III imaju preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom sa važećom dozvolom za rad.
Pravo na podnošenje prijave po II nameni imaju preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, prema spisku iz Zaključka Vlade 05 Broj: 023-6781/2015 od 25. juna 2015. godine, kojim se preporučuje izrada Unapred priremljenog plana reorganizacije.

Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja može da zahteva dodatne informacije, dokumenta i dokaze od značaja za dodelu sredstava.

3. Kriterijumi za dodelu sredstava i rokovi

Kriterijumi za dodelu sredstava za namenu I po ovom javnom pozivu su:
– ukupan broj zaposlenih i ukupan broj zaposlenih osoba sa invaliditetom u preduzeću;
–  % osoba sa invaliditetom neposredno zaposlenih u proizvodno-uslužnoj jedinici;
– finansijski rezultat poslovanja u 2014. godini;
–  očekivani efekti (doprinos povećanju obima proizvodnje, doprinos povećanju prihoda i doprinos održanju zaposlenja i povećanju broja zaposlenih osoba sa invaliditetom).

Kriterijum za dodelu sredstava za namenu III po ovom javnom pozivu je:

– Hitnost u postupanju u skladu sa naloženim rešenjima nadležnih organa.

Prijava sa kompletnom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja – Sektor za zapošljavanje, počev od dana objavljivanja javnog poziva.
Javni poziv je otvoren 10 dana od dana objavljivanja na sajtu Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja: www.minrzs.gov.rs.
Procenu prijave i ispunjenost uslova za korišćenje sredstava po ovom javnom pozivu vrši komisija koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove zapošljavanja.
U razmatranje se neće uzeti nepotpune i neblagovremene prijave, prijave podnete od strane neovlašćenih lica, kao i prijave preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom za namenu I koja nisu opravdala namenski utrošak sredstava po Javnom pozivu za 2014. godinu.
Odluku o dodeli sredstava po ovom javnom pozivu donosi ministar nadležan za poslove zapošljavanja na osnovu predloga koji sačinjava komisija.
Na osnovu odluke o dodeli sredstava, a radi regulisanja međusobnih prava i obaveza zaključuje se ugovor kojim se uređuje predmet, odnosno namena sredstava, tačan iznos sredstava po namenama, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava, obaveze ugovornih strana, rokovi za realizaciju ugovora i druga pitanja.

4. Podnošenje prijave

Prijave sa naznakom „Javni poziv za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u 2015. godini” (sa naznakom odgovarajuće namene) dostaviti na sledeću adresu:

Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja
Sektor za zapošljavanje
Nemanjina 22-26
11 000 Beograd

Detaljnije

Javni poziv za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom

Javni seoske-kuce-za-izbegla-licapoziv jedinicama lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu sredstava namenjenih za poboljšanje uslova stanovanja interno raseljenih lica dok su u raseljeništvu za dodelu pomoći u vidu građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom za porodična domaćinstva koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz sredstava budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine.

Maksimalni iznos sredstava namenjenih za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine, po jedinici lokalne samouprave, zajedno sa učešćem jedinice lokalne samouprave, iznosi 1.800.000 dinara.
Maksimalni iznos sredstava namenjenih za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine, po porodičnom domaćinstvu korisnika, iznosi 180.000 dinara.

Kriterijumi za učešće jedinica lokalne samouprave

Za učešće na Javnom pozivu, potrebno je da jedinica lokalne samouprave ispunjava sledeće kriterijume:

1. da je obrazovan Savet za migracije;

2. da je usvojen lokalni akcioni plan;

3. da postoje personalni i tehnički kapaciteti za realizaciju aktivnosti (spremnost jedinice lokalne samouprave da angažuje stručne službe u cilju procene ugroženosti porodica i ispunjenosti uslova za realizaciju aktivnosti);

4. da su pravdana sredstva koja su dodeljivana kroz ranije, slične, programe i projekte (da su jedinice lokalne samouprave dobile potvrdu Komesarijata o namenskom utrošku sredstava dodeljenih za stvaranje i poboljšanje uslova života i stanovanja i ekonomsko osamostaljivanje izbeglica i interno raseljenih lica za pojedinačne projekte, za period od januara 2009. godine, zaključno sa sredstvima realizovanim po javnom pozivu Komesarijata za izbeglice i migracije u decembru 2012. godine);

5. da je spremna da participira u iznosu od najmanje 5%, odnosno najmanje 10% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti (nedovoljno razvijene, izrazito nedovoljno razvijene i jedinice lokalne samouprave koje se nalaze u devastiranom području u iznosu od najmanje 5% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti, ostale jedinice lokalne samouprave u iznosu od najmanje 10% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti. Razvijenost jedinica lokalne samouprave utvrđuje se u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju („Službeni glasnik RS” br. 51/09 i 30/10) i Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu („Službeni glasnik RS” broj 104/14).

Obavezna dokumentacija

Jedinica lokalne samouprave, prilikom prijave na Javni poziv, dostavlja sledeću dokumentaciju:
– popunjen obrazac Prijave;
– fotokopiju akta o obrazovanju/formiranju Saveta za migracije;
– lokalni akcioni plan;
– izjavu o spremnosti jedinice lokalne samouprave da angažuje stručne službe u cilju procene ugroženosti porodica i ispunjenosti uslova za realizaciju aktivnosti;
– fotokopiju potvrda Komesarijata o namenskom utrošku sredstava dodeljenih za stvaranje i poboljšanje uslova života i stanovanja i ekonomsko osamostaljivanje izbeglica i interno raseljenih lica, za period od januara 2009. godine, zaključno sa sredstvima realizovanim po javnom pozivu Komesarijata za izbeglice i migracije u decembru 2012. godine;
– izjavu o spremnosti jedinice lokalne samouprave da participira sopstvenim sredstvima u realizaciji aktivnosti.

Obrazac prijave koji se može naći na internet stranici Komesarijata (www.kirs.gov.rs) i prateću dokumentaciju potrebno je dostaviti na adresu: Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije, ul. Narodnih heroja br. 4, Novi Beograd, najkasnije do 16. juna 2015. godine, sa naznakom: „JAVNI POZIV – za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom ”.
Pristigle prijave razmatra Komisija za izbor jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom za porodična domaćinstav koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz sredstava Republike Srbije i AP Vojvodine za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu (u daljem tekstu: Komisija) i u skladu sa navedenim kriterijumima, utvrđuje listu jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu sredstava namenjenih za dodelu pomoći u vidu građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine (u daljem tekstu: Lista). Odluku o izboru jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji kojima se dodeljuju sredstva namenjena za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine za porodična domaćinstav koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom donosi komesar, na osnovu utvrđene Liste.

Detaljnije