Arhiva ‘Konkursi’

Konkurs za izgradnju, rekonstrukciju, dogradnju i adaptaciju silosa, hladnjača podnih skladišta kao i nabavku prateće opreme

GARANCIJSKI FOND APV

Konkurs za izgradnju, rekonstrