Arhiva ‘Konkursi’

Aktivne zajednice

BCIF

Aktivne zajednice

Problemi sa kojima se susreću ljudi u lokalnim zajednicama su različiti, kao i rešenja koja se mogu primeniti. Stoga program Aktivne zajednice omogućava finansijsku podršku u iznosu do 350.000 dinara (3.500 evra) incijativama za rešavanje zajedničkih problema građana/ki u lokalnim zajednicama. Ovaj tematski neograničen program podstiče aktivnije učešće građana u rešavanje konkretnih problema na lokalnom nivou. Uspešne akcije pomažu ljudima da steknu nova znanja i poverenje u sopstvene mogućnosti.

Za finansijsku pomoć mogu konkurisati i registrovane i neformalne grupe, dok predlozi projekata mogu biti pisani na srpskom, romskom, mađarskom ili albanskom jeziku. U odabiru inicijativa koje se finansijski podržavaju prednost se daje akcijama koje na najbolji način koriste lokalne potencijale – bilo da su u pitanju materijalni doprinosi, volonterski rad, znanje, iskustvo ili usluge ljudi iz različitih sektora. Naše iskustvo je pokazalo da uključenje različitih subjekata u zajednici omogučava kreativnija, potpunija i trajnija rešenja problema.

Rezultati ovih projekata na najbolji način pokazuju da pozitivne promene u mnogim slučajevima ne zavise toliko od količine novca, koliko od volje, entuzijazma i znanja, i da mnogi od problema sa kojima se susrećemo mogu biti rešeni i sa manje sredstava nego što se obično pretpostavlja.

Rok za konkurisanje:

Projekti za program Aktivne zajednice se podnose tokom cele godine, a Odbor za donacije odlučuje o projektima tri puta godišnje.

Procedura dodele donacija

Za sve programe BCIF ima utvrđena pravila i procedure za dodelu donacija. Tokom javnog procesa selekcije projektni predlozi za program Aktivne zajednice se razmatraju na sledećim nivoima:

1. Kancelarija BCIF-a
2. Lokalni savetnici/ce
3. Odbor za Aktivne zajednice

Link

Subvencionisanje troškova učešća kompanija na sajmovima u Evropi

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU

Konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanija na sajmovima u Evropi koji se održavaju u periodu januar-juni 2011. godine

U cilju unapredjenja konkurentnosti vojvodjanske privrede na evropskom tržištu, kao i podrške organizacijama od interesa za privredni razvoj AP Vojvodine, Pokrajinski sekretarijat za privredu sa ukupnim iznosom od 6.000.000,00 dinara, obezbedjenih Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za  2011. godinu (“Službeni list APV”, broj 23/2010) subvencionisaće troškove učešća kompanija sa područja AP Vojvodine na sajmovima u Evropi koji se održavaju u periodu januar-juni 2011. godine.

Uslovi Konkursa

1. Pravo učešća na Konkursu imaju mala i srednja preduzeća i preduzetnici, koji se bave proizvodnom i turističkom delatnošću, izvoznici ili potencijalni izvoznici, kao i turističke organizacije  (u daljem tekstu: korisnici sredstava) koje će u periodu januar-juni 2011. godine izlagati na sajmovima u Evropi.

Pravo učešća na Konkursu imaju privredni subjekti samo za prvo učešće na odredjenom sajmu.

2. Po ovom Konkursu subvencionisaće se do 50% sledeći troškovi kompanija – izlagača na evropskim sajmovima:

•    troškovi zakupa, opremanja i vodjenja štanda;
•    troškovi pripreme i štampanja propagandnog materijala za nastup na navedenom sajmu
Maksimalni iznosi subvencija za sajmove iznose:
1.
•    do 50% cene zakupa, opremanja i vodjenja štanda po kompaniji, a najviše do 500.000,00 dinara
•    do 50% cene pripreme i štampanja propagandnog materijala, a najviše do 200.000,00 dinara

3. Prijava na Konkurs podnosi se Pokrajinskom sekretarijatu za privredu na obrascu Upitnika sa prilozima. Krajnji rok za dostavu prijava je 31. januar 2011. godine.

Navedeni Upitnik može se dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad 2. sprat, soba broj 5, ili se preuzeti sa sajta Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs

4. Prijave na Konkurs sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju se, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa obaveznom naznakom na licu koverte “Ne otvarati – prijava na Konkurs” poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa. Na poledjini koverte navesti naziv, adresu i broj telefona i faksa podnosioca prijave, kao i ime osobe za kontakt.

5. Prijave koje se dostave posle navedenog roka i prijave sa nepotpunom dokumentacijom neće biti razmatrane.

6. Odluku o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanije na sajmu doneće, u skladu sa utvrdjenim kriterijumima, na predlog Konkursne komisije, Pokrajinski sekretar za privredu, u roku od 10 dana od dana zaključenja Konkursa.

7. Korisnik sredstava zaključuje Ugovor o korišćenju podsticajnih sredstava sa Pokrajinskim sekretarijatom za privredu  kojim se utvrdjuju medjusobna prava i obaveze, ukupan iznos podsticajnih sredstava, način i uslovi plaćanja,  podnošenje izveštaja o aktivnostima na sajmu i liste ostvarenih kontakata na sajmu, kao i druga pitanja vezana za korišćenje ovih sredstava.

Informacije u vezi sa Konkursom mogu se dobiti u Sekretarijatu za privredu na telefon 021/487-4489.

Link

Subvencionisanje troškova učešća kompanija na međunarodnim sajmovima

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA PRIVREDU

Konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanija na međunarodnim sajmovima koji se održavaju tokom januara, februara i marta 2011. godine u Republici Srbiji

Pokrajinski sekretarijat za privredu sa ukupnim iznosom od 5.000.000,00 dinara, obezbedjenih Odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za  2011. godinu (“Službeni list APV”, broj  23/2010) subvencionisaće troškove učešća kompanija sa područja AP Vojvodine na međunarodnim sajmovima koji se održavaju tokom januara, februara i marta 2011. godine u Republici Srbiji.

Uslovi Konkursa

1. Pravo učešća na Konkursu imaju mala i srednja preduzeća i preduzetnici, koji se bave proizvodnom i turističkom delatnošću,   kao i turističke organizacije (u daljem tekstu: korisnici sredstava) koje će u periodu januar-mart 2011. godine izlagati na međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredni subjekti samo za prvo učešće na odredjenom sajmu.

2. Po ovom Konkursu subvencionisaće se do 50% sledeći troškovi kompanija – izlagača na međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji:
•        troškovi zakupa, opremanja i vodjenja štanda i
•        troškovi pripreme i štampanja propagandnog materijala za nastup na navedenom sajmu

Maksimalni iznosi subvencija za sajmove iznose:
1.
•    400.000,00 dinara za zakup, opremanje i vodjenje štanda po kompaniji,
•    200.000,00 dinara za pripremu i štampanje propagandnog materijala

3. Prijava na Konkurs za nastup kompanije na medjunarodnom sajmu u Republici Srbiji podnosi se Pokrajinskom sekretarijatu za privredu na obrascu Upitnika sa prilozima, najkasnije do 31. januara 2011. godine.

