Arhiva ‘Poziv’

KREATIVNA EUROPA (2014. – 2020.) Potprogram Kultura

Logo20EACEAPoziv za podnošenje prijedloga:

EACEA 29/2015: Potpora za evropske projekte saradnje

Sprovođenje potprograma Kultura programa Kreativna Evropa: “Potpora za evropske projekte saradnje”

Poziv se zasniva na Uredbi br. 1295/2013 Evropskog parlamenta i Vijeća od 11. decembra 2013. o uspostavljanju programa Kreativna Evropa (2014. – 2020.), u daljem tekstu “Uredba”, a osobito na poglavlju III. Uredbe, člancima 12. i 13. o sprovođenju potprograma Kultura.

Detaljni uslovi ovog poziva za podnošenje predloga mogu se pronaći u smernicama za “podršku za evropske projekte saradnje” (vidi deo VI.). Smernice predstavljaju sastavni deo ovog poziva za podnošenje predloga.

I. Postavke potprograma Kultura
U skladu sa Uredbom o uspostavi programa Kreativna Evropa prioriteti su sledeći:
– Promovisanje transnacionalne mobilnosti umetnika i profesionalaca u cilju omogućavanja njihove međunarodne saradnje i internacionalizacije njihovih karijera i delatnosti u Evropskoj uniji i šire, kad god je moguće na osnovu dugoročnih strategija, te promovisanje transnacionalnog kretanja kulturnih i kreativnih dela u cilju promovisanja kulturnih razmena, interkulturnog dijaloga , razumevanja za kulturnu raznolikost i socijalnu uključenost;
– Jačanje razvoja publike kao načina podsticanja interesovanja za i poboljšanje pristupa evropskim kulturnim i kreativnim delima te materijalnoj i nematerijalnoj kulturnoj baštini. Razvojem publike nastoji se pomoći umetnicima / kulturnim radnicima u Evropi da njihova dela dopru do što većeg broja ljudi širom Evrope te proširiti pristup kulturnim delima nedovoljno zastupljenim grupama. Takođe, nastoji se pružiti pomoć kulturnim organizacijama da se na nove i inovativne načine prilagode potrebi za angažovanjem sa publikom kako bi zadržale postojeću i doprle do nove publike, kako bi se postigla raznolikost publike uključujući dopiranje do trenutačno nezainteresovane publike te poboljšao doživljaj za sadašnju i buduću publiku i produbio odnos s njom;
– Podsticanje kreativnosti, inovativnih pristupa stvaranju i novih načina stvaranja efekta prelivanja na ostale sektore. Razvoj i ispitivanje novih i inovativnih modela stvaranja prihoda, upravljanja i marketinga u kulturnim sektorima, posebno u pogledu prelaza na digitalne tehnologije. Posebna pažnja biće posvećena potpornim aktivnostima koje kulturnim radnicima omogućavaju sticanje novih veština, aktivnostima sa obrazovnom dimenzijom te aktivnostima kojima se ekoloskom interkulturni dijalog i međusobno razumevanje među pripadnicima različitih kultura ili različitog porekla te koje se nadograđuju na kulturu u cilju potpomaganja borbe protiv svih oblika diskriminacije.

II. Opšti uslovi učešća
Opšti uslovi učešća u programima potprograma Kultura utvrđeni su u ovom odeljku dok su posebni uslovi za svaki program navedeni u odeljku III. u nastavku. Svi uslovi određeni su u skladu sa Uredbom.

Prihvatljive zemlje
Zahtevi pravnih subjekata osnovanih u jednoj od sledećih kategorija zemalja podobni ako su ispunjeni svi uslovi iz člana 8 i Komisija je s tom zemljom započela pregovore:
1. države članice EU-a i prekomorske zemlje i područja koja su prihvatljiva za učešće u programu u skladu sa članom 58. Odluke Saveta 2001/822 / EZ;
2. države pristupnice, države kandidatkinje i potencijalne države kandidatkinje koje ostvaruju korist od pretpristupne strategije, u skladu sa opštim principima i opštim uslovima za učešće tih zemalja u programima Unije utvrđenim u odgovarajućim okvirnim sporazumima, odlukama Saveta za pridruživanje ili sličnim sporazumima;
3. države EFTA-e koje su stranke Sporazuma o EGP-u u skladu sa odredbama Sporazuma o EGP-u;
4. Švajcarska Konfederacija, na osnovu bilateralnog sporazuma koji treba sklopiti sa tom zemljom;
5. zemlje obuhvaćene Evropskom politikom susedstva u skladu sa postupcima definisanim s tim zemljama prema okvirnim sporazumima kojima se predviđa njihovo učešće u programima EU-a.

Agencija može odabrati predloge podnosioca zahteva iz zemalja koje nisu članice EU-a pod uslovom da su na datum donošenja odluke o dodeli potpisani sporazumi kojima se utvrđuju dogovori za učešće tih zemalja u programu uspostavljenom gore navedenom Uredbom.

Prihvatljivi podnosioci zahteva
Programi su otvoreni kulturnim i kreativnim subjektima koji deluju u kulturnim i kreativnim sektorima kako su definisani u članu 2. Uredbe i koji su registrovani u jednoj od zemalja koje učestvuju u potprogramu Kultura.

Programi su otvoreni kulturnim subjektima koji su imali pravnu ličnost najmanje dve godine na dan roka za podnošenje zahteva i koji mogu dokazati da postoje kao pravne osobe. Fizička lica ne mogu se prijaviti za dodelu bespovratnih sredstava.

Prihvatljivi projekti
Potprogramima Kultura neće se podržavati projekti pornografskog ni rasističkog sadržaja ni oni kojima se zagovara nasilje. Potprogramima Kultura posebno se podržavaju neprofitni projekti.

Posebni kriterijumi prihvatljivosti, u odnosu na svaki program, određeni su u odeljku III. u nastavku.

Prihvatljive aktivnosti:
Prihvatljive aktivnosti moraju nastojati da postignu ciljeve i prioritete određene potprogramima Kultura.

Aktivnosti moraju biti povezane sa kulturnim i kreativnim sektorima kako su definisani u članu 2. Uredbe i kojom se stavljaju van snage odluke br. 1718/2006 / EZ, 1855/2006 / EZ i 1041/2009 / EZ. Aktivnosti namenjene isključivo audiovizuelnim sektorima nisu prihvatljive u sklopu potprograma Kultura. Međutim, audiovizuelne aktivnosti mogu biti prihvatljive dok god su pomoćne onim aktivnostima namenjenim kulturnim i kreativnim sektorima koje nisu audiovizuelne.

Kriterijumi za isključenje
Podnosioci zahteva ne smeju biti u situaciji koja će ih isključiti iz učešća i / ili dodele kako je određeno Finansijskom uredbom primjenjivom na opšti budžet Unije i njenim pravilima za podnošenje zahteva.
Kriterijumi za odabir
Sledeći se kriterijumi primenjuju na sve programe, osim ako je drugačije određeno u odredbama detaljno opisanim u nastavku.

