Arhiva ‘Konkursi’

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške internacionalizaciji privrednih društava, preduzetnika i klastera

RAZVOJNA AGENCIJA SRBIJE

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške internacionalizaciji privrednih društava, preduzetnika i klastera

Razvojna agencija Srbije raspisala je 27.04.2016. godine Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške internacionalizaciji privrednih društava, preduzetnika i klastera u 2016. godini (dalje: Program). Ovaj program implementira Razvojna agencija Srbije (dalje: RAS) u saradnji sa akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama.

Sredstva iz Programa namenjena su za sufinansiranje troškova pružaoca usluga za sledeće aktivnosti:
•    Novi dizajn proizvoda i ambalaže;
•    Poboljšanje postojećih i razvoj novih tehnoloških procesa;
•    Poboljšanje postojećih i razvoj novih proizvoda namenjenih stranim tržištima;
•    Testiranje novih proizvoda;
•    Učešće na međunarodnim sajmovima u inostranstvu;
•    Ispitivanje stranog tržišta.

Napomena: Velika preduzeća i klasteri mogu konkurisati samo za dve vrste aktivnosti:
•    Učešće na međunarodnim sajmovima u inostranstvu;
•    Ispitivanje stranog tržišta.

Privredni subjekat ili klaster može podneti samo jedan zahtev za dodelu bespovratnih sredstava.

Pravo na dodelu sredstava imaju mikro, mala, srednja i velika preduzeća i preduzetnici, koji kumulativno ispunjavaju sledeće uslove:
•    da je pretežna delatnost privrednih subjekata proizvodnja ili prerada (ispunjenost ovog uslova će se proveravati na osnovu šifre delatnosti pod kojom je privredni subjekat registrovan u APR. Izuzetno, u slučaju da se pretežna šifra privrednog subjekta odnosi na delatnosti koje su isključene ovim programom, a privredni subjekat obavlja i proizvodnu delatnost, potrebno je da dostavi obrazloženje iz koga se vidi da je svrha ovog programa u skladu sa prirodom dodatne  delatnosti koju privredni subjekat takođe obavlja, a koja nije isključena ovim programom. Na osnovu toga će Komisija za ocenjivanje i izbor zahteva za dodelu bespovratnih sredstava ceniti ispunjenost ovog uslova);
•    da su registrovani na teritoriji Republike Srbije i da su u većinskom domaćem privatnom vlasništvu;
•    da su osnovani ne kasnije od 25. aprila 2014. godine;
•    da uspešno posluju prethodne dve godine;
•    da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva prethodne dve godine;
•    da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
•    da u prethodnoj i ovoj godini nisu po istom osnovu koristili podsticajna sredstva drugih državnih institucija i institucija Autonomne pokrajine Vojvodina.

Pravo na dodelu sredstava imaju klasteri koji kumulativno ispunjavaju sledeće uslove:
•    da su upisani u Registar udruženja u skladu sa važećim Zakonom;
•    da su osnovani ne kasnije od 25. aprila 2015. godine;
•    da imaju najmanje 12 aktivnih članova (najmanje devet privrednih društava i preduzetnika i tri institucije za podršku: nosioce inovacione delatnosti prema Zakonu o inovacionoj delatnosti, obrazovne ili druge institucije);
•    da imaju za članove minimum 60% mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetnika i bar jednu naučno-istraživačku organizaciju;
•    da nisu u stečajnom postupku ili postupku likvidacije;
•    da imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
•    da su preduzeća, članovi klastera, učesnici na projektu, registrovana na teritoriji Republike Srbije i da su u većinskom domaćem privatnom vlasništvu;
•    da su podneli zahtev sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa namenom sredstava;
•    da preduzeća, članovi klastera, nisu u teškoćama prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama;
•    da u ovoj godini nisu po istom osnovu koristili podsticajna sredstva drugih državnih institucija i institucija Autonomne pokrajine Vojvodine.

Sredstva se ne mogu koristiti za programe koji se realizuju u:
•    vojnoj i duvanskoj industriji;
•    trgovini;
•    primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji;
•    finansijskom sektoru;
•    sektoru usluga koje nisu predmet međunarodne trgovine;
•    organizaciji igara na sreću i lutrija.

Sredstva se dodeljuju u iznosu od 50.000,00 do 1.000.000,00 dinara za privredna društva i preduzetnike u zavisnosti od aktivnosti, dok se za klastere sredstva dodeljuju u iznosu od 100.000 do 2.000.000,00 dinara. Za učešće na sajmovima privrednim društvima će se dodeljivati sredstva u iznosu do 600.000,00 dinara ako nisu do sada izvozili, odnosno do 1.000.000,00 dinara ukoliko već izvoze. RAS će na osnovu ugovora sa korisnikom sredstava refundirati iznos do 50% od ukupnog iznosa opravdanih troškova projekta bez PDV-a. Sredstva će biti refundirana privrednom subjektu nakon završetka projekta i dostavljanja izveštaja i dokaza o završenim aktivnostima.

Javni poziv će trajati do utroška sredstava.

Svi prateći obrasci dostupni su u i na sajtu Godina Preduzetništva 2016 www.godinapreduzetnistva.rs i u štampanom obliku u ARRA, a za sve dodatne informacije možete se obratiti Agenciji, na broj telefona:  011/33 98 510 ili na adrese: office@ras.gov.rs.

Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama, sa naznakom: Prijava na javni poziv za učešće po Programu podrške internacionalizaciji privrednih društava, preduzetnika i klastera u 2016. godini. Listu Akreditovanih regionalnih razvojih agencija pogledajte OVDE.

Detaljnije

Konkurs “Pravi primeri internet prisustva”

internet1FONDACIJA “REGISTAR NACIONALNOG INTERNET DOMENA SRBIJE”

Konkurs “Pravi primeri internet prisustva”

Fondacija “Registar nacionalnog internet domena Srbije” (RNIDS) u sklopu svojih programa saradnje sa lokalnom internet zajednicom namerava da, povodom 10 godina od svog osnivanja, tokom 2016. promoviše zapažene primere internet prisustva malih privrednika, izabranih kroz Konkurs “Pravi primeri internet prisustva”.

Cilj Konkursa “Pravi primeri internet prisustva” je izbor domaćih privrednih društava i preduzetnika koji na kvalitetan način koriste Internet i tako doprinose svom osnovnom (oflajn) biznisu. Konkurs je namenjen onima čiji su internet sajtovi na jednom od nacionalnih internet domena (.RS ili .СРБ) i spadaju u male privredne subjekte do 20 zaposlenih, a zadovoljavaju i ostale opšte, posebne i eliminacione uslove. Izabrani privrednici biće predstavljeni u promotivnoj kampanji koju će RNIDS realizovati u narednom periodu.

Zainteresovani treba najpre da provere da li ispunjavaju Uslove učešća na Konkursu, a zatim mogu da popune i onlajn formular za prijavu. Dokaze o ispunjenosti pojedinih uslova su obavezni da dostave svi koji uđu u uži izbor.

Rok za prijavljivanje je 30. maj 2016. u 10.00 časova.

Lista prijavljenih koji su ušli u uži izbor biće objavljena u prvoj polovini juna 2016.

Dodatne informacije mogu da se dobiju preko adrese e-pošte: primeri@rnids.rs.

Uslovi učešća na Konkursu “Pravi primeri internet prisustva”
1. Opšti uslovi
Mogu da konkurišu sva pravna lica i preduzetnici sa sedištem na teritoriji Republike Srbije, registrovani najkasnije do 01. 11. 2012.

Ne mogu da konkurišu pravna lica i preduzetničke radnje u vlasništvu ili pod direktnom ili indirektnom kontrolom zaposlenih u Kancelariji RNIDS-a, članova Komisije za stručni pregled podnetih predloga (u daljem tekstu: Komisija), suosnivača RNIDS-a i lica koja su trenutno na funkcijama u RNIDS-u (direktor, članovi Upravnog odbora, predsednik i zamenik predsednika Konferencije suosnivača i drugih organa), ili su to bila u poslednje dve godine (računajući od 1. aprila 2014), kao ni bliski članovi njihovih porodica. Pod bliskim članom porodice, smatra se dete, bračni drug, roditelj, brat, sestra, usvojenik i usvojitelj.

Internet sajtovi učesnika moraju da budu aktivni i dostupni na jednom od nacionalnih internet domena (.RS ili .СРБ), kao i da im je to primarna adresa sajta, a ne novokreirani alijas ili da im služi za preusmeravanje na neki drugi internet domen.

2. Posebni uslovi
Pravo na učešće na konkursu imaju pravna lica i preduzetnici koji ispunjavaju sledeće uslove:
•    da spadaju u male privredne subjekte, do 20 zaposlenih
•    da su u domaćem većinskom vlasništvu
•    da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa
•    da imaju pozitivno poslovanje u poslednje dve godine
•    da nisu u postupku likvidacije i da nije pokrenut postupak stečaja
•    da im u roku od tri godine pre podnošenja prijave nije izrečena kazna za privredni prestup, krivično delo, pravnosnažna sudska odluka ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti

Dokaze o ispunjenosti posebnih uslova su obavezni da dostave svi koji uđu u uži izbor.

Detaljnije

Poziv za prijavjivanje za dodelu stipendija

MINISTARSTVO PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOŠKOG RAZVOJA

Poziv za prijavjivanje za dodelu stipendija za školsku 2016/2017. godinu u okviru Projekta: „SVET U SRBIJI“

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja poziva sve zainteresovane pripadnike zemalja članica i zemalja posmatrača PNZ, starosti od 18 do 35 godina da se prijave za dodelu stipendija Vlade Republike Srbije u okviru projekta „Svet u Srbiji“.

Zainteresovani se mogu prijaviti preko nadležnog Diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Srbije u svojoj državi.

Stipendija Vlade Republike Srbije obuhvata učenje srpskog jezika i pohađanje osnovnih, master ili doktorskih studija na fakultetima Univerziteta u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

Stipendija obuhvata: besplatnu vizu za privremeni boravak, besplatnu nostrifikaciju srednjoškolskih/visokoškolskih isprava, plaćene troškove školarine tečaja srpskog jezika i izabranih studija, plaćen smeštaj i ishrana u ustanovama studentskog standarda, zdravstveno osiguranje i stipendiju u iznosu od 15.000,00 dinara mesečno za troškove prevoza, udžbenika i ostale troškove.

USLOVI ZA DOBIJANJE STIPENDIJE:
1.    Kandidat mora da bude mlađi od:
•    21 godine za osnovne studije
•    25 godina za diplomske-master studije
•    35 godina za doktorske studije

2.    Kandidat mora da poseduje lekarsko uverenje ne starije od šest meseci kojim se potvrđuje da kandidat ne boluje od neke zarazne bolesti (uključujući i HIV test).

3.    Kandidat mora da zna engleski i/ili francuski jezik.

4.    Kandidat mora da bude predložen od strane nadležnog organa države učesnice Projekta čiji je državljanin.

5.    Kandidat predložen za osnovne studije može da se upiše na prvu godinu studija ukoliko poseduje srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju, odnosno stepen obrazovanja ekvivalentan diplomi srednje škole u Republici Srbiji.

6.    Kandidat predložen za diplomske – master akademske studije, može da se upiše na studije ukoliko ima odgovarajuću diplomu Univerziteta stečenu na osnovnim studijama, ekvivalentnu diplomi stečenoj na osnovnim studijama na Univerzitetima u Republici Srbiji (180 ili 240 ESPB bodova).

7.    Kandidat predložen za doktorske akademske studije može da upiše studije ukoliko ima stečenu odgovarajuću diplomu Univerziteta stečenu na master studijama, ekvivalentnu diplomi stečenoj na diplomskim – master studijama na Univerzitetima u Republici Srbiji (300 ESPB bodova).

8.    Po završetku studija kandidat treba da se vrati i da živi u državi koja ga je  predložila za stipendiju u okviru Projekta.

*Napomena: Prosek se utvrđuje prema sistemu ocenjivanja u državi u kojoj je kandidat stekao srednje, odnosno visoko obrazovanje.

DOKUMENTACIJA KOJA SE DOSTAVLJA UZ PRIJAVNI FORMULAR:
1.    Biografija (CV) sa kontakt adresom, telefonom i e-mail adresom.

2.    Kandidati za osnovne studije: original ili overena kopija srednjoškolskih svedočanstava ili diplome o završenoj srednjoj školi.

Kandidati za master studije: original ili overena kopija diplome o završenim osnovnim akademskim studijama sa dodatkom diplomi.

Kandidati za doktorske studije: original ili overena kopija diplome sa osnovnih studija sa dodatkom diplomi, original ili overenu kopiju diplome o završenim master studijama sa dodatkom diplomi.

3.    Kopija pasoša.

4.    Fotografija.

Kandidati koji ispunjavaju uslove za dobijanje stipendije, popunjeni formular overen od nadležnog organa države koja predlaže zajedno sa potrebnom dokumentacijom, dostavljaju nadležnim Diplomatsko-konzularnim predstavništvima Republike Srbije u državama u kojima žive.

Rok za dostavljanje prijavnih formulara i propratne dokumentacije je 31. maj 2016. godine.

Detaljnije

Dodela sredstva za finansiranje projekata u oblasti organske poljoprivredne proizvodnje

organska-hrana1POKRAJINSKI ZAVOD ZA RAVNOPRAVNOST POLOVA

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava za finansiranje projekata u oblasti organske poljoprivredne proizvodnje

Pokrajinski zavod za ravnopravnost polova dodeljuje bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 600.000,00 dinara (slovima: šeststotinahiljadadinara) predviđena Finansijskim planom Zavoda za ravnopravnost polova za 2016. godinu
– Podsticajne aktivnosti – Otvorene škole edukacije u oblasti organske poljoprivredne proizvodnje

Sredstva se dodeljuju registrovanim seoskim ženskim organizacijama u AP Vojvodini.

CILJEVI FINANSIRANJA:
– unapređenje kapacita žena za intenzivnije uključivanje u proizvodnju organske hrane i razvijanje sopstvenih biznisa
– promocija modela ekonomskog osnaživanja žena
– podsticanje članica udruženja žena na teritoriji AP Vojvodine da pokrenu postupak sertifikacije organske poljoprivredne proizvodnje

USLOVI KONKURSA:
1. Pravo učešća imaju seoske ženske organizacije na teritoriji AP Vojvodine koje su pohađale sve nivoe obuka u oblasti organske poljoprivredne proizvodnje koje su organizovali Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova i Zavod za ravnopravnost polova

2. Prednost prilikom konkurisanja imaju ženske seoske organizacije na teritoriji AP Vojvodine koje su pokrenule Otvorene škole edukacije u oblasti organske poljoprivredne proizvodnje

3. Ženske seoske organizacije mogu aplicirati samo sa jednim projektom, u visini traženih sredstava do 100.000,00 dinara (slovima: stohiljadadinara);

4. Ženske seoske organizacije dostavljaju sledeću dokumentaciju:
– popunjen konkursni obrazac
– rešenje o registraciji
– budžet projekta
– odluku organizacije o planu i programu realizacije projekta

Konkursna dokumentacija može se preuzeti na sajtu Zavoda za ravnopravnost polova www.ravnopravnost.org.rs

Prijave na konkurs, sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski zavod za ravnopravnost polova, Novi Sad, Bul. Mihajla Pupina 6/IV, poštom ili lično na gore navedenu adresu sa naznakom ”Konkurs za dodelu bespovratnih sredstava za finansiranje projekata u oblasti organske poljoprivredne proizvodnje” sa oznakom Ne otvarati.

5. Neće se uzimati u razmatranje neblagovremene i nepotpune ili nepravilno popunjene prijave, prijave koje nisu podnete od strane ovlašćenih lica, kao ni prijave koje nisu predmet konkursa

6. Odluku o dodeli sredstava za finansiranje projekata donosi direktorka Pokrajinskog zavoda za ravnopravnost polova na predlog Komisije

7. Konkurs je otvoren do 10. maja 2016. godine. Sve dodatne informacije u vezi sa realizacijom Konkursa mogu se dobiti u Pokrajinskom zavodu za ravnopravnost polova na telefone: 021/66 15 133, 021/66 15 177 ili mejlom: zavod.ravnopravnost@gmail.com

Detaljnije

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava – Finansijska podrška za početnike u poslovanju

MINISTARSTVO PRIVREDE

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podsticanja razvoja preduzetništva kroz finansijsku podršku za početnike  u poslovanju

Program podsticanja razvoja preduzetništva kroz finansijsku podršku za početnike  u poslovanju (u daljem tekstu: Program) sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Fondom za razvoj Republike Srbije (u daljem tekstu: Fond)

Sredstva opredeljena Programom namenjena su za finansijsku podršku kroz sufinansiranje ulaganja licima koja žele da pokrenu sopstveni posao, ili postojećim preduzetnicima, mikro i malim privrednim društvima, koja su registrovana u Agenciji za privredne registre najranije u godini koja prethodi godini podnošenja zahteva.

Ciljevi programa su :
– podsticanje poslovanja pravnih lica i preduzetnika;
– podsticanje zapošljavanja;
– podsticanje održivog i  sveobuhvatnog razvoja;

Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva za realizaciju ovog programa su 150.000.000,00 dinara. Opredeljena sredstva Fonda  za kreditiranje privrednih subjekata po ovom programu su 350.000.000,00 dinara.

Iznos ukupnog ulaganja za preduzetnike  ne može biti manji od 400.000,00 dinara niti veći od 3.000.000,00 dinara a za pravna lica ne može biti manji od 400.000,00 dinara niti veći od 6.000.000,00 dinara. Privredni subjekti koji zadovolje uslove Programa mogu ostvariti pravo na finansijsku podršku u vidu bespovratnih sredstava u iznosu do 30% vrednosti ulaganja. Preostali iznos ulaganja finansiraće se iz kredita Fonda.

Krediti  Fonda po ovom Programu odobravaće se sa rokom otplate do 5 godina u okviru koga je grejs period do jedne godine i kamatnom stopom uz primenu valutne klauzule od 1,5%  godišnje uz garanciju banke ili 3%  godišnje uz ostala sredstva obezbeđenja.

Ulaganja koja se mogu finansirati u okviru ovog Programa obuhvataju:
– dogradnju/rekonstrukciju/ adaptaciju/ sanaciju/poslovnog ili proizvodnog prostora;
– kupovinu opreme (nove ili polovne, ne starije od pet godina);
– trajna obrtna sredstva, koja mogu da učestvuju najviše do 20% u strukturi ukupnog investicionog ulaganja.

Prednost će imati zahtevi privrednih subjekata čiji su osnivači prošli besplatnu obuku za započinjanje poslovanja po Programu Standardizovanog seta usluga, koji se realizuje preko akreditovanih regionalnih razvojnih agencija.

Način prijavljivanja i rok za podnošenje prijava
Precizno i tačno popunjen Objedinjen zahtev za start-up kredit i zahtev za bespovratna sredstva i prateća dokumentacija u skladu sa Programom, predaju se kod Fonda. Adrese Fonda su: Bulevar Nemanjića 14a, Niš i Knez Mihailova 14, Beograd.

Javni poziv je otvoren dok se raspoloživa sredstva ne utroše.

Na internet stranama Ministarstva: www.privreda.gov.rs i  Fonda:  www.fondzarazvoj.gov.rs. može se preuzeti potrebna dokumentacija u kojima su bliže definisani svi bitni elementi i pravila za učešće u ovom Javnom pozivu.

Detaljnije

Projekat podrške početnicima za započinjanje posla – Start up

MINISTARSTVO PRIVREDE

Projekat podrške početnicima za započinjanje posla – Start up

Projekat podrške početnicima za započinjanje posla – Start up (u daljem tekstu: Projekat) realizuje Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: Agencija) u saradnji sa akreditovanim regionalnim razvojnim agencijama (u daljem tekstu: ARRA).

Ciljevi Projekta
Opšti ciljevi:
•    Razvoj i promocija preduzetničkog duha i podsticanje preduzetništva žena, mladih i socijalnog preduzetništva (stub 6. Akcionog plana za sprovođenje Strategije za podršku razvoja MSPP i konkurentnosti za 2015. godinu sa projekcijom za 2016. godinu).
•    Uvođenje posebnih programa podrške za MSPP namenjenih isključivo za žene, mlade i socijalno preduzetništvo (stub 6./6.1 Mera 3 – Aktivnost 4: Unapređenje finansiranja ženskog preduzetništva, preduzetništva mladih i socijalnih preduzeća).
•    Unapređenje efikasnosti i institucionalne podrške poslovanju i razvoju MMSP (stub 4 /4.1 Mera 3 – Dalji razvoj poslovnih usluga za MSPP, Aktivnost 5 Sprovođenje programa mentorstva za preduzetnike koji su u prvim godinama svog poslovanja. Mera 4 – Dalji razvoj obuka za potencijalne i postojeće preduzetnike, Aktivnost 3 – Nastavak sprovođenja i dalji razvoj modula obuka u okviru programa Standardizovanog seta usluga za MSPP).

Ciljna grupa
Pravo učešća u Projektu imaju fizička lica koja nemaju zaposlenje, ali imaju kvalitetnu poslovnu ideju za samozapošljavanje.

Potencijalne korisnike bespovratnih sredstava čine četiri kategorije:
•    žene;
•    mladi u starosnoj dobi od 18-30 godina ;
•    „teško zapošljive kategorije“ –  lica starija od 45 godina  (posebno viškovi koji su ostali bez posla tokom privatizacije ili u preduzećima u procesu restrukturiranja ili nakon racionalizacije u javnom sektoru, osobe sa invaliditetom i osobe bez stručnih kvalifikacija);
•    lica iz devastiranih područja (u skladu sa trenutno važećom Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu („Sl. glasnik RS“ broj 104/2014) devastirana područja čine 19 jedinica lokalne samouprave: Babušnica, Bela Palanka, Bojnik, Bosilegrad, Bujanovac, Vladičin Han, Golubac, Žitorađa, Kuršumlija, Lebane, Mali Zvornik, Medveđa, Merošina, Preševo, Prijepolje, Svrljig, Surdulica, Trgovište, Tutin) koja registruju  delatnost na tom području.
Uslovi za učešće u Projektu

Projekat se realizuje u dve faze, i to:
•    I faza Projekta – Obuka za započinjanje biznisa
•    II faza Projekta – Dodela bespovratnih sredstava i mentoring

Pravo na dodelu paketa podrške imaju lica koja kumulativno ispunjavaju sledeće uslove:

1.    U prvoj fazi Projekta (obuke):
•    imaju poslovnu ideju vezanu za obavljanje delatnosti proizvodnje, prerade ili pojedinih uslužnih delatnosti (IT sektor, inovativne delatnosti i kreativne industrije);
•    evidentirani su u Nacionalnoj službi za zapošljavanje;
•    za iste aktivnosti za koje konkurišu za dodelu bespovratnih sredstava nisu koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine i budžeta jedinica lokalnih samouprava ili donatorskih organizacija.

2.    U dugoj fazi Projekta (bespovratna sredstva i mentoring):
•    završene obuke predviđene Projektom;
•    izrađen biznis plan;
•    obezbeđeno sopstveno učešće – minimalno 50% sredstava od ukupnog iznosa investicije.

Potencijalni korisnici su u obavezi da biznis planom razrade poslovnu ideju koju su kandidovali u prvoj fazi Projekta, odnosno promene poslovne ideje nisu dozvoljene.
Uslov za dodelu bespovratnih sredstava i mentoringa jeste registracija privrednog društva odnosno preduzetničke radnju u Agenciji za privredne registre, koje je u većinskom vlasništvu potencijalnog korisnika.

Namena bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva se mogu odobriti za nabavku osnovnih sredstava, kao i za operativne troškove poslovanja maksimalno do 20% vrednosti projekta.

Sredstva po ovom projektu se ne mogu koristiti za:
•    organizovanje igara na sreću, lutrija i sličnih delatnosti;
•    proizvodnju i promet bilo kog proizvoda ili aktivnosti koje se prema domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima smatraju zabranjenim;
•    promet nafte i naftnih derivata;
•    primarnu poljoprivrednu proizvodnju;
•    bilo koji oblik trgovačke i ugostiteljske delatnosti;
•    uslužne delatnosti (sem navedenih).

Način finansiranja
Ukupna raspoloživa sredstva za realizaciju Projekta iznose 100.000.000,00 dinara.

Planirana raspodela budžeta po kategorijama korisnika bespovratnih sredstava:
•    žene – 30% od ukupnog budžeta Projekta;
•    mladi – u starosnoj dobi od 18-30 godina  – 30% od ukupnog budžeta Projekta;
•    „teško zapošljive kategorije“ – 20% od ukupnog budžeta Projekta;
•    lica iz devastiranih područja – 20% od ukupnog budžeta Projekta.

RAS zadržava pravo povećanja odnosno smanjenja procenta raspodele do 10% između navedenih kategorija u zavisnosti od kvaliteta i broja primljenih projektnih predloga.

Sredstva se dodeljuju u iznosu od 300.000,00 do 1.000.000,00 dinara, bez PDV-a,  što predstavlja do 50% ukupne vrednosti projekta, uz obavezu korisnika da obezbedi sopstveno učešće od minimum 50% od ukupne vrednosti projekta.

Korisnici koji za realizaciju svoje poslovne ideje dobiju bespovratna sredstva u rasponu od 500.000,00 do 1.000.000,00 dinara imaju obavezu da pored samozapošljavanja zaposle najmanje jedno lice u roku od šest meseci od datuma potpisivanja ugovora sa Agencijom.

Korisnik bespovratnih sredstava je u obavezi da posluje minimum dve godine i u tom periodu nije mu dozvoljeno otuđenje osnovnih sredstava i smanjenje broja zaposlenih u okviru Projekta.

Zainteresovana lica mogu podneti samo jedan zahtev za dodelu paketa podrške.

Javni poziv traje do 20.05.2016. godine.

Dodatne informacije: Regionalna razvojna agencija PANONREG
Adresa:Trg Cara Jovana Nenada 15, Subotica
Telefon: 024/554-107
E-mail: office@panonreg.rs
www.panonreg.rs

Detaljnije

Nacionalni forum za zelene ideje

TRAG FONDACIJA

Nacionalni forum za zelene ideje

U partnerstvu sa Fondom braće Rokfeler i ERSTE Bankom, Trag fondacija će četvrti put organizovati godišnji nacionalni Forum za zelene ideje, sa namerom da podstakne pojedince, udruženja i mala preduzeća da razviju inovativne preduzetničke ideje zasnovane na principima održivog razvoja. Cilj nam je da se prepoznaju i podrže ideje sa najvećim potencijalom održivosti tj. ostvarivanja socio-ekonomskog razvojnog uticaja na svoju lokalnu zajednicu, uz očuvanje prirodnih resursa i životne sredine.

Održivost podrazumeva usklađivanje ekonomskog rasta sa interesom životne sredine i društvenim razvojem „sa ljudskim likom“. U uslovima dominacije velikih tržišno-dominantnih korporativnih lanaca, izazov ekonomske stabilnosti predstavlja pronalaženje novih načina organizovanja, uz obavezno uključivanje lokalnih zajednica u kreativno rešavanje ekonomskih, društvenih i problema životne sredine. Održivi razvoj podrazumeva privredni razvoj zasnovan na optimalnom korišćenju lokalnih resursa, tradicionalnim procesima proizvodnje prilagođenim novom okruženju, negovanju zanata i na stalnom ekološkom unapređenju.

Kriterijumi za odabir ideja:

Projektna ideja koju prijavljujete na konkurs treba da ravnomerno obuhvati sve elemente održivog razvoja, odnosno da pored finansijske održivosti, ima značajan društveni, ekološki i ekonomski uticaj u zajednici. Ideje će biti selektovane u skladu sa sledećim kriterijumima:

•    Projekat je još uvek u početnoj fazi razvoja;
•    Ideja je jedinstvena i inovativna u odnosu na druge projekte u zajednici;
•    Projekat se, pre svega, oslanja na lokalne reurse, uključujući zapošljavanje lokalnog stanovništva i korišćenje njihovih znanja i veština;
•    Projekat sadrži plan za ekonomsku održivost, tj. nacrt poslovnog plana;
•    Projekat uključuje plan zaštite i unapređenja životne sredine, tj ekološke održivosti;
•    Projekat je zasnovan na odgovarajućim informacijama o lokalnom tržištu, prepoznaje konkurenciju i komparativne prednosti svoje ideje;
•    Projekat podržava obnavljanje lokalne ekonomije i aktivnije povezivanje ljudi sa svojom lokalnom zajednicom;
•    Projekat do trenutka prijavljivanja na konkurs nije dobio bilo kakvu novčanu podršku od strane lokalnih i državnih institucija, lokalnih ili međunarodnih donatora, fondacija, razvojnih agencija i sl.

Ko može da konkuriše:
Na konkurs se mogu prijaviti registrovana udruženja prema Zakonu o udruženjima, kao i mala preduzeća i preduzetnici koji imaju godišnji obrt manji od 10.000 evra i pojedinci.

Rok za konkurisanje:
Konkurs je otvoren od 7. aprila i trajaće do 2. maja 2016. godine.

Detalji

Konkurs za medijsko izveštavanje o nasilju nad ženama i nasilju u porodici

ZAVOD ZA RAVNOPRAVNOST POLOVA

Konkurs za medijsko izveštavanje o nasilju nad ženama i nasilju u porodici

Konkurs je otvoren 30 dana od dana objavljivanja konkursa na sajtu Zavoda za ravnopravnost polova.

Detalji

Konkurs za sufinansiranje proizvodnje dokumentarnih filmova

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA KULTURU I JAVNO INFORMISANJE

Konkurs za sufinansiranje proizvodnje dokumentarnih filmova u AP Vojvodini u 2016. godini

I RASPODELA SREDSTAVA
Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje (u daljem tekstu: Sekretarijat) sufinansiraće u 2016. godini proizvodnju dokumentarnih filmova, u ukupnom iznosu od 3.500.000,00 dinara (slovima: trimilionapetstohiljadadinara i 00/100).

II OPŠTI USLOVI KONKURSA
Pravo učešća na Konkursu imaju pravna lica i preduzetnici (u daljem tekstu: podnosioci prijave) čije je sedište na teritoriji AP Vojvodine i to:
•    privredna društva i preduzetnici registrovani za proizvodnju kinematografskih dela i audio-vizuelnih proizvoda (šifra delatnosti: 5911) i
•    umetnička udruženja i nevladine organizacije registrovane za obavljanje delatnosti u kulturi.
Na Konkursu, pod navedenim uslovima, mogu da učestvuju i podnosioci prijave iz Republike Srbije, čije je sedište van teritorije AP Vojvodine, ukoliko ispunjavaju bar jedan od kriterijuma:
–    da su ideja, tema i sadržaj filma u vezi sa kulturnim prostorom AP Vojvodine;
–    da deo članova filmske ekipe čine autori i/ili filmski radnici sa teritorije AP Vojvodine;
–    da će film u celosti ili delom biti snimljen na teritoriji AP Vojvodine.

Prijava na Konkurs podnosi se na obrascu Prijava – Konkurs za sufinansiranje proizvodnje dokumentarnih filmova u AP Vojvodini u 2016. godini, koji se može preuzeti u prostorijama Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i javno informisanje (adresa: Bulevar Mihajla Pupina broj 16, Novi Sad) ili na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata: http://www.kultura.vojvodina.gov.rs .

Dodatne informacije mogu se dobiti u Sekretarijatu, na telefon 021/487-4714 ili na e-mail: natasa.matijevic@vojvodina.gov.rs

Uz prijavu se obavezno podnose svi prilozi koji su u njoj navedeni. Za tačnost podataka unetih u prijavu krivično i materijalno odgovara Podnosilac prijave.

Rok za podnošenje prijave na Konkurs je 15 dana od dana objavljivanja u dnevnom listu „Danas″, a rezultati Konkursa se objavljuju na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata.

Prijave se podnose u 1 (jednom) potpisanom i overenom primerku lično – predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu (zgrada Pokrajinske vlade) ili se upućuju poštom na adresu:
Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje
21000 Novi Sad
Bulevar Mihajla Pupina 16
(Konkurs za sufinansiranje proizvodnje dokumentarnih filmova u AP Vojvodini u 2016. godini)

Datum predaje pošiljke ovlašćenoj pošti smatraće se datumom predaje prijave po konkursu.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosilaca koji su blagovremeno podneli prijave po potrebi zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijave koje se dostave nakon navedenog roka, prijave sa nepotpunom dokumentacijom, prijave poslate putem faksa ili elektronske pošte, nepotpisane i neoverene prijave, kao i prijave podnosilaca kojima je Sekretarijat tokom 2015. godine i prethodnih godina dodelio sredstva za sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture, a koji nisu ispunili sve obaveze preuzete ugovorom, neće se uzimati u razmatranje. Podnosilac prijave gubi pravo učešća na ovom konkursu, kao i na konkursima koje Sekretarijat raspiše naredne godine, ukoliko se utvrdi da je u prijavi naveo netačne i neverodostojne podatke.

O izboru projekata po raspisanom javnom konkursu odlučuje komisija koju obrazuje Sekretarijat, na osnovu čega pokrajinski sekretar za kulturu i javno informisanje donosi rešenje o raspoređivanju sredstava, koje je konačno i protiv kojeg se može pokrenuti upravni spor. Rezultati konkursa se objavljuju na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata www.kultura.vojvodina.gov.rs.

Prijave i priložena dokumentacija se ne vraćaju podnosiocima.

IV  OPŠTI KRITERIJUMI ZA DODELU NOVČANIH SREDSTAVA
Sekretarijat će razmatrati dostavljene prijave koje ispunjavaju sve navedene formalne zahteve i opšte uslove Konkursa, prema kriterijumima utvrđenim u članu 6. Pravilnika o načinu, kriterijumima i merilima za izbor programa i projekata u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta AP Vojvodine.

Sekretarijat će sufinansirati do 50% budžeta produkcije, osim kada su u pitanju  filmovi sa teškim i složenim sadržajem i niskobudžetni filmovi gde je moguće sufinansirati do 90% budžeta produkcije.

Sredstva se mogu dodeliti za troškove koji su u vezi sa obavljanjem glavnih aktivnosti, odnosno sa razvojem i produkcijom filma, dok se za pojedinačne aktivnosti (postprodukcija), prethodne radnje (obilazak lokacija za snimanje, odabir glumaca, probna snimanja), za plaćanje stalnih troškova (grejanje, struja, telefoni, internet, provizije kod poslovne banke, osiguranje, zakup poslovnog prostora, kancelarijski troškovi, kurirske i poštanske usluge), za kupovinu opreme, za plate zaposlenih, ugostiteljske usluge (hrana, piće), troškove reprezentacije i poklona – sredstva ne mogu dodeliti.

Producentu je dozvoljeno da van teritorije Republike Srbije potroši najviše 20% dodeljenih sredstava.

Troškovi za gorivo se priznaju najviše u iznosu do 5% od ukupnog iznosa dodeljenih sredstava.

Sekretarijat može dodeliti sredstva za sufinansiranje istog filma na dva, izuzetno na tri uzastopna konkursa za sufinansiranje proizvodnje filmova, ukoliko su ispunjeni odgovarajući kriterijumi i prethodne ugovorne obaveze producenta prema Sekretarijatu.

Sekretarijat neće sufinansirati proizvodnju filmova koji vređaju ljudsko dostojanstvo, ugrožavaju ljudska prava, zagovaraju mržnju i nasilje, kao ni filmove sa pornografskim sadržajem.

Rok za potpunu realizaciju filma koji bude sufinansiran po ovom Konkursu može biti najkasnije do kraja 2018. godine.

Detalji

Sufinansiranje programa u oblasti zaštite nematerijalnog kulturnog nasleđa i savremenog umetničkog stvaralaštva nacionalnih manjina

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA KULTURU I JAVNO INFORMISANJE

Konkurs za sufinansiranje programa i projekata u oblasti zaštite nematerijalnog kulturnog nasleđa i savremenog umetničkog stvaralaštva nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica u AP Vojvodini u 2016. godini

I RASPODELA SREDSTAVA

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje sufinansiraće u 2016. godini sredstvima u iznosu od 5.000.000,00 dinara (slovima: petmilionadinara i 00/100)

•    programe i projekte u oblasti savremenog umetničkog stvaralaštva nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica u AP Vojvodini koji se odnose na:
– književno stvaralaštvo (manifestacije, festivali, nagrade, kolonije);
– amatersko pozorišno stvaralaštvo i interpretaciju, repertoarni program amaterskih pozorišta na jezicima nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica (pozorišne predstave, radionice, festivali, nagrade);
– muzičko i muzičko-scensko stvaralaštvo i ples (snimanje autorskog materijala, koncerti, radionice, festivali, ples);
– likovno, primenjeno i multimedijalno stvaralaštvo (izložbe, kolonije, radionice);
– programi gostovanja u zemlji i inostranstvu;
– nagrade za značajna ostvarenja u oblasti umetnosti.

•    programe i projekte sa ciljem zaštite, negovanja i prezentacije nematerijalnog kulturnog nasleđa nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica AP Vojvodine, koji se odnose na oblasti: izvorni narodni ples, izvorne narodne pesme i muziku, narodne običaje i verovanja i stare narodne zanate
– očuvanje, razvoj i podsticanje negovanja tradicionalne narodne kulture,
– festivali i takmičenja od izuzetnog značaja za očuvanje posebnosti nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica na teritoriji AP Vojvodine,
– prikupljanje podataka na terenu, istraživanje, dokumentovanje, izdavanje brošura, kataloga,
– stvaranje uslova za rad folklornih ansambala, izvornih narodnih orkestara i pevačkih grupa, radionica starih narodnih zanata (izrada narodnih nošnji, nabavka i popravka tradicionalnih instrumenata, nabavka osnovnih sirovina i opreme za rad radionica starih narodnih zanata),
– stvaranje, prezentacija i promovisanje novih sadržaja zasnovanih na zaštiti kulturnog nasleđa (izrada novih koreografija za folklorne ansamble, izdavanje CD-a sa izvornom narodnom muzikom, gostovanja i sl.),
– izložbe, konkursne izložbe i takmičenja rukotvorina starih narodnih zanata (priprema i propratni rad),
– unapređenje kvaliteta prezentacije tradicionalnog narodnog stvaralaštva kroz edukaciju (stručni seminari, kursevi, letnji kampovi, radionice),

II OPŠTI USLOVI KONKURSA

1.    Na Konkursu mogu da učestvuju isključivo pravna lica (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) čije je sedište na teritoriji AP Vojvodine i čija je pretežna delatnost kultura i koja svojim stvaralaštvom značajno doprinose razvoju i promociji savremenog umetničkog stvaralaštva nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica u AP Vojvodini, Republici Srbiji i inostranstvu ili svojim naučnim, istraživačkim i kulturno-umetničkim radom doprinose istraživanju, čuvanju, negovanju, prezentovanju i razvoju nematerijalnog kulturnog nasleđa nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica u AP Vojvodini i time doprinose očuvanju njihovog nacionalnog identiteta.

Sekretarijat neće sufinansirati stalne troškove (grejanje, struja, telefon, provizije kod banke, zakup prostora i sl.), plate zaposlenih kod Podnosioca prijave, nabavku kancelarijske i krupne opreme i troškove reprezentacije. Troškovi goriva se priznaju najviše u iznosu do 5% od ukupnog iznosa dodeljenih sredstava.
Ugostiteljske usluge i troškovi goriva priznaće se u iznosu većem od 5% u izuzetnim slučajevima kada je program takvog karaktera da uključuje ove elemente (npr. ishrana učesnika na festivalima, prevoz automobilima i sl.),a koje će Komisija posebno razmatrati i odobravati.
Na konkursu se neće sufinansirati gastronomski i turistički festivali.

2. Podnosilac prijave može da učestvuje na Konkursu sa najviše 1 projektom ili programom.

3. Prijava na Konkurs podnosi se na obrascu Prijava – Konkurs za sufinansiranje programa i projekata u oblasti zaštite nematerijalnog kulturnog nasleđa i savremenog umetničkog stvaralaštva nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica u AP Vojvodini u 2016. godini, koji se može preuzeti na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata: www.kultura.vojvodina.gov.rs
Dodatne informacije mogu se dobiti u Sekretarijatu, na telefon 021/487-4872 i 021/487-4289 ili e-mail: zuzana.takac@vojvodina.gov.rs i dalibor.rozic@vojvodina.gov.rs.
4.    Prijava se podnosi u 2 (dva) potpisana i overena primerka.
5.    Uz prijavu se obavezno podnosi:
–    potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica Podnosioca prijave
–    fotokopija Potvrde o registraciji podnosioca prijave kod nadležnog organa i
–    svi prilozi koji su navedeni u prijavama.

Za tačnost podataka unetih u Prijavu odgovara Podnosilac prijave.
6.    Rok za podnošenje Prijave na Konkurs je 15 dana od dana objavljivanja u dnevnom listu „Danas”, a rezultati Konkursa se objavljuju na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata.
7.    Prijave sa obaveznim prilozima se podnose lično – predajom Pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu (zgrada Pokrajinske vlade u Novom Sadu) ili se upućuju poštom na adresu:
Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje
21000 Novi Sad
Bulevar Mihajla Pupina 16

Konkurs za sufinansiranje programa i projekata u oblasti zaštite nematerijalnog kulturnog nasleđa i savremenog umetničkog stvaralaštva nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica  u AP Vojvodini u 2016. godini

8.    Sekretarijat zadržava pravo da od podnosilaca koji su blagovremeno podneli prijave, po potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

9.    Prijave koje se dostave nakon navedenog roka, prijave sa nepotpunom dokumentacijom, prijave poslate putem faksa ili elektronske pošte, nepotpisane i neoverene prijave, kao i prijave podnosilaca kojima je Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje tokom 2015. godine i prethodnih godina dodelio sredstva za sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture, a koji nisu podneli izveštaj o njihovoj realizaciji, neće se uzimati u razmatranje.

10.    Sekretarijat će o rezultatima konkursa pismeno obavestiti Podnosioce prijava.

11.    Sekretarijat će prijavljene projekte proslediti nacionalnim savetima nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica, radi pribavljanja mišljenja, s obzirom da se nacionalni saveti staraju o sprovođenju kulturne politike nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica i u skladu sa zakonom, učestvuju u procesu odlučivanja o pojedinim pitanjima u vezi sa svojom kulturom.
Projekte podnosilaca pripadnika nacionalnih manjina – nacionalnih zajednica koje nemaju formiran nacionalni savet razmatraće komisija formirana od strane Sekretarijata.

12.    Nakon pribavljanja mišljenja nacionalnih saveta, o izboru projekata/programa po raspisanom javnom konkursu odlučuje komisija koju obrazuje Sekretarijat, na osnovu čega pokrajinski sekretar za kulturu i javno informisanje donosi odluku o raspoređivanju sredstava koja će biti objavljena na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata.
13.    Prijave i priložena dokumentacija se ne vraćaju podnosiocima.

III  KRITERIJUMI ZA DODELU NOVČANIH SREDSTAVA

Pravo učešća na Konkursu imaju podnosioci:
–    koji se jave sa projektima i programima koji sadržinski odgovaraju navedenim oblastima,
–    ispunjavaju sve opšte uslove propisane članom 5. Pravilnika o načinu, kriterijumima i merilima za izbor programa i projekata u kulturi koji se finansiraju i  sufinansiraju iz budžeta AP Vojvodine (u daljem tekstu: Pravilnik),
– Pravilnik se može preuzeti sa internet stranice Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i javno informisanje www.kultura.vojvodina.gov.rs

Detalji