Navedeni Upitnik može se dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad, 2. sprat, soba     broj 5, ili se preuzeti sa sajta Pokrajinskog sekretarijata za privredu www.spriv.vojvodina.gov.rs

4. Prijave na Konkurs sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju se, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa obaveznom naznakom na licu koverte “Ne otvarati – prijava na Konkurs” poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa. Na poledjini koverte navesti naziv, adresu i broj telefona i faksa podnosioca prijave, kao i ime osobe za kontakt.

5. Prijave koje se dostave posle navedenog roka i prijave sa nepotpunom dokumentacijom neće biti razmatrane.

6. Odluku o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova učešća kompanije na sajmu doneće, u skladu sa utvrdjenim kriterijumima, na predlog Konkursne komisije, Pokrajinski sekretar za privredu, u roku od 10 dana od dana zaključenja Konkursa.

7. Korisnik sredstava zaključuje Ugovor o korišćenju podsticajnih sredstava sa Pokrajinskim sekretarijatom za privredu  kojim se utvrdjuju medjusobna prava i obaveze, ukupan iznos podsticajnih sredstava, način i uslovi plaćanja,  podnošenje izveštaja o aktivnostima na sajmu i liste ostvarenih kontakata na sajmu, kao i druga pitanja vezana za korišćenje ovih sredstava.

Informacije u vezi sa Konkursom mogu se dobiti u Sekretarijatu za privredu na telefon 021/487-4489.

Link

Dodela subvencija za otvaranje novih radnih mesta

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA i
NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Javni poziv poslodavcima za dodelu subvencije za otvaranje novih radnih mesta u 2011. godini
OPIS MERE I VISINA SREDSTAVA
Javni poziv za dodelu subvencije za otvaranje novih radnih mesta predstavlja osnov za dodelu de minimis državne pomoći. Subvencija za otvaranje novih radnih mesta odobrava se u jednokratnom
iznosu, poslodavcima koji otvaraju do 50 novih radnih mesta, radi zapošljavanja nezaposlenih lica prijavljenih na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje (u daljem tekstu: Nacionalna služba).
Izuzetno, poslodavac može ostvariti pravo na subvenciju za otvaranje novih radnih mesta za zapošljavanje preko 50 nezaposlenih lica, radi ujednačavanja regionalnog razvoja, uklanjanja dispariteta na tržištu rada i većeg stepena zapošljavanja u okviru grinfild (greenfield) i braunfild (brownfield) investicija.
Visina subvencije zavisi od razvijenosti opštine u kojoj se lica zapošljavaju i broja lica, i to:

  • 100.000,00 dinara po licu u prvoj i drugoj grupi opština,
  • 200.000,00 dinara po licu u trećoj grupi opština,
  • 300.000,00 dinara po licu u četvrtoj grupi opština i devastiranim opštinama kada se zapošljava do 10 lica,
  • 400.000,00 dinara po licu u četvrtoj grupi opština i devastiranim područijima kada se zapošljava 11 i više lica.

Tabela sa prikazom razvijenosti opština u skladu je sa važećom Uredbom o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave u trenutku objave Javnog poziva i sastavni je deo teksta Javnog poziva.

U toku trajanja Javnog poziva poslodavac može samo jednom podneti zahtev za dodelu subvencije.

Izuzetno, poslodavcu se može omogućiti ponovno podnošenje zahteva i dodela subvencije, pod uslovom da isti u momentu zaključenja ugovora kao sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza dostavi garanciju banke u iznosu subvencije ili hipoteku prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENjE ZAHTEVA
Uslovi za podnošenje zahteva Pravo na subvenciju za otvaranje novih radnih mesta poslodavac može ostvariti pod uslovom:

  • da nije smanjivao broj zaposlenih u poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev, osim u slučaju normalne fluktuacije zaposlenih;
  • da nad njim nije pokrenut stečajni, odnosno likvidacioni postupak;
  • da uredno izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za zaposlene, za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev;
  • da je podnosilac zahteva nad kojim je vođen stečajni postupak i kod koga je usvojen i u celosti izvršen plan reorganizacije, uspešno poslovao najmanje 12 meseci;
  • da je podnosilac zahteva koji je kupio privredni subjekt nad kojim je okončan postupak stečaja, uspešno poslovao najmanje 12 meseci od dana kupovine.

Pravo na subvenciju za otvaranje novih radnih mesta ne mogu ostvariti:

  • državni organi, organizacije i drugi direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, društvene organizacije, udruženja građana i eksteritorijalne organizacije;
  • podnosioci zahteva koji obavljaju delatnost u oblasti eksploatacije uglja, trgovine, taksi prevoza, menjačnica, kockanja i klađenja i dr;
  • privredni subjekti u teškoćama, u smislu člana 2. stav 1. tačka 5 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Sl. glasnik RS“, br. 13/10);
  • korisnici sredstava koji nisu ispunili raniju ugovornu obavezu prema Nacionalnoj službi;
  • podnosioci zahteva koji zapošljavaju nezaposlena lica koja su u prethodnom periodu od 6 meseci od dana podnošenja zahteva bila u radnom odnosu kod podnosioca zahteva, odnosno poslodavca koji je osnivač ili povezano lice sa podnosiocem zahteva.

Dokumentacija za podnošenje zahteva:

  • zahtev sa biznis planom na propisanom obrascu;
  • pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć;
  • fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko podnosilac zahteva nije registrovan u APR;
  • potvrda banke o prometu na tekućem računu podnosioca zahteva za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev;

Navedeni uslovi se ne odnose na zapošljavanje preko 50 zaposlenih u okviru grinfild (greenfield) i braunfild (brownfield) investicija, pod uslovom da u momentu zaključenja ugovora podnosilac zahteva dostavi bankarsku garanciju.

  • poreska prijava o obračunatim i uplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje na zarade/naknade, za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev, overena od strane Poreske uprave;
  • završni račun za godinu koja prethodi godini u kojoj se podnosi zahtev za programe kojima se zapošljava 5 i više lica, odnosno za privredne subjekte čiji je period poslovanja duži od tri godine, bez obzira na broj lica koja se zapošljavaju, overen od strane Narodne banke Srbije (ovo ograničenje se ne odnosi na podnosioce zahteva koji u trenutku zaključenja ugovora dostave bankarsku garanciju).

Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o zahtevu podnosioca.

PRIORITETI ZA DODELU SUBVENCIJA
Nacionalna služba proverava ispunjenost uslova Javnog poziva i vrši rangiranje primljenih zahteva na osnovu osnovu ocene biznis plana.

Pri oceni biznis plana uzimaju se u obzir sledeći elementi za bodovanje: delatnost u koju se investira, opština ulaganja, do sada korišćena sredstva NSZ, struktura lica koja se zapošljavaju, dužina poslovanja podnosioca zahteva, porast broja zaposlenih kod podnosioca zahteva u prethodna 3 meseca, potrebni resursi (poslovni prostor, oprema i obrtna sredstva), tržište prodaje, kupci i konkurenti i finansijski pokazatelji.

Prioritet pri dodeli subvencije ima poslodavac čije je sedište na teritoriji devastiranog područja ili najnerazvijenije opštine ili nerazvijene opštine, kao i poslodavac koji zapošljava lice koje pripada
kategoriji teže zapošljivih ili ranjivim kategorijama, i to:

  • dugoročno nezaposlena lica,
  • nezaposleni bez kvalifikacija ili niskokvalifikovani,
  • višak zaposlenih,
  • osobe sa invaliditetom,
  • Romi,
  • izbegla i raseljena lica,
  • povratnici po sporazumu u readmisiji,
  • mladi do 30 godina,
  • stariji od 50 godina,
  • žene,
  • žrtve porodičnog nasilja i trgovine ljudima i
  • korisnici materijalnog obezbeđenja.

DONOŠENjE ODLUKE
Odluku o dodeli subvencije poslodavcima za otvaranje novih radnih mesta za zapošljavanje do 19 nezaposlenih lica donosi direktor nadležne filijale Nacionalne službe, najmanje jednom mesečno.

Odluku o dodeli subvencije poslodavcima za otvaranje novih radnih mesta za zapošljavanje 20 i više nezaposlenih lica donosi direktor Nacionalne službe, uz prethodnu saglasnost Upravnog odbora Nacionalne službe.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Direktor filijale Nacionalne službe i podnosilac zahteva, u roku do 30 dana od dana donošenja odluke o odobravanju subvencije, odnosno, najkasnije do 30.11. tekuće godine, zaključuju ugovor, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze i na osnovu koga se vrši isplata subvencije.

Dokumentacija za zaključivanje ugovora:

  • dokaz o zasnivanju radnog odnosa na neodređeno vreme za lica koja se zapošljavaju (ugovor o radu i prijava na obavezno socijalno osiguranje);
  • odgovarajuća sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza;
  • fotokopija kartona deponovanih potpisa i
  • pisani pristanak korisnika sredstava i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.

Sredstva obezbeđenja su sledeća:
1. ZA PREDUZETNIKA:

  • za odobrena sredstva u iznosu do 300.000,00 dinara – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa jednim žirantom, sa meničnim ovlašćenima,
  • za odobrena sredstva u iznosu od 300.001,00 do 650.000,00 dinara – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa dva žiranta, sa meničnim ovlašćenjima (ukoliko korisnik sredstava nije u mogućnosti da obezbedi menice kao sredstvo obezbeđenja za iznose do 650.000,00 dinara, može priložiti bilo koje od navedenih dodatnih sredstava obezbeđenja),
  • za odobrena sredstva u iznosu od 650.001,00 dinara i više – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa dva žiranta sa meničnim ovlašćenjima i dodatno sredstvo obezbeđenja po izboru:

• hipoteku prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• založno pravo na pokretnim stvarima trostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• garanciju banke u vrednosti iznosa subvencije ili
• ugovorno jemstvo.

2. ZA PRAVNO LICE:

  • za odobrena sredstva u iznosu do 650.000,00 dinara – dve istovetne blanko solo menice, sa meničnim ovlašćenjima ili jedno od navedenih dodatnih sredstava obezbeđenja;
  • za odobrena sredstva u iznosu od 650.001,00 dinara i više – dve istovetne blanko solo menice, sa meničnim ovlašćenjima i dodatno sredstvo obezbeđenja po izboru:

• hipoteku prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• založno pravo na pokretnim stvarima trostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
• garanciju banke u vrednosti iznosa subvencije.
Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja delatnost (preduzetnik).
Pokretna imovina koja je predmet ručne zaloge mora biti osigurana najkraće u periodu trajanja ugovorne obaveze i polisa osiguranja vinkulirana (preneto pravo korišćenja) u korist Nacionalne službe. Predmet založnog prava na pokretnoj imovini ne mogu biti vozila.

OBAVEZE PODNOSIOCA ZAHTEVA NAKON ZAKLjUČENjA UGOVORA
Nakon zaključenja ugovora podnosilac zahteva dužan je da:

  1. zaključi ugovor o radu sa nezaposlenim licem, na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, u trajanju od najmanje 24 meseca od dana zasnivanja radnog odnosa i
  2. izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje u skladu sa zakonom.

Korisnik sredstava dužan je da obavlja delatnost na teritoriji opštine na kojoj je ostvario pravo na subvenciju.
U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da vrati iznos subvencije.

OSTALE INFORMACIJE
Zahtev sa biznis planom podnosi se u dva primerka, nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema sedištu poslodavca ili organizacione jedinice u kojoj se realizuje program, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici
Nacionalne službe ili preuzeti na sajtu www.nsz.gov.rs.
Informacije o delatnostima koje ne mogu biti subvencionisane mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, preko Pozivnog centra Nacionalne službe, telefon: 0901-300-301 ili na sajtu www.nsz.gov.rs.

Javni poziv je otvoren od dana objavljivanja u dnevnom listu do utroška raspoloživih sredstava izdvojenih za ovu namenu.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe.
Nepotpuna dokumentacija neće se uzimati u razmatranje.

Učešće u finansiranju programa obuke za potrebe poslodavca

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA I
NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Konkurs za učešće u finansiranju programa obuke za potrebe poslodavca za 2011. godinu

Ovaj Konkurs predstavlja osnov za dodelu de minimis državne pomoći i podrazumeva:

  • učešće u finansiranju obuke  na zahtev poslodavca ukoliko na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje (u daljem tekstu NSZ) nema nezaposlenih lica traženog zanimanja ili nema lica koja poseduju znanja i veštine neophodne za rad na slobodnim poslovima i
  • subvenciju troškova doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za obučena i zaposlena lica po završetku obuke.

Tokom trajanja obuke NSZ snosi troškove:

  • izvođenja obuke u iznosu do 90.000 dinara po licu, odnosno:

o    cena časa obuke jednaka je ceni časa rada zaposlenog kod poslodavca na poslovima za koje se lice obučava
o    troškove angažovanja eksternih instruktora/izvođača obuke i ukoliko to program podrazumeva dobijanje atesta, licenci, nabavku priručnika i sl.