Podnosioci zahteva moraju imati stabilne i dovoljne izvore finansiranja (finansijska sposobnost) da bi održavali svoje aktivnosti tokom perioda u kojem se projekat sprovodi i da bi učestvovali u njegovom finansiranju. Organizacije koje podnose zahtev moraju biti stručno osposobljene i imati kvalifikacije potrebne da završe predloženi projekat (operativna sposobnost).

Podnosioci zahteva moraju podneti časnu izjavu, ispunjenu i potpisanu, kojom dokazuju svoj status pravnog lica i svoju finansijsku i operativnu sposobnost da završe predložene aktivnosti.

Osim časne izjave, organizacije koje podnose zahtev za dodelu bespovratnih sredstava većih od
60.000 € moraju zajedno sa zahtevom da podnese dodatne i obavezne dokumente kako je opisano u posebnim smernicama.

Revizorski izveštaj
Zahtjevu za bespovratna sredstva mora biti priloženo izveštaj o spoljnoj reviziji koje je sastavio ovlašćeni spoljni revizor, ako je zatraženi iznos 750.000 € ili veći ili ako se prijava odnosi na okvirni sporazum o partnerstvu. Tim se izveštajem potvrđuju finansijske izveštaje za poslednje dve dostupne finansijske godine.

Ova se obaveza ne odnosi na javna tela i međunarodne organizacije osnovane na osnovu javnog prava. Ta se obaveza ne mora primeniti na ustanove za obrazovanje i osposobljavanje ako tako odluči nadležni zvaničnik za ovjeravanje na osnovu svoje analize rizika upravljanja.

III. Posebni uslovi za učestvovanje
Ovaj poziv obuhvata sledeće programe potprograma Kultura.

EACEA 29/2015 – Potpora za evropske projekte saradnje

Podržani projekti stoga sadržavaju obrazloženu strategiju i detaljan opis plana primene jednog ili više navedenih prioriteta programa. Podnosioci prijava moraju u prijavi naznačiti najviše tri od pet navedenih prioriteta koji su najvažniji za njihov projekat te ih poredati po važnosti.

Kriterijumi prihvatljivosti
Podnosioci prijava koji ispunjavaju uslove: Vidi deo II. – Opšti uslovi učešća – Podnosioci prijava koji ispunjavaju uslove.

Projekti koji zadovoljavaju kriterijume: Zavisno o obimu, potrebama, vrsti, ciljevima i prioritetima projekta, podnosilac prijave mora se prijaviti u 1. kategoriji, odnosno kategoriji projekata saradnje manjeg obima, ili 2. kategoriji, odnosno kategoriji projekata saradnje većeg obima.

Voditelj projekta može se u bilo kojoj kategoriji prijaviti samo jednom godišnje. Podnosilac prijave koji se prijavljuje kao voditelj projekta u bilo kojoj od kategorija može biti partner u nekoliko drugih projekata koje predstavljaju drugi voditelji u bilo kojoj od navedenih kategorija.

1. kategorija – projekti saradnje manjeg obima
Ta kategorija obuhvata sledeće projekte:
– Projekte koji uključuju vođe projekta te najmanje dvoje partnera sa sedištem u barem tri zemlje koje učestvuju u potprogramu Kultura programa Kreativna Evropa. Voditelj projekta ili je jedan od partnera mora imati sedište u jednoj od zemalja iz 1., 3. ili 4. kategorije zemalja koje zadovoljavaju kriterijume;
– Projekte koji su predmet prijave za dodelu sredstava EU-a u iznosu ne većem od 200.000 € koji predstavlja najviše 60% budžeta koji zadovoljava kriterijume.
U slučaju odabira voditelj projekta 1. kategorije može u narednim pozivima podneti prijavu za novi projekat 1. ili 2. kategorije.

2. kategorija – projekti saradnje većeg obima
Ta kategorija obuhvata sledeće projekte:
– Projekte koji uključuju vođe projekta te najmanje petoro partnera sa sedištem u najmanje šest zemalja koje učestvuju u potprogramu Kultura programa Kreativna Evropa. Voditelj projekta ili je jedan od partnera mora imati sedište u jednoj od zemalja iz 1., 3. ili 4. kategorije zemalja koje zadovoljavaju kriterijume;
– Projekte koji su predmet prijave za dodelu sredstava EU-a u iznosu ne većem od 2.000.000 € koji predstavlja najviše 50% budžeta koji zadovoljava kriterijume.
U slučaju odabira voditelj projekta 2. kategorije neće zadovoljavati kriterijume za podnošenje drugih prijava u 2. kategoriji za vreme trajanja projekta. To znači da voditelj projekta u 2. kategoriji koji je u toku ne zadovoljava kriterijume da bude voditelj nekog drugog projekta iz 2. kategorije osim ako period zadovoljavanja kriterijuma odabranog projekta saradnje završi kada započne period zadovoljavanja kriterijuma za projekat iz 2. kategorije za koji se predmetni voditelj prijavljuje. Međutim, voditelji projekta u toku iz 2. kategorije mogu u narednim pozivima za podnošenje predloga podneti prijavu za novi projekat iz 1. kategorije.

Maksimalno trajanje (period ispunjavanja kriterijuma) projekata iz obaju kategorija iznosi 48 meseci.

Projekat se mora zasnivati na ugovoru o saradnji sklopljenom između voditelja projekta i partnera, što važi za obe kategorije.

Aktivnosti koje ispunjavaju uslove: Vidi deo II. – Opšti uslovi učešća – Aktivnosti koje ispunjavaju uslove.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Podnosioci prijave koji ispunjavaju uslove procjenjivat će se na osnovu sledećih kriterijuma:

1. Relevantnost (30 poena)
Tim se kriterijumom ocenjuje kako će se na osnovu prioriteta programa projektom doprineti jačanju profesionalizacije sektora i sposobnosti transnacionalnog i međunarodnog delovanja, promovisanju transnacionalnog kretanja kulturnih i kreativnih dela i mobilnosti umetnika, dopiranju do nove i veće publike i poboljšanju pristupa kulturnim i kreativnim delima.
U tu svrhu, projekat bi trebao sadržavati obrazloženu strategiju sprovođenja prioriteta programa.

2. Kvalitet sadržaja i aktivnosti (30 poena)
Tim se kriterijumom ocenjuje način sprovođenja projekta u praksi (kvaliteta aktivnosti i ciljeva, iskustvo osoblja zaduženog za projekat i način rada).

3. Komunikacija i informisanje (20 poena)
Tim se kriterijumom ocenjuje pristup informisanju o projektnim aktivnostima i rezultatima te deljenju znanja i iskustava sa sektorom i preko granica. Cilj je povećati učinak rezultata projekta čineći ih dostupnim u što većoj meri na lokalnom, regionalnom, nacionalnom i evropskom nivou kako bi doprli dalje od direktnih učesnika projekta te ostvarili učinak koji će trajati dugo nakon njegova završetka.

4. Kvalitet partnerstva (20 poena)
Tim se kriterijumom ocenjuje do će koje mere organizacija i koordinacija projekta osigurati efikasnu implementaciju aktivnosti i doprineti njihovoj održivosti.

IV. Budžet

Ukupan budžet potprograma Kultura programa Kreativna Evropa za period 2014. – 2020 iznosi 457.800.000 EUR. Ukupan iznos sredstava iz ovog poziva koja će biti dodeljena tokom 2016. jest oko 35.000.000 €.

Agencija zadržava pravo da ne dodeli sva raspoloživa sredstva.

V. Rok za podnošenje prijava

Rok za podnošenje prijava za evropske projekte saradnje: 7. oktobar 2015., 12:00 časova CET / CET (podne, po briselskom vremenu)

Ako je rok za dostavljanje na dan državnog praznika u zemlji podnosioca zahteva, produženje neće biti odobreno. Podnosioci zahteva to moraju uzeti u obzir pri planiranju dostavljanja.

Postupak dostavljanja i adresa na koju se mora poslati paket sa zahtevom može se pronaći u odgovarajućim smernicama na veb-mestu navedenom u odeljku VI u nastavku.

VI. Dalje informacije

Detaljni uslovi za podnošenje zahteva mogu se pronaći u posebnim smernicama na sledećim veb-mestima:

Glavna uprava za obrazovanje i kulturu
http://ec.europa.eu/culture/indek_en.htm

Izvršna agencija za obrazovanje, audio-vizuelne delatnosti i kulturu
http://eacea.ec.europa.eu/creative-europe_en

Detaljnije

Javni poziv za Program podrške razvoju regionalne konkurentnosti u 2015. godini

arralatinicaNa osnovu člana 7. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2015. godinu („Službeni glasnik RSˮ, broj 142/14) i Uredbe o utvrđivanju Programa podrške razvoju regionalne konkurentnosti u 2015. godini („Službeni glasnik RSˮ, broj 32/15)

Republika Srbija

MINISTARSTVO PRIVREDE

raspisuje

JAVNI POZIV
za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške razvoju regionalne konkurentnosti u 2015. godini za podršku akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama za sufinansiranje učešća u projektima od značaja za regionalni i lokalni razvoj

Podršku akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama (u daljem tekstu: ARRA) za sufinansiranje učešća u projektima od značaja za regionalni i lokalni razvoj u 2015. godini, sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Nacionalnom agencijom za regionalni razvoj (u daljem tekstu: Nacionalna agencija).

1. Uslovi za učestvovanje u postupku dodele sredstava u okviru podrške ARRA za sufinansiranje učešća u projektima od značaja za regionalni i lokalni razvoj u 2015. godini:

1.1. Korisnici bespovratnih sredstava

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju ARRA, osnovane u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju („Službeni glasnik RS”, br. 51/09 i 30/10) i Uredbom o utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova regionalnog razvoja i oduzimanja akreditacije pre isteka roka na koji je izdata („Službeni glasnik RS”, br. 74/10 i 4/12).

1.2.Namena bespovratnih sredstava

Bespovratna sredstva su namenjena za sufinansiranje učešća ARRA u realizaciji projekata od značaja za regionalni i lokalni razvoj, koji su ARRA odobreni na javnom konkursu kod domaćeg ili međunarodnog donatora.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

1) razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.). Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.
2) projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;
3) revitalizacija braunfild lokacija;
4) uspostavljanje i/ili unapređenje međuopštinske saradnje;
5) projekti javno-privatnog partnerstva;
6) urbano-ruralni projekti;
7) poboljšanje opštinskih usluga kroz unapređenje servisnih centara za građane i privredu.

1.3.Uslovi za dobijanje sredstava

Uslovi pod kojima se ARRA dodeljuju bespovratna sredstva su:
1) da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta;
2) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
3) da imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
4) da račun podnosioca zahteva nije u blokadi;
5) da su potpisali ugovor sa predstavnicima domaćeg ili međunarodnog donatora u slučaju sufinansiranja realizacije projekata od značaja za regionalni razvoj.

1.4.Finansijski okvir

Ministarstvo će sufinansirati do 50% finansijskog učešća koje su obezbedile ARRA i to samo za opravdane troškove, bez poreza na dodatu vrednost.

Maksimalni iznos odobrene bespovratne pomoći ne može preći iznos od 2.000.000,00 dinara.

U slučaju da se najmanje 50% broja jedinica lokalne samouprave obuhvaćenih projektom nalaze u IV grupi nivoa razvijenosti, visina sufinansiranja će biti 75%.

U pogledu stepena razvijenosti jedinica lokalnih samouprava primenjivaće se jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu do stupanja na snagu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2015. godinu.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

Sufinansiraće se sledeći opravdani troškovi: troškovi ljudskih resursa, radovi, troškovi projekta: troškovi prevoda, troškovi izrade studija, istraživanja, troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, troškovi izrade publikacija, troškovi za povećanje vidljivosti projekta i troškovi evaluacija.

Troškovi ljudskih resursa ne mogu da budu viši od 20% ukupnog iznosa sredstava koja ARRA traži od Ministarstva.

Sredstva za realizaciju mere se ne mogu koristiti za: zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove.

Sve aktivnosti koje budu odobrene za sufinansiranje moraju biti završene do 30. juna 2016. godine.

1.5.Neophodna dokumentacija za prijavljivanje

Neophodna dokumentacija koja se obavezno podnosi prilikom prijavljivanja:

1) pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1;
2) osnivački akt podnosioca zahteva (potpisan i overen);
3) izveštaj Narodne banke Srbije da račun podnosioca nije u blokadi;
4) overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;
5) potvrdu nadležne filijale Poreske uprave o izmirenim obavezama po osnovu poreza i doprinosa zaključno sa datumom objavljivanja javnog poziva;
6) potpisana pismena izjava o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) – Obrazac broj 2;
7) potpisana pismena izjava o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca zahteva da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 3;
8) potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca zahteva, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 4;
9) rešenje o akreditaciji;
10) overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije od 1. januara 2014. godine, a ugovor potpisan najranije 1. januara 2014. godine, a najkasnije na dan podnošenja prijave Ministarstvu) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse, sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD -u;
11) biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.
Zahtevana prateća dokumentacija mora biti u originalu ili overenim fotokopijama originala.

2.Način prijavljivanja i rok za podnošenje prijava

Tačno popunjen prijavni formular i prateća dokumentacija u skladu sa javnim pozivom za podnosioce zahteva predaje se u dva primerka na pisarnici Ministarstva ili dostavlja preporučenom poštom, na adresu:
Ministarstvo privrede
Kneza Miloša 20
11000 Beograd

Jedan primerak dokumentacije mora biti original ili kopiran i overen od strane nadležnog državnog organa, dok drugi primerak može biti samo kopiran.

Prijave se predaju u zatvorenoj koverti sa naznakom „Prijava za Javni poziv – mera sufinansiranja učešća akreditovanih regionalnih razvojnih agencija u realizaciji regionalnih projekata sa naznakom – NE OTVARATI”, sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte.

Nepotpune prijave se neće razmatrati.

Javni poziv, prijavni formular, Uredba o utvrđivanju Programa podrške razvoju regionalne konkurentnosti u 2015. godini i svi potrebni obrasci su dostupni na internet strani Ministarstva na adresi www.privreda.gov.rs i na internet strani Nacionalne agencije na adresi www.narr.gov.rs

Javni poziv će biti otvoren do 1. oktobra 2015. godine odnosno dok se ne utroše raspoloživa sredstva.

Sve detaljnije informacije mogu se dobiti u Ministarstvu pozivom na sledeće brojeve telefona: 011/333-4166 Željko Sokanović i 011/333-2412 Lucija Simeunović, ili imejlom na elektronsku adresu:

Detaljnije

Javni konkurs za iz izgradnju, održavanje i opremanje zdravstvenih ustanova u 2015

bolnica-parks-izgled-bolnicke-dvokrevetne-sobeNa osnovu člana 10, 20. i člana 22. stav 4. Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2015. godinu („Službeni list APV”, br. 53/14, 54/14 –ispravka i 29/15 – rebalans), člana 4. Pravilnika o postupku i kriterijumima za raspoređivanje budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u vršenju osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač AP Vojvodina broj: 129-401-3827/2015 od 15. jula 2015. godine i Rešenja o pokretanju postupka za dodelu sredstava putem javnog konkursa Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju broj: 129-401-3849/2015 od 13. jula 2015. godine, a u vezi sa članom 13. stav 1. tačka 5. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Službeni glasnik RS”, br. 107/05, 72/09 – drugi zakon, 88/10, 99/10, 57/11, 119/12, 45/13 – drugi zakon i 93/14), Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju raspisuje

J A V N I   K O N K U R S
ZA IZGRADNJU, ODRŽAVANJE I OPREMANJE ZDRAVSTVENIH USTANOVA U 2015. GODINI KOJI SU HITNI ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI ZDRAVSTVENIH USTANOVA

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, u skladu sa članom 13. stav 1. tačka 5. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Službeni glasnik RS”, br. 107/05, 72/09 – drugi zakon, 88/10, 99/10, 57/11, 119/12, 45/13 – drugi zakon i 93/14) i Finansijskim planom Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju za 2015. godinu, sufinansiraće, odnosno finansiraće izgradnju, održavanje i opremanje zdravstvenih ustanova koji su, imajući u vidu neophodnost njihove realizacije, hitni za obavljanje delatnosti zdravstvene ustanove, odnosno hitni su za investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija i nabavku medicinske opreme u ukupnom iznosu od 105.100.000,00 dinara.

Po ovom javnom konkursu sredstava će se dodeliti u skladu s Pravilnikom o postupku i kriterijumima za raspoređivanje budžetskih sredstava Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u vršenju osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač AP Vojvodina broj: 129-401-3827/2015 od 15. jula 2015. godine, koji je dostupan u Pokrajinskom sekretarijatu za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, objavljen na oglasnoj tabli istog i na internet stranici www.zdravstvo.vojvodina.gov.rs

Finansijske obaveze realizovaće se u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine za 2015. godinu.

Korisnici sredstava dužni su da dodeljena sredstva utroše do 31. decembra 2015. godine.

Predmet konkursa je sufinansiranje, odnosno finansiranje izgradnje, održavanja i opremanja zdravstvenih ustanova, koji su, imajući u vidu neophodnost njihove realizacije, hitni za obavljanje delatnosti zdravstvene ustanove, odnosno hitni su za investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija i nabavku medicinske opreme.

Pravo učešća na konkursu imaju zdravstvene ustanove čiji je osnivač Autonomna pokrajina Vojvodina, u skladu s Planom mreže zdravstvenih ustanova.

Prijava na javni konkurs podnosi se u jednom primerku isključivo na obrascu prijave koji se može preuzeti u Pokrajinskom sekretarijatu za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, II sprat, kancelarija 44 (tel. 487-4514), kao i na internet stranici navedenog sekretarijata: www.zdravstvo.vojvodina.gov.rs

Uz prijavu na konkurs podnosi se sledeća obavezna dokumentacija: fotokopija potvrde o registraciji kod nadležnog organa, fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju i fotokopija OP obrasca (overeni potpisi lica ovlašćenih za zastupanje).

Prijave se podnose Pokrajinskom sekretarijatu za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, 21108 Novi Sad poštom ili lično na Pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, 21108 Novi Sad, s naznakom: „Za konkurs”.

Nepotpune prijave, prijave koje nisu podnela ovlašćena lica i prijave koje nisu podnete na propisanom obrascu, neće se razmatrati. Konkursna dokumentacija se ne vraća.

Javni konkurs je otvoren do  utroška sredstava predviđenih javnim konkursom, a najkasnije do 15. decembra 2015. godnie.

Postupak konkursa za dodelu sredstava sprovodi komisija koju obrazuje pokrajinski sekretar za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju. Nakon razmatranja i procene prijava prispelih na javni konkurs, komisija sačinjava obrazloženi predlog za dodelu sredstava po javnom konkursu.

Pokrajinski sekretar za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, u skladu s likvidnim mogućnostima budžeta, odlučuje o dodeli sredstava rešenjem, koje je konačno.

Prijave za dodelu sredstava procenjuju se po sledećim kriterijumima:
– stepen neophodnosti realizacije izgradnje, održavanja, odnosno opremanja zdravstvene ustanove za organizaciju rada i obavljanje delatnosti zdravstvene ustanove;
– stepen hitnosti;
– postojanje naloga inspekcije za postupanje;
– uzrok nastanka (viša sila, elementarna nepogoda i druge nepredviđene okolnosti);
– nemogućnost obezbeđenja sredstava iz drugih izvora;
– visina traženih sredstava.
Rezultati konkursa biće objavljeni na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju www.zdravstvo.vojvodina.gov.rs

Detaljnije

Javni poziv za Programa podrške realizaciji mera od regionalnog i lokalnog značaja u 2015. godini

Na osnovu člana 7. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2015. godinu („Službeni glasnik RSˮ, broj 142/14) i Uredbe o utvrđivanju Programa podrške realizaciji mera od regionalnog i lokalnog značaja u 2015. godini („Službeni glasnik RSˮ, broj 32/15)
Republika Srbija

MINISTARSTVO PRIVREDE
raspisuje

JAVNI POZIV
za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške realizaciji mera od regionalnog i lokalnog značaja u 2015. godini

Mere sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji regionalnih i lokalnih projekata u 2015. godini, sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Nacionalnom agencijom za regionalni razvoj (u daljem tekstu: Nacionalna agencija).Mere predviđene ovim programom su:1. Mera sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata (mera 3.1.) i

2. Mere sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u četvrtu grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata (mera 3.2.)

1. Uslovi za učestvovanje u postupku dodele sredstava u okviru Mere sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata (mera 3.1.):

1.1. Korisnici bespovratnih sredstava

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave razvrstane u prvu, drugu i treću grupu prema stepenu razvijenosti.
U pogledu stepena razvijenosti jedinica lokalnih samouprava primenjivaće se jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu do stupanja na snagu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2015. godinu.

1.2.Namena bespovratnih sredstava

Bespovratna sredstva su namenjena za sufinansiranje učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji projekata od značaja za regionalni i lokalni razvoj.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

1) razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.).

Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.

2) projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;
3) revitalizacija braunfild lokacija;
4) uspostavljanje i unapređenje međuopštinske saradnje;
5) projekti javno-privatnog partnerstva.

1.3.Uslovi za dobijanje sredstava

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave koje ispunjavaju sledeće uslove:

1) da su podneli popunjen prijavni formular Ministarstvu sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa javnim pozivom;
2) da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta u budžetu jedinice lokalne samouprave;
3) da račun podnosioca prijave nije u blokadi.

1.4.Finansijski okvir

Ministarstvo će u određenom procentu sufinansirati opravdane troškove od ukupnog iznosa neophodnog za kofinansiranje projekta koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave, bez poreza na dodatu vrednost, i to u zavisnosti od nivoa razvijenosti na sledeći način:

1) do 70% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz treće grupe, bez poreza na dodatu vrednost;
2) do 60% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz druge grupe, bez poreza na dodatu vrednost;
3) do 50% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz prve grupe, bez poreza na dodatu vrednost.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta (podnosilac prijave) koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

Sufinansiraće se sledeći opravdani troškovi: troškovi radova, troškovi projekta, troškovi prevoda, troškovi izrade studija, istraživanja, troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, troškovi izrade publikacija, troškovi za povećanje vidljivosti projekta, troškovi evaluacija.

Sredstva za realizaciju mere se ne mogu koristiti za: troškove ljudskih resursa, troškove putovanja u cilju realizacije projekta, zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja, kursne razlike, carinske i administrativne troškove, kreditiranje trećih lica i kupovinu opreme.

Ministarstvo neće sufinansirati učešće jedinica lokalne samouprave u projektima koji su već sufinansirani od strane ovog ministarstva u prethodnom periodu.

Sve aktivnosti koje budu odobrene za sufinansiranje moraju biti završene do 30. juna 2016. godine.

1.5.Neophodna dokumentacija za prijavljivanje

Neophodna dokumentacija koja se obavezno podnosi prilikom prijavljivanja:

1) pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1;
2) potvrda Narodne banke Srbije da račun podnosioca prijave nije u blokadi;
3) overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca prijave za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;
4) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) – Obrazac broj 2;
5) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca prijave da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 3;
6) potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca prijave, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 4;
7) odluka jedinice lokalne samouprave o sufinansiranju projekta, sa pratećom dokumentacijom:
a) glavni projekat, odnosno projekat za izvođenje koji se prilaže u elektronskom formatu na CD-u,
b) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi na projektu za koji je podneta prijava,
v) rešenje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu (ukoliko studija o proceni uticaja na životnu sredinu nije potrebna, dostaviti akt nadležnog organa o toj činjenici);
8) overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije 1. januara 2014. godine, a ugovor potpisan najranije 1. januara 2014. godine, a najkasnije na dan podnošenja prijave Ministarstvu) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u, ukoliko se radi o projektu koji je već odobren;
9) biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.

Zahtevana prateća dokumentacija mora biti u originalu ili overenim fotokopijama originala i obavezno se predaje u dva primerka.

2. Uslovi za učestvovanje u postupku dodele sredstava u okviru Mere sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave razvrstanih u četvrtu grupu prema stepenu razvijenosti za realizaciju regionalnih i lokalnih projekata (mera 3.2.):

2.1. Korisnici bespovratnih sredstava

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave razvrstane u četvrtu grupu po stepenu razvijenosti.

U pogledu stepena razvijenosti jedinica lokalnih samouprava primenjivaće jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu do stupanja na snagu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2015. godinu.

2.2.Namena bespovratnih sredstava

Bespovratna sredstva su namenjena za sufinansiranje učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji projekata od značaja za regionalni i lokalni razvoj.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

1) razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.);

Pod poslovnom infrastrukturom podrazumevaju se: industrijske zone, industrijsko-tehnološki parkovi, poslovni inkubatori i klasteri.
2) projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za poslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća i povećanje zaposlenosti;
3) projekti iz oblasti socijalne infrastrukture;
4) urbano-ruralni projekti;
5) projekti javno-privatnog partnerstva;
6) projekti promocije nerazvijenog područja.

2.3.Uslovi za dobijanje sredstava

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju jedinice lokalne samouprave koje ispunjavaju sledeće uslove:
1) da su podneli popunjen prijavni formular Ministarstvu sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa javnim pozivom;
2) da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta u budžetu jedinice lokalne samouprave;
3) da račun podnosioca prijave nije u blokadi.

2.4.Finansijski okvir

Ministarstvo će do 80% sufinansirati opravdane troškove od ukupnog iznosa neophodnog za kofinansiranje projekta koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave, bez poreza na dodatu vrednost.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta (podnosilac prijave) koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

Sufinansiraće se sledeći opravdani troškovi: troškovi radova, troškovi projekta, troškovi prevoda, troškovi izrade studija, istraživanja, troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, troškovi izrade publikacija, troškovi za povećanje vidljivosti projekta, troškovi evaluacija.

Sredstva za realizaciju mere se ne mogu koristiti za: troškove ljudskih resursa, troškove putovanja u cilju realizacije projekta, zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita, troškove garancija, polise osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja, kursne razlike, carinske i administrativne troškove, kreditiranje trećih lica i kupovinu opreme.

2.5.Neophodna dokumentacija za prijavljivanje

Neophodna dokumentacija koja se obavezno podnosi prilikom prijavljivanja:

1) pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1;
2) potvrda Narodne banke Srbije da račun podnosioca prijave nije u blokadi;
3) overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca prijave za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;
4) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) – Obrazac broj 2;
5) potpisana pismena izjava podnosioca prijave o saglasnosti sa uslovima iz javnog poziva i saglasnost podnosioca prijave da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 3;
6) potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca prijave, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 4;
7) odluka jedinice lokalne samouprave o sufinansiranju projekta, sa pratećom dokumentacijom:
a) glavni projekat, odnosno projekat za izvođenje koji se prilaže u elektronskom formatu na CD-u,
b) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi na projektu za koji je podneta prijava,
v) rešenje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu (ukoliko studija o proceni uticaja na životnu sredinu nije potrebna, dostaviti akt nadležnog organa o toj činjenici);
8) overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije 1. januara 2014. godine, a ugovor potpisan najranije 1. januara 2014. godine, a najkasnije na dan podnošenja prijave Ministarstvu) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u, ukoliko se radi o projektu koji je već odobren;
9) biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.
Zahtevana prateća dokumentacija mora biti u originalu ili overenim fotokopijama originala i obavezno se predaje u dva primerka.

3. Način prijavljivanja i rok za podnošenje prijava za Meru 3.1. i Meru 3.2.

Tačno popunjen prijavni formular i prateća dokumentacija u skladu sa javnim pozivom predaje se u dva primerka na pisarnici Ministarstva ili dostavlja preporučenom poštom, na adresu:

Ministarstvo privrede
Kneza Miloša 20
11000 Beograd

Jedan primerak dokumentacije mora biti original ili kopiran i overen od strane nadležnog državnog organa, dok drugi primerak može biti samo neoverena kopija.

Prijave se predaju u zatvorenoj koverti sa naznakom „Prijava za Javni poziv – mera sufinansiranja učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji regionalnih i lokalnih projekata sa naznakom – NE OTVARATI”, sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte.

Nepotpune prijave se neće razmatrati.

Javni poziv, prijavni formular, Uredba o utvrđivanju Programa podrške realizaciji mera od regionalnog i lokalnog značaja u 2015. godini i svi potrebni obrasci su dostupni na internet strani Ministarstva na adresi www.privreda.gov.rs i na internet strani Nacionalne agencije na adresi www.narr.gov.rs.

Javni poziv će biti otvoren do 1. oktobra 2015. godine odnosno dok se ne utroše raspoloživa sredstva.

Sve detaljnije informacije mogu se dobiti u Ministarstvu pozivom na sledeće brojeve telefona: 011/333-4165 Nina Mihajlović, 011/333-4158 Miodrag Trajković i 011/333-4141 Dijana Stojković, ili imejlom na elektronsku adresu:

Javni poziv za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u 2015. godini

NZaposljavanje-ljudi-sa-invaliditetoma osnovu člana 41. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom („Službeni glasnik RSˮ, br. 36/09 i 32/13) i Odluke o raspisivanju Javnog poziva za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u 2015. godini, br. 401-00-01399/2015-24 od 16. jula 2015. godine

Republika Srbija
MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLjAVANjE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANjA

raspisuje

JAVNI POZIV

za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za
profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom
u 2015. godini

1. Predmet oglašavanja

Preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom se, u skladu sa članom 41. Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom, dodeljuju sredstva po javnom pozivu za sledeće namene:

I podrška razvoju konkurentnosti preduzeća nabavkom repromaterijala i sirovina za period od 1. januara do 30 juna 2015. godine, u skladu sa planom poslovanja za 2015. godinu;

II finansiranje troškova procene vrednosti imovine, vanrednih izveštaja revizora i Unapred pripremljenog plana reorganizacije (UPPR);

III finansiranje troškova sanacija i izmeštanja opasnih materija.

Sredstva predstavljaju de minimis državnu pomoć u skladu sa čl. 95-97 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Službeni glasnik RSˮ, br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).

Sredstva po ovom javnom pozivu obezbeđena su u Budžetskom fondu za profesionalnu rehabilitaciju i podsticanje zapošljavanja osoba sa invaliditetom u ukupnom iznosu od 210.000.000,00 dinara i to:
– za namenu I u iznosu od 194.000.000,00 dinara,
– za namenu II u iznosu od 14.000.000,00 dinara,
– za namenu III u iznosu od 2.000.000,00 dinara.

Maksimalni iznos sredstava koji se može odobriti preduzeću po ovom javnom pozivu iznosi:

za namenu:I
– 7.000.000,00 dinara za preduzeća sa preko 100 zaposlenih;
– 6.000.000,00 dinara za preduzeća od 50-100 zaposlenih;
– 5.000.000,00 dinara za preduzeća od 30-49 zaposlenih;
– 3.500.000.00 dinara za preduzeća od 11-29 zaposlenih;
– 1.500.000,00 dinara za preduzeća do 10 zaposlenih i novoosnovana preduzeća u 2014. godini i 2015. godini.

za namenu II:

– do 100% opravdanih troškova, a ne više od 850.000,00 dinara.

za namenu III:

– do 100% opravdanih troškova, a ne više od 1.000.000,00 dinara.

Rok za realizaciju sredstava dodeljenih po ovom javnom pozivu za namenu II i namenu III je 31. oktobar 2015. godine.

2. Podnošenje prijave i potrebna dokumentacija

Za dodelu sredstava po ovom javnom pozivu preduzeća podnose prijavu na propisanom obrascu koji se može preuzeti na sajtu: www.minrzs.gov.rs ili u prostorijama Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Beograd, Nemanjina 22-26.

Za namenu I uz prijavu se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Izjava o svakoj drugoj de minimis državnoj pomoći koja je preduzeću dodeljena u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve fiskalne godine;
2. Fakture i dokazi o izvršenom plaćanju za period od 1. januara do 30. juna 2015. godine;
3. izveštaj o realizaciji poslovanja u 2014. godini (bilans stanja i bilans uspeha);
4. Plan poslovanja preduzeća za 2015. godinu.

Za namenu II uz prijavu se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Izjava o svakoj drugoj de minimis državnoj pomoći koja je preduzeću dodeljena u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve fiskalne godine;
2. Odluka nadležnog organa o izradi UPPR i profakture za troškove procene vrednosti imovine, vanrednih izveštaja revizora i UPPR.

Za namenu III uz prijavu se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Izjava o svakoj drugoj de minimis državnoj pomoći koja je preduzeću dodeljena u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve fiskalne godine;
2. Profakture za troškove sanacija i izmeštanja opasnih materija.
3. Rešenja nadležnih organa o potrebi sanacije i izmeštanju opasnih materija i dr.

Pravo na podnošenje prijave po I nameni i nameni III imaju preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom sa važećom dozvolom za rad.
Pravo na podnošenje prijave po II nameni imaju preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, prema spisku iz Zaključka Vlade 05 Broj: 023-6781/2015 od 25. juna 2015. godine, kojim se preporučuje izrada Unapred priremljenog plana reorganizacije.

Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja može da zahteva dodatne informacije, dokumenta i dokaze od značaja za dodelu sredstava.

3. Kriterijumi za dodelu sredstava i rokovi

Kriterijumi za dodelu sredstava za namenu I po ovom javnom pozivu su:
– ukupan broj zaposlenih i ukupan broj zaposlenih osoba sa invaliditetom u preduzeću;
–  % osoba sa invaliditetom neposredno zaposlenih u proizvodno-uslužnoj jedinici;
– finansijski rezultat poslovanja u 2014. godini;
–  očekivani efekti (doprinos povećanju obima proizvodnje, doprinos povećanju prihoda i doprinos održanju zaposlenja i povećanju broja zaposlenih osoba sa invaliditetom).

Kriterijum za dodelu sredstava za namenu III po ovom javnom pozivu je:

– Hitnost u postupanju u skladu sa naloženim rešenjima nadležnih organa.

Prijava sa kompletnom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja – Sektor za zapošljavanje, počev od dana objavljivanja javnog poziva.
Javni poziv je otvoren 10 dana od dana objavljivanja na sajtu Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja: www.minrzs.gov.rs.
Procenu prijave i ispunjenost uslova za korišćenje sredstava po ovom javnom pozivu vrši komisija koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove zapošljavanja.
U razmatranje se neće uzeti nepotpune i neblagovremene prijave, prijave podnete od strane neovlašćenih lica, kao i prijave preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom za namenu I koja nisu opravdala namenski utrošak sredstava po Javnom pozivu za 2014. godinu.
Odluku o dodeli sredstava po ovom javnom pozivu donosi ministar nadležan za poslove zapošljavanja na osnovu predloga koji sačinjava komisija.
Na osnovu odluke o dodeli sredstava, a radi regulisanja međusobnih prava i obaveza zaključuje se ugovor kojim se uređuje predmet, odnosno namena sredstava, tačan iznos sredstava po namenama, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava, obaveze ugovornih strana, rokovi za realizaciju ugovora i druga pitanja.

4. Podnošenje prijave

Prijave sa naznakom „Javni poziv za dodelu sredstava za poboljšanje uslova rada u preduzećima za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom u 2015. godini” (sa naznakom odgovarajuće namene) dostaviti na sledeću adresu:

Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja
Sektor za zapošljavanje
Nemanjina 22-26
11 000 Beograd

Detaljnije

Javni poziv za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom

Javni seoske-kuce-za-izbegla-licapoziv jedinicama lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu sredstava namenjenih za poboljšanje uslova stanovanja interno raseljenih lica dok su u raseljeništvu za dodelu pomoći u vidu građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom za porodična domaćinstva koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz sredstava budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine.

Maksimalni iznos sredstava namenjenih za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine, po jedinici lokalne samouprave, zajedno sa učešćem jedinice lokalne samouprave, iznosi 1.800.000 dinara.
Maksimalni iznos sredstava namenjenih za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine, po porodičnom domaćinstvu korisnika, iznosi 180.000 dinara.

Kriterijumi za učešće jedinica lokalne samouprave

Za učešće na Javnom pozivu, potrebno je da jedinica lokalne samouprave ispunjava sledeće kriterijume:

1. da je obrazovan Savet za migracije;

2. da je usvojen lokalni akcioni plan;

3. da postoje personalni i tehnički kapaciteti za realizaciju aktivnosti (spremnost jedinice lokalne samouprave da angažuje stručne službe u cilju procene ugroženosti porodica i ispunjenosti uslova za realizaciju aktivnosti);

4. da su pravdana sredstva koja su dodeljivana kroz ranije, slične, programe i projekte (da su jedinice lokalne samouprave dobile potvrdu Komesarijata o namenskom utrošku sredstava dodeljenih za stvaranje i poboljšanje uslova života i stanovanja i ekonomsko osamostaljivanje izbeglica i interno raseljenih lica za pojedinačne projekte, za period od januara 2009. godine, zaključno sa sredstvima realizovanim po javnom pozivu Komesarijata za izbeglice i migracije u decembru 2012. godine);

5. da je spremna da participira u iznosu od najmanje 5%, odnosno najmanje 10% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti (nedovoljno razvijene, izrazito nedovoljno razvijene i jedinice lokalne samouprave koje se nalaze u devastiranom području u iznosu od najmanje 5% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti, ostale jedinice lokalne samouprave u iznosu od najmanje 10% od iznosa sredstava koji je potreban za realizaciju aktivnosti. Razvijenost jedinica lokalne samouprave utvrđuje se u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju („Službeni glasnik RS” br. 51/09 i 30/10) i Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu („Službeni glasnik RS” broj 104/14).

Obavezna dokumentacija

Jedinica lokalne samouprave, prilikom prijave na Javni poziv, dostavlja sledeću dokumentaciju:
– popunjen obrazac Prijave;
– fotokopiju akta o obrazovanju/formiranju Saveta za migracije;
– lokalni akcioni plan;
– izjavu o spremnosti jedinice lokalne samouprave da angažuje stručne službe u cilju procene ugroženosti porodica i ispunjenosti uslova za realizaciju aktivnosti;
– fotokopiju potvrda Komesarijata o namenskom utrošku sredstava dodeljenih za stvaranje i poboljšanje uslova života i stanovanja i ekonomsko osamostaljivanje izbeglica i interno raseljenih lica, za period od januara 2009. godine, zaključno sa sredstvima realizovanim po javnom pozivu Komesarijata za izbeglice i migracije u decembru 2012. godine;
– izjavu o spremnosti jedinice lokalne samouprave da participira sopstvenim sredstvima u realizaciji aktivnosti.

Obrazac prijave koji se može naći na internet stranici Komesarijata (www.kirs.gov.rs) i prateću dokumentaciju potrebno je dostaviti na adresu: Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije, ul. Narodnih heroja br. 4, Novi Beograd, najkasnije do 16. juna 2015. godine, sa naznakom: „JAVNI POZIV – za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom ”.
Pristigle prijave razmatra Komisija za izbor jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom za porodična domaćinstav koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz sredstava Republike Srbije i AP Vojvodine za interno raseljena lica dok su u raseljeništvu (u daljem tekstu: Komisija) i u skladu sa navedenim kriterijumima, utvrđuje listu jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji za dodelu sredstava namenjenih za dodelu pomoći u vidu građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine (u daljem tekstu: Lista). Odluku o izboru jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji kojima se dodeljuju sredstva namenjena za dodelu pomoći za popravku ili adaptaciju seoske kuće sa okućnicom porodičnim domaćinstvima interno raseljenih lica dok su u rasljeništvu, a koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom iz budžeta Republike Srbije i AP Vojvodine za porodična domaćinstav koja su bila korisnici programa kupovine kuće sa okućnicom donosi komesar, na osnovu utvrđene Liste.

Detaljnije

Javni poziv za finansijsku podršku poslovnim inkubatorima

NACIONALN144c8cb49afb8cb390592bd4d9d44f3dA AGENCIJA ZA REGIONALNI RAZVOJ RASPISUJE JAVNI POZIV ZA FINANSIJSKU PODRŠKU POSLOVNIM INKUBATORIMA

Rok za prijavu: četvrtak, 01. oktobar 2015.

Program podrške razvoju poslovnih inkubatora – finansijska podrška u 2015. godini (u daljem tekstu: Program) sprovodi Nacionalna agencija za regionalni razvoj (u daljem tekstu: NARR) u skladu sa Programom rada NARR za 2015. godinu.

Korisnici sredstava
Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju svi poslovni inkubatori koji se prijave putem javnog poziva, a koji ispunjavaju propisane uslove za učešće u Programu.
Poslovni inkubatori (u daljem tekstu: PI) je, u smislu ovog Programa, privredno društvo koje se bavi poslovnom inkubacijom, nezavisno od delatnosti njegovih stanara. Pod poslovnom inkubacijom se podrazumeva, proces poslovanja koji pospešuje i potpomaže razvoj novoosnovanih preduzeća u najranijoj fazi poslovanja.

Uslovi za podnošenje prijave
Pravo prijave na javni poziv imaju svi PI koji ispunjavaju sledeće opšte uslove:
– da su registrovani na teritoriji Republike Srbije;
– da su osnovani u formi privrednog društva sa ograničenom odgovornošću;
– da su osnovani zaključno sa 31.12.2013. godine;
– da imaju najmanje jednog stalno zaposlenog u menadžment timu PI;
– da je bar jedno novoosnovano preduzeće postalo stanar PI u prethodne dve godine.
– da PI u tekućoj godini nisu koristili podsticajna sredstva po istom osnovu iz drugih budžetskih izvora finansiranja.
PI je dužan da obezbedi sredstva za sufinansiranje pre podnošenja zahteva za odobrenje sredstava po ovom programu, ukoliko pojedine projektne vrednosti prevazilaze odobrene iznose.