  • novčane pomoći polaznicima  u skladu sa ugovorom
  • osiguranja polaznika za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti u skladu sa zakonom

Nakon završetka obuke NSZ isplaćuje:
Subvenciju troškova doprinosa za obavezno socijalno osiguranje iz i na osnovicu koju čini minimalna zarada, u jednokratnom iznosu, unapred za 6 meseci po zaposlenom polazniku.
Uslov je da poslodavac za ta lica ne koristi i subvenciju za otvaranje novih radnih mesta po programima NSZ.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANjE

Pravo učešća na Konkursu ima poslodavac pod uslovom:

  • da pripada privatnom sektoru,
  • da nije u blokadi,
  • da redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih,
  • da ima kadrovske i druge kapacitete za obučavanje lica na određenim poslovima,
  • da je ispunio ugovorne obaveze po ranijim programima NSZ (ukoliko su korišćena sredstva),
  • da angažuje nezaposlena lica koja se vode na evidenciji NSZ. Prioritet pri uključivanju imaju lica koja pripadaju kategorijama  teže zapošljivih i to:

o    dugoročno nezaposlena lica;
o    nezaposleni bez kvalifikacija ili niskokvalifikovani;
o    Romi, izbegla i raseljena lica i povratnici po sporazumu o readmisiji.

U Programu ne mogu da učestvuju privredni subjekti u teškoćama u smislu člana 2. stav 1. tačka 5 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Sl.glasnik RS“ br.13/10).

Dokumentacija:

  • zahtev za učešće u Programu (na propisanom obrascu NSZ);
  • pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu, da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć;
  • dokaz o registraciji, ukoliko poslodavac nije registrovan u APR;
  • dokaz o uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih za mesec koji prethodi mesecu u kojem je podnet zahtev (kopije overenih PP OPJ i PP OD obrazaca).
  • dokaz o visini bruto zarade zaposlenog na poslovima za koja se lica obučavaju za poslednja tri meseca koja prethode mesecu podnošenja zahteva, a za novoosnovanog poslodavca za poslednji mesec.

Zahtev se podnosi najbližoj organizacionoj jedinici NZS  prema mestu realizacije obuke ili sedištu poslodavca, neposredno ili putem pošte.
Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o podnetom zahtevu.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Nacionalna služba i korisnik usluga zaključuju ugovor kojim će urediti međusobna prava i obaveze.
Pri zaključivanju ugovora poslodavac dostavlja odgovarajuća sredstva obezbeđenja.

OBAVEZE POSLODAVCA

  • da lica obuči za rad na poslovima u skladu sa programom obuke,
  • da po završetku obuke sa licima zasnuje radni odnos u skladu sa ugovorom i dostavi dokaze o tome
  • da zadrži lica u radnom odnosu najkraće 6 meseci od datuma zasnivanja radnog odnosa
  • da predstavnicima NSZ omogući obilazak radnih prostorija radi sagledavanja  uslova za realizaciju obuke

OSTALE INFORMACIJE
Obrazac zahteva za finansiranje Programa može  se dobiti u organizacionim jedinicama NZS ili preuzeti sa veb sajta NSZ www.nsz.gov.rs
Informacije o Programu mogu se dobiti preko Pozivnog centra NSZ na brojeve telefona: 0901 300 301 – za poslodavce; 0800 300 301 – za nezaposlena lica, na veb sajtu  www.nsz.gov.rs i u organizacionim jedinicama NSZ.

Konkurs je otvoren do utroška raspoloživih finansijskih sredstava.

Konkurs za realizaciju mere stručne prakse

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA I NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Konkurs za realizaciju  mere stručne prakse

OPIS MERE I VISINA SREDSTAVA

Mera stručna praksa podrazumeva osposobljavanje lica za samostalan rad u struci,  bez zasnivanja radnog odnosa.
Mera traje u skladu sa zakonom, a najduže 12 meseci.
Tokom trajanja stručne prakse Nacionalna služba za zapošljavanje:
1.    angažovanim licima isplaćuje novčanu pomoć u mesečnom iznosu od:

  • 14.000,00 dinara za lica sa najmanje četvorogodišnjim visokim  obrazovanjem,
  • 12.000,00 dinara za lica sa višim ili visokim trogodišnjim obrazovanjem i
  • 10.000,00 dinara za lica sa srednjim obrazovanjem;

2.    vrši obračun i uplatu doprinosa za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti u skladu sa zakonom
3.    snosi troškove polaganja stručnog ispita u visini jednomesečne novčane pomoći.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANjE

Pravo učešća na Konkursu ima poslodavac pod uslovom:
–    da redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih;
–    da ima kadrovske i druge kapacitete za stručnu praksu lica;
–    da je kao uslov zakonom propisana obaveza obavljanja pripravničkog staža za rad na određenim poslovima;
–    da angažuje nezaposleno lice koje se vodi na evidenciji Nacionalne službe i
•    ima  do 30 godina starosti,
•    ima srednje, više ili visoko obrazovanje,
•    nema radnog iskustva u struci i
•    nije otpočelo stručnu praksu.

Poslodavac koji ima do 10 zaposlenih ima pravo da u Meru uključi maksimalno 2 nezaposlena lica, a poslodavac koji ima preko 10 zaposlenih ima pravo da u Meru uključi nezaposlena lica čiji broj ne može biti veći od 20% ukupnog broja zaposlenih.

Dokumentacija:
–    zahtev za učešće u Meri (na propisanom obrascu NSZ),
–    dokaz o registraciji, ukoliko poslodavac nije registrovan u APR;
–    dokaz o uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih za mesec koji prethodi mesecu u kojem je podnet zahtev (kopije overenih PP OPJ i PP OD obrazaca).

Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o podnetom zahtevu.

DONOŠENjE ODLUKE
Nakon podnošenja zahteva donosi se odluka o finansiranju stručne prakse.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Nacionalna služba i korisnik usluga zaključuju ugovor kojim će urediti međusobna prava i obaveze.

OBAVEZE POSLODAVCA

•    sa nezaposlenim licem zaključi ugovor o stručnom osposobljavanju i usavršavanju  i dostavi dokaze o tome,
•    Nacionalnoj službi dostavi dokaz o obavljenoj stručnoj praksi lica

OSTALE INFORMACIJE
Zahtev se podnosi nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema sedištu poslodavca ili prema mestu angažovanja lica, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti sa sajta www.nsz.gov.rs.
Informacije o Meri mogu se dobiti preko Pozivnog centra NSZ na brojeve telefona: 0901 300 301 – za poslodavce; 0800 300 301 – za nezaposlena lica, na veb sajtu  www.nsz.gov.rs i u organizacionim jedinicama NSZ.

Konkurs je otvoren do utroška raspoloživih finansijskih sredstava.

Konkurs za realizaciju programa „prva šansa 2011”

MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA i NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Konkurs za realizaciju  programa „prva šansa 2011”

Ovaj Konkurs predstavlja osnov za dodelu de minimis državne pomoći i podrazumeva:

  • stručnu praksu u trajanju od tri meseca i
  • zasnivanje radnog odnosa u svojstvu pripravnika u trajanju od narednih 12 meseci.

Tokom trajanja stručne prakse Nacionalna služba za zapošljavanje:

  • splaćuje novčanu pomoć angažovanim licima u mesečnom iznosu od 10.000,00 dinara
  • vrši obračun i uplatu doprinosa za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti u skladu sa zakonom

Poslodavcima koji su zasnovali radni odnos sa licima u svojstvu pripravnika, Nacionalna služba refundira:

1.    neto zaradu pripravnika u mesečnom iznosu od:

  • 18.000,00 dinara –  za pripravnike sa srednjim obrazovanjem,
  • 20.000,00 dinara – za pripravnike sa višim ili visokim trogodišnjim obrazovanjem,
  • 22.000,00 dinara – za pripravnike sa najmanje četvorogodišnjim visokim obrazovanjem

2.    troškove doprinosa za obavezno socijalno osiguranje.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANjE

Pravo učešća na Konkursu ima poslodavac pod uslovom:
–    da pripada privatnom sektoru;
–    da nije u blokadi;
–    da redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih;
–    da ima kadrovske i druge kapacitete za stručno osposobljavanje lica;
–    da angažuje nezaposleno lice koje se vodi na evidenciji Nacionalne službe  i

•    ima  do 30 godina starosti,
•    ima srednje, više ili visoko obrazovanje,
•    nema radnog iskustva u struci i
•    nije otpočelo stručno osposobljavanje.

Poslodavac koji ima do 10 zaposlenih ima pravo da u Program uključi maksimalno 2 nezaposlena lica, a poslodavac koji ima preko 10 zaposlenih ima pravo da u Program uključi nezaposlena lica čiji broj ne može biti veći od 20% ukupnog broja zaposlenih.

U Programu ne mogu da učestvuju privredni subjekti u teškoćama u smislu člana 2. stav 1. tačka 5 Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Sl.glasnik RS“ br.13/10)

Dokumentacija :

  • zahtev za učešće u Programu (na propisanom obrascu NSZ);
  • pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu, da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć;
  • dokaz o registraciji, ukoliko poslodavac nije registrovan u APR;
  • dokaz o uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaposlenih za mesec koji prethodi mesecu u kojem je podnet zahtev (kopije overenih PP OPJ i PP OD obrazaca).

Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o podnetom zahtevu.

DONOŠENjE ODLUKE
Nakon podnošenja zahteva donosi se odluka  o odobravanju sredstava.
Prednost pri odlučivanju imaće poslodavci koji su se izjasnili da će po završetku stručne prakse zaposliti lica u svojstvu pripravnika.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Nacionalna služba i korisnik usluga zaključuju ugovor kojim će urediti međusobna prava i obaveze.

OBAVEZE POSLODAVCA
Nakon donošenja odluke o odobravanju sredstava poslodavac je u obavezi da:

  • sa nezaposlenim licem na stručnoj praksi zaključi ugovor o stručnom osposobljavanju i dostavi dokaze o tome.

Nakon isteka stručne prakse,  u skladu sa odlukom o odobravanju sredstava, poslodavac je u obavezi da:

  • sa određenim brojem lica zasnuje radni odnos u svojstvu pripravnika radi obavljanja pripravničkog staža i
  • snosi troškove poreza iz zarade pripravnika.

Nakon obavljenog pripravničkog staža poslodavac je u obavezi da:

  • zadrži lice u radnom odnosu u trajanju od najmanje 12 meseci

Tokom trajanja finansiranja programa, poslodavac je u obavezi da održi najmanje isti broj zaposlenih u odnosu na broj zaposlenih u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja zahteva.

OSTALE INFORMACIJE
Zahtev se podnosi nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema sedištu poslodavca ili prema mestu angažovanja lica, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti na sajtu www.nsz.gov.rs.
Informacije o Programu mogu se dobiti preko Pozivnog centra NSZ na brojeve telefona: 0901 300 301 – za poslodavce; 0800 300 301 – za nezaposlena lica, na veb sajtu  www.nsz.gov.rs i u organizacionim jedinicama NSZ.
Konkurs je otvoren do utroška raspoloživih finansijskih sredstava.

Javni konkurs za organizovanje sprovođenja javnih radova

NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Javni konkurs za organizovanje sprovođenja javnih radova u 2011. godini

OPIS MERE
Javni radovi su mera aktivne politike zapošljavanja koju organizuje Nacionalna služba za zapošljavanje (u daljem tekstu: Nacionalna služba), u cilju zapošljavanja, očuvanja i unapređenja radnih sposobnosti nezaposlenih, kao i radi ostvarivanja određenog društvenog interesa.

Javne radove sprovodi poslodavac – izvođač javnog rada, koga određuje Nacionalna služba na osnovu javnog konkursa.
Maksimalna dužina trajanja javnog rada je 6 meseci.

OBLASTI SPROVOĐENjA JAVNIH RADOVA
Javni radovi se mogu organizovati i sprovoditi u oblastima:

  • socijalnih, humanitarnih, kulturnih i drugih delatnosti (zdravstveno vaspitne aktivnosti – prevencija i pomoć starima, socijalno ugroženim licima, osobama sa invaliditetom, zaštita i očuvanje kulturnog nasleđa i arheoloških nalazišta, poslovi u pozorišnoj, muzejskoj i bibliotečkoj delatnosti, poslovi u turizmu i drugi poslovi);
  • održavanja i obnavljanja javne infrastrukture (uređenje i izgradnja puteva i putnih pojaseva, nasipa, kanala, pruga, mostova, rekonstrukcija kanalizacione i vodovodne mreže i drugih objekata od opšteg interesa, uređenje mesnih zajednica, uređenje romskih naselja – poboljšanje uslova stanovanja i drugi poslovi);
  • održavanja i zaštite životne sredine i prirode (sanacija divljih deponija, čišćenje i održavanje obala reka, jezera, kanala, odvoda, javnih površina, pošumljavanje, razvoj ekoloških poseda, čuvanje i zaštita šuma, reka i jezera, razvoj seoskog područja, montaža i održavanje opreme u parkovima i javnim dečijim igralištima, pomoć za uspostavljanje novih deponija – lokacija za sakupljanje i odvođenje otpada i drugi poslovi).

NAMENA I VISINA SREDSTAVA
Sredstva namenjena za sprovođenje javnih radova koriste se za:
1.    isplatu neto zarade nezaposlenim licima uključenim u javne radove, u visini od:

  • 17.600,00 dinara uvećane za iznos pripadajućih poreza i doprinosa, za lica sa I i II stepenom stručne spreme;
  • 18.000,00 dinara uvećane za iznos pripadajućih poreza i doprinosa, za lica sa III i IV stepenom stručne spreme;
  • 20.000,00 dinara uvećane za iznos pripadajućih poreza i doprinosa, za lica sa V i VI stepenom stručne spreme;
  • 22.000,00 dinara uvećane za iznos pripadajućih poreza i doprinosa, za lica sa VII stepenom stručne spreme.

2.    naknadu troškova dolaska i odlaska sa rada nezaposlenih lica uključenih u javne radove, u visini do 1.500,00 dinara po licu za svaki mesec angažovanja.

3.    naknadu troškova sprovođenja javnih radova po licu za svaki mesec angažovanja u visini od:

  • 1.500,00 dinara za sprovođenje javnih radova u oblasti socijalnih, humanitarnih, kulturnih i drugih delatnosti;
  • 3.500,00 dinara za sprovođenje javnih radova u oblasti održavanja i obnavljanja javne infrastrukture i održavanja i zaštite životne sredine i prirode.

Troškovi sprovođenja javnih radova islaćuju se u visini od 70% ukupnih sredstava odobrenih ugovorom za ove namene, nakon prijave lica na obavezno socijalno osiguranje, a preostalih 30% sredstava nakon završetka javnog rada i ispunjenja ugovornih obaveza.

4.    Naknada troškova organizovanja obuke
U zavisnosti od vrste i složenosti poslova koje obuhvata javni rad, za sprovođenje određenih javnih radova može se organizovati obuka u toku trajanja javnog rada, po internom programu poslodavca ili programu obrazovne ustanove.

Poslodavac – izvođač javnog rada može ostvariti naknadu za organizovanje obuke, u jednokratnom iznosu od 50.000 dinara po javnom radu.
Poslodavac – izvođač javnog rada u obavezi je da obezbedi isplatu svih  obaveza u skladu sa zakonom, a koje ne snosi Nacionalna služba, i to: troškove dolaska i odlaska sa rada u preostalom iznosu do visine cene prevozne karte u javnom prevozu, troškove minulog rada, naknadu zarade u periodu korišćenja godišnjeg odmora, eventualnu razliku između minimalne cene rada i visine neto zarade utvrđene ovim javnim konkursom.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENjE PRIJAVE

Poslodavac – izvođač javnog rada zapošljava lica sa evidencije nezaposlenih, čiju je selekciju izvršila Nacionalna služba.
Pri selekciji lica prioritet će imati teže zapošljiva nezaposlena lica i nezaposleni u stanju socijalne potrebe.
Pravo učešća u postupku sprovođenja javnih radova imaju:

  • organi teritorijalne autonomije i organi jedinice lokalne samouprave,
  • javne ustanove i javna preduzeća,
  • privredna društva,
  • preduzetnici,
  • zadruge,
  • društvene organizacije,
  • udruženja građana.

Dokumentacija za podnošenje prijave
Uz prijavu (propisani obrazac) se dostavlja sledeća dokumentacija:

  • mišljenje lokalnog saveta za zapošljavanje, ili mišljenje nadležnog organa teritorijalne autonomije ili lokalne samouprave o opravdanosti izvođenja javnog rada;
  • fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko poslodavac izvođač javnog rada nije registrovan u APR;
  • fotografije mesta izvođenja javnog rada – za javne radove koji se sprovode u oblasti održavanja i obnavljanja javne infrastrukture i održavanja i zaštite životne sredine i prirode (maksimalno tri fotografije za svaku lokaciju);
  • spisak lica korisnika usluga – za podnosioce javnih radova iz oblasti socijalnih i humanitarnih delatnosti.

Ukoliko poslodavac – izvođač javnog rada organizuje obuku, neophodno je dostaviti interni program obuke poslodavca ili program obrazovne ustanove.
Ukoliko se sprovođenje javnih radova finansira od strane nadležnog organa teritorijalne autonomije, lokalne samouprave ili iz drugih izvora, neophodno je dostaviti dokaz o učešću u finansiranju.
Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze, relevantne za odlučivanje o odobravanju sprovođenja javnih radova.

PRIORITETI ZA DONOŠENjE ODLUKE
Nacionalna služba proverava ispunjenost uslova Javnog konkursa i vrši rangiranje primljenih prijava na osnovu unapred definisanih kriterijuma.
Prioritet u odobravanju sprovođenja javnih radova imaju poslodavci koji sprovode javni rad u nerazvijenim, najnerazvijenijim i devastiranim opštinama.

DONOŠENjE ODLUKE
Odluku o odobravanju sprovođenja javnih radova donosi direktor Nacionalne službe, uz prethodnu saglasnost Upravnog odbora Nacionalne službe.
Direktor filijale Nacionalne službe i podnosilac prijave/izvođač javnog rada zaključuju ugovor o sprovođenju javnog rada, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze.
Rok za zaključivanje ugovora o sprovođenju javnog rada je 30 dana od dana donošenja Odluke o odobravanju sprovođenja javnih radova.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA
Dokumentacija za zaključivanje ugovora:

  • ugovori o radu sa nezaposlenim licima, kao dokaz o zasnivanju radnog odnosa na određeno vreme za lica koja se zapošljavaju;
  • sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza – dve istovetne blanko solo/trasirane menice, sa meničnim ovlašćenjima (ukoliko je poslodavac – izvođač javnog rada korisnik budžetskih sredstava i nije u mogućnosti da priloži menicu, kao sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza prilaže se izjava odgovornog lica da su obezbeđeni svi preduslovi za realizaciju projekta);
  • potvrda banke o otvorenom namenskom računu i karton deponovanih potpisa.

Početkom sprovođenja javnog rada smatra se datum prijave na osiguranje, odnosno početak rada prvog lica angažovanog na javnom radu.
Datum zasnivanja radnog odnosa koji je naveden u ugovoru o radu ne može biti pre datuma zaključenja ugovora o sprovođenju javnog rada, niti nakon 60 dana od dana donošenja Odluke o odobravanju sprovođenja javnih radova.

OBAVEZE IZVOĐAČA JAVNOG RADA
Poslodavac – izvođač javnog rada dužan je da:

  • obezbedi vođu programa javnih radova i mentora za proces osposobljavanja nezaposlenih lica angažovanih na javnom radu;
  • organizuje zaštitu i bezbednost na radu zaposlenih, u skladu sa zakonom i zahtevom standarda za konkretne poslove javnog rada;
  • izvrši prijavu lica na obavezno socijalno osiguranje;
  • redovno vrši isplatu zarada na tekuće račune lica;
  • redovno vrši isplatu naknade troškova za dolazak i odlazak sa rada;
  • redovno uplaćuje doprinose za obavezno socijalno osiguranje i dostavlja dokaze o uplati doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za lica iz ugovora;
  • redovno dostavlja dokaze o utrošku prenetih sredstava za troškove zarade, odlaska i dolaska sa rada i sprovođenja javnog rada;
  • u svakom momentu omogući kontrolu realizacije i uvid u svu potrebnu dokumentaciju i tok sprovođenja javnog rada;
  • dostavi fotokopiju potvrde/sertifikata o stečenim kompetencijama nakon završene obuke;
  • blagovremeno izvesti Nacionalnu službu o svim promenama od značaja za realizaciju javnog rada.
  • U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da vrati iznos isplaćenih sredstava.

OSTALE INFORMACIJE
Prijava za sprovođenje javnog rada podnosi se, u tri primerka, nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema mestu sprovođenja javnog rada, odnosno prema sedištu poslodavca, u slučaju kada poslodavac nema registrovanu organizacionu jedinicu u mestu sprovođenja javnog rada, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti na sajtu www.nsz.gov.rs.

Rok za podnošenje prijave ističe nakon 30 dana od dana objavljivanja ovog Javnog konkursa u dnevnom listu.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, preko Pozivnog centra Nacionalne službe, tel: 0901-300-301 ili na sajtu www.nsz.gov.rs.

Nepotpune i neblagovremene prijave neće se uzimati u razmatranje.

Samozapošljavanje

NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE

Javni poziv nezaposlenim licima za dodelu subvencije za samozapošljavanje u 2011. godini

OPIS MERE I VISINA SREDSTAVA

Javni poziv za dodelu subvencije za samozapošljavanje predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći.
Subvencija za samozapošljavanje dodeljuje se nezaposlenom licu u jednokratnom iznosu od 160.000,00 dinara, u cilju obavljanja novoregistrovane delatnosti.
Ukoliko se više nezaposlenih lica, udruži u skladu sa zakonom, svako lice pojedinačno podnosi zahtev za samozapošljavanje i ostvarivanje prava na subvenciju od 160.000,00 dinara.
U toku trajanja Javnog poziva nezaposleno lice može samo jednom podneti zahtev za korišćenje subvencije.

USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENjE ZAHTEVA

Uslovi za podnošenje zahteva
Pravo na podnošenje zahteva za dodelu subvencije za samozapošljavanje i lice koje je:

  • prijavljeno na evidenciju nezaposlenih Nacionalne službe za zapošljavanje (u daljem tekstu: Nacionalna služba) najmanje mesec dana pre dana podnošenja zahteva  i
  • završilo instruktivnu obuku za samozapošljavanje po planu i programu obuke u organizaciji Nacionalne službe ili druge odgovarajuće organizacije, a u cilju podizanja nivoa informisanosti i kompetentnosti za otpočinjanje sopstvenog posla.

Pravo na subvenciju za samozapošljavanje ne može se ostvariti u sledećim slučajevima:

  • za obavljanje delatnosti poljoprivrednog gazdinstva, udruženja građana i društvenih organizacija;
  • za obavljanje delatnosti u oblasti eksploatacije uglja, trgovine, taksi prevoza, menjačnica, kockanja i klađenja i dr;
  • ukoliko je lice već ostvarilo pravo na isplatu novčane naknade u jednokratnom iznosu za samozapošljavanje;
  • ukoliko lice nije ispunilo raniju ugovornu obavezu prema Nacionalnoj službi.

Dokumentacija za podnošenje zahteva:
–    zahtev sa biznis planom na propisanom obrascu;
–    dokaz o završenoj obuci, ukoliko nije završena u organizaciji Nacionalne službe;
–    pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć.
Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o zahtevu podnosioca.

PRIORITETI ZA DODELU SUBVENCIJA

Nacionalna služba proverava ispunjenost uslova Javnog poziva i vrši rangiranje primljenih zahteva na osnovu ocene biznis plana.
Pri oceni biznis plana uzimaju se u obzir sledeći elementi za bodovanje: rezultat instruktivne obuke, delatnost u kojoj se planira započinjanje novog biznisa, kategorija lica, tržište (kupci, konkurenti i dobavljači), potrebni resursi (poslovni prostor i oprema) i finansijski pokazatelji.

DONOŠENjE ODLUKE

Odluku o odobravanju subvencije za samozapošljavanje nezaposlenih lica donosi direktor nadležne filijale Nacionalne službe, najmanje jednom mesečno.

ZAKLjUČIVANjE UGOVORA

Direktor filijale Nacionalne službe i podnosilac zahteva u roku do 60 dana od dana donošenja odluke o odobravanju subvencije za samozapošljavanje nezaposlenih lica, odnosno najkasnije do 30.11. tekuće godine, zaključuju ugovor, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze i na osnovu koga se vrši isplata subvencije.

Dokumentacija za zaključivanje ugovora:

  • fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar ukoliko nije registrovan u APR-u;
  • fotokopija rešenja o PIB-u;
  • fotokopija prijave na obavezno socijalno osiguranje;
  • sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza;
  • fotokopija ugovora o otvaranju računa ili kartice tekućeg računa;
  • fotokopija kartona deponovanih potpisa;
  • fotokopija lične karte podnosioca zahteva;
  • fotokopija lične karte žiranta i drugi dokazi u zavisnosti od statusa žiranta i
  • pisani pristanak podnosioca zahteva i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.

Prilikom zaključivanja ugovora podnosi se jedno od navedenih sredstava obezbeđenja ugovornih obaveza, i to:

  • dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa jednim  žirantom i meničnim ovlašćenjima ili
  • založno pravo na pokretnu imovinu (osim vozila) trostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
  • hipoteka prvog reda na nepokretnosti dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
  • garancija banke dvostruko veće vrednosti od iznosa subvencije ili
  • ugovorno jemstvo.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja svoju delatnost (preduzetnik).
Pokretna imovina koja je predmet ručne zaloge mora biti osigurana najkraće u periodu trajanja ugovorne obaveze i polisa osiguranja vinkulirana (preneto pravo korišćenja) u korist Nacionalne službe.
Lice je u obavezi da otpočne obavljanje registrovane delatnosti nakon podnošenja zahteva, a najkasnije do datuma potpisivanja ugovora.

OBAVEZE PODNOSIOCA ZAHTEVA NAKON ZAKLjUČIVANjA UGOVORA
Nakon zaključivanja ugovora podnosilac zahteva dužan je da:

  • obavlja registrovanu delatnost u trajanju od najmanje 12 meseci, počev od dana otpočinjanja obavljanja delatnosti i
  • ispunjava sve dospele obaveze po osnovu javnih prihoda, u skladu sa zakonom.

U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da vrati iznos subvencije.

OSTALE INFORMACIJE
Zahtev sa biznis planom, u dva primerka, podnosi se nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema mestu prebivališta, odnosno boravišta, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu, koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti sa sajta www.nsz.gov.rs.
Informacije o delatnostima koje ne mogu biti subvencionisane mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, preko Pozivnog centra Nacionalne službe, telefon: 0800-300-301 (besplatan poziv) ili preuzeti sa sajta www.nsz.gov.rs.
Dodatne informacije mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe.
Javni poziv je otvoren od dana objavljivanja u dnevnom listu do utroška raspoloživih sredstava izdvojenih za ovu namenu.
Nepotpuna dokumentacija neće se uzimati u razmatranje.

Konkurs za sufinansiranje projekata iz oblasti sporta i omladine

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA SPORT I OMLADINU

Konkurs za sufinansiranje projekata iz oblasti sporta i omladine

Pokrajinskom Skupštinskom odlukom o budžetu APV za 2011. godinu (“Službeni list AP Vojvodine”, broj 23/2010) planirana su sredstva za sufinansiranje projekata iz oblasti sporta i omladine od interesa za AP Vojvodinu u ukupnom iznosu od 177.580.000,00 dinara.

1.    PODNOSIOCI ZAHTEVA

a.) Za projekte iz oblasti SPORTA

U skladu sa Pravilnikom o sufinansiranju projekata iz oblasti sporta od inetersa za AP Vojvodinu, podnosioci projekata za koje se traže sredstva iz Budžeta APV mogu biti isključivo pravna lica i to:
1.    Sportske organizacije (klubovi) registrovane kao udruženja u skladu sa Zakonom o sportu i koje učestvuju u nekom sistemu takmičenja najmanje pokrajinskog nivoa;
2.    Sportski savezi i društva u skladu sa Zakonom o sportu;
3.    Sportske organizacije za obavljanje delatnosti u oblasti sporta;
4.    Ustanove – Ustanove za sport, škole, fakulteti, itd.;
5.    Javna preduzeća za obavljanje sportskih delatnosti;
6.    Organi lokalne samouprave – gradovi i opštine;

Pravna lica od 1. do 4. iz prethodnog člana posebno treba da ispunjavaju sledeće uslove da bi se njihovi zahtevi razmatrali:

  • da postoje najmanje 2 godine, o čemu dokaz prilažu rešenje o registraciji;
  • da imaju iskustvo u realizaciji projekta za koji podnose zahtev;
  • da imaju sedište na teritoriji AP Vojvodine.

Izuzetno za sredstava mogu konkurisati i nacionalni granski sportski savezi i Olimpijski komitet Srbije.

b.) Za projekte iz oblasti OMLADINE

U skladu sa Pravilnikom o postupku dodele sredstava u sektoru omladine, podnosioci projekata za koje se traže sredstva mogu biti isključivo pravna lica i to:
1.    Omladinske i studentske organizacije i udruženja koja se bave mladima;
2.    Organi lokalne samouprave – gradovi i opštine;
3.    Kancelarije za mlade
4.    Vaspitno-obrazovne i kulturne ustanove za mlade;

Pravna lica iz tačke 1. posebno treba da ispunjavaju sledeće uslove da bi se njihovi zahtevi razmatrali:

  • delatnost organizacije mora da bude usmerena na stvaranje uslova za podizanje kvaliteta života mladih;
  • da imaju iskustvo u realizaciji istih ili sličnih projekata;
  • da imaju sedište na teritoriji AP Vojvodine.

2.    PROJEKTI KOJI SE FINANSIRAJU

a.) Projekti iz oblasti SPORTA
U obzir za sufinansiranje uzimaće se projekti koji se po svojoj sadržini odnose na:

  • Izgradnju sporskih objekata i terena;
  • Sanaciju, adaptaciju i opremanje postojećih sportskih objekata;
  • Organizovanje ili učešće na sportskim takmičenjima i manifestacijama;
  • Programe kojima se doprinosi razvoju sporta, a posebno dečjeg i omladinskog, ženskog i sporta osoba sa invaliditetom;
  • Obeležavanje jubilarnih godišnjica sporskih organizacija od posebnog značaja za AP Vojvodinu;
  • Redovne i dodatne programe pokrajinskih granskih saveza i Sportskog saveza Vojvodine;
  • Programe podrške vrhunskim sportistima i trenerima – olimpijskim kandidatima iz AP Vojvodine, kao i perspektivnim sportistima mlađih uzrasnih kategorija iz AP Vojvodine;
  • Programe koji doprinose razvoju sporta u APV u skladu sa Akcionim planom projekta izrade Strategije razvoja sporta u APV;

b.) Projekti iz oblasti OMLADINE

U obzir za sufinansiranje uzimaće se projekti koji se po svojoj sadržini odnose na:

  • projekte koji su usklađeni sa merama Akcionog plana politike za mlade u AP Vojvodini (oblasti: obrazovanje mladih, zapošljavanje, zdravlje mladih, kultura i slobodno vreme mladih, aktivno uključivanje mladih u društvo, izgradnja civilnog društva, volonterizam, bezbednost, mobilnosti i informisanje mladih, ekologija i održivi razvoj i socijalna politika prema mladima);
  • organizovanje i realizacija edukativnih kampova za mlade;
  • projekte koji se odnose na monitoring i evaluaciju Akcionog plana politike za mlade u AP Vojvodini;
  • izrada i realizacija Lokalnih akcionih planova za mlade;
  • podrška najuspešnijim darovitim studentima i učenicima – pomoć talentima (takmičenja, stručni skupovi, seminari, studijska i sl. putovanja).

3.    NAČIN PODNOŠENjA ZAHTEVA

Zahtevi za dodelu sredstava dostavljaju se Sekretarijatu na obrascima koji su objavljeni na Internet sajtu Sekretarijata.
Zahtevi se dostavljaju putem pošte na adresu: Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu, Bul. Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, ili neposredno na pisarnici pokrajinskih organa.
Zahtevi se taksiraju prema taksenoj tarifi koja važi na dan podnošenja zahteva.

4.    ODLUČIVANjE PO ZAHTEVIMA:

O podnetim zahtevima odlučuje Pokrajinski sekretar za sport i omladinu na predlog Konkursnih komisija (za svaki sektor posebna) koje razmatraju pristigle zahteve. Nakon donete odluke kojom se odobravaju sredstava za sufinansiranje određenog projekta, podnosilac zahteva se poziva da potpiše ugovor sa Pokrajinskim sekretarijatom za sport i omladinu. Ukoliko se podnosilac ne odazove pozivu za potpisivanje ugovora u roku od 15 dana od obaveštenja da mu je zahtev odobren, smatraće se da je odustao od zahteva.

Konkurs je otvoren do 20. decembra 2011. godine, odn. do utroška sredstava obezbeđenih za ovu namenu u 2011.
godini i objavljuje se „Službenom listu APV“, dnevnim novinama „Dnevnik“, kao i na Internet sajtu Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu  www.sio.vojvodina.gov.rs
Zainteresovana lica dodatne informacije u vezi sa realizacijom Konkursa mogu dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za sport i omladinu na telefon 021/487-4871.

Link