Finansijski okvir i namena bespovratnih sredstava
Za realizaciju Programa budžetom su opredeljena sredstva u ukupnom iznosu od 15.000.000 dinara, čija je osnovna namena podrška unapređenju funkcionisanja i stimulisanje razvoja postojećih PI.
PI se mogu prijaviti podnošenjem zahteva za finansiranje ili sufinansiranje projekata iz bilo koje od navednih grupa projekata u definisanom finansijskom limitu po svakom projektu, tako da odobreni iznos sredstava po pojedinačnom PI može biti najviše do 3.000.000 dinara bez PDV.
Sredstva se dodeljuju PI u skladu sa čl. 95, 96. i 97. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Službeni glasnik RS“, br. 13/10, 100/11 i 91/12).

Predmet finansiranja mogu biti sledeće projektne aktivnosti:
1. Podrška operativnom poslovanju PI, kroz finansiranje opravdanih operativnih troškova nastalih u tekućoj godini u PI pri podršci stanarima koji se nalaze u preinkubacionoj fazi ili u prve dve godine inkubacije – za ovu projektnu aktivnost maksimalan iznos odobrenih sredstava po PI može biti 1.500.000 dinara bez PDV.
2. Podrška menadžment timu PI – kroz angažovanje konsultanta (pružaoca usluga za podršku poslovanju). PI sam bira kvalifikovanog konsultanta koji će obavljati ove poslove. Izabrani konsultanat treba da ima najmanje 3 godine iskustva u pružanju konsultanskih usluga i dokaz o kvalitetno pruženim uslugama – za ovu projektnu aktivnost maksimalan iznos odobrenih sredstava po PI može biti 500.000 dinara bez PDV.
3. Podrška marketing aktivnostima PI – za ovu projektnu aktivnost maksimalan iznos odobrenih sredstava po PI može biti 500.000 dinara bez PDV.
4. Infrastrukturni projekti – Za ovu projektnu aktivnost maksimalan iznos odobrenih sredstava po PI može biti 800.000 dinara bez PDV.
5. Oprema PI – za ovu projektnu aktivnost maksimalan iznos odobrenih sredstava po PI može biti 500.000 dinara bez PDV.

Način prijavljivanja
Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom Nacionalnoj agenciji za regionalni razvoj, na adresu Terazije 23/VII, Beograd, sa naznakom: Prijava na javni poziv za učešće po Programu podrške razvoju poslovnih inkubatora – finansijska podrška u 2015. godini.
Opšta dokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom podnošenja zahteva za finansiranje ili sufinansiranje nekog ili svih projekata iz ovog programa je sledeća:
1. Popunjen, potpisan i overen Obrazac 1 – Prijava;
2. Popunjen, potpisan i overen Obrazac 2 – Opis pojedinačnih projekata (zaseban obrazac za svaki pojedinačni projekat za koji se podnosi zahtev);
3. Popunjen, potpisan i overen Obrazac 3 – Izjava;
4. Fotokopija rešenja o upisu ili izvod iz registra;
5. Overena i potpisana izjava o stalno angažovanom licu u menadžment timu PI;
6. Fotokopija ugovora ili drugog dokumenta kojim se potvrđuje da je novoosnovano preduzeće postalo stanar PI u prethodne dve godine.

Posebna dokumentacija kojom se podnosi zahtev za finansiranje projekta iz određene grupe aktivnosti je sledeća:
Za I Projekat Podrška operativnom poslovanju PI – Priložiti fotokopije Ugovora o pružanju usluga poslovne inkubacije između PI i klijenata (stanara početnika koji su u preinkubacionoj fazi ili u prve dve godine inkubacije i koji su postali stanari PI najranije 01.01.2014. godine). Stanari iz ove grupe su registrovana pravna lica i preduzetnici ne stariji od dve godine.
Priložiti obračun troškova pruženih usluga (subvencionisane rente, troškova poslovanja, konsultantskih i ostalih usluga) stanarima početnicima, sa relevantnim dokaznicama počev od 01.01.2015. godine, i sa projekcijom troškova do kraja godine.
Za II Projekat – Podrška menadžment timu PI – Priložiti ponudu ili fotokopiju ugovora o pružanju konsultantskih usluga između PI i konsultanta, sa tačnim opisom planiranih aktivnosti, rokovima i cenom usluge. Izabrani konsultant mora da zadovoljava sledeće uslove: da ima najmanje 3 godine iskustva u pružanju konsultantskih usluga, što se dokazuje potvrdom poslodavca na memorandumu sa opisom posla ili ugovorom o angažovanju na pružanju konsultanskih usluga, i da priloži dokaz o kvalitetno pruženim uslugama (najmanje tri preporuke korisnika odgovarajućih usluga). Ukoliko je PI angažovao konsultanta nakon 01.01.2015. godine za ovu namenu, dostaviti fotokopiju računa za izvršene usluge, kao i izvod iz banke kao dokaz da je uplata izvršena.
Za III Projekat – Podrška marketing aktivnostima PI – Priložiti ponudu ili fotokopiju ugovora između PI i pružaoca usluga sa tačnim opisom aktivnosti, rokovima, cenom usluga i referencama. U slučaju sufinansiranja sajamskog nastupa, aplikant je obavezan da priloži fotokopiju prijave za sajamski nastup, overenu od strane sajma, i dokaz o uplati (npr. izvod iz banke) kao i nešto od pratećeg materijala kojim bi se dodatno potvrdilo učešće na sajmu: katalog učesnika, fotografije sa sajma i sl. Ukoliko je PI angažovao konsultanta nakon 01.01.2015. godine, dostaviti fotokopiju računa za izvršene usluge, kao i izvod iz banke kao dokaz da je uplata izvršena.
Za IV Projekat – Infrastruktura – Priložiti ponudu ili fotokopiju ugovora podnosioca prijave (PI) zaključenog sa ponuđačem infrastrukturnih aktivnosti (izrade projektno- tehničke dokumentacije, investicionog ili tekućeg održavanja objekta, rekonstrukcije, dogradnje, adaptacije ili sanacije objekta PI). Ponuda, odnosno ugovor, mora da sadrži tačan opis aktivnosti, rokove, dinamiku, cenu usluga i reference, ili, ukoliko su aktivnosti započete nakon 01.01.2015. godine, dostaviti fotokopiju računa (situacija) za izrađena dokumenta ili izvršene radove, kao i izvod iz banke kao dokaz da je uplata izvršena.
Za V Projekat – Oprema PI – Ukoliko je proces nabavke opreme planiran ili je u toku, priložiti fotokopije predračuna za nabavku opreme za PI. Ukoliko je nabavka izvršena počev od 01.01.2015. godine, dostaviti fotokopiju računa za nabavljenu opremu, kao i izvod iz banke kao dokaz da je uplata izvršena.

Napomena
Prijave se primaju počev od 15.06.2015. godine, a najkasnije do 01.10.2015. godine, odnosno do utroška raspoloživih sredstava.
Krajnji rok za realizaciju svih podržanih aktivnosti i sva plaćanja u vezi sa realizacijom je 20.12.2015. godine.
Ukoliko se raspoloživa sredstava utroše pre isteka krajnjeg roka za podnošenje prijava, obaveštenje o toj činjenici će biti dostupno na internet stranici NARR

Za sve detaljnije informacije možete se obratiti Nacionalnoj agenciji za regionalni razvoj sledećim kontakt osobama: Mileni Blagojević, telefon 064/8018-639, email: i Nataši Milonjić, telefon 064/8018-677 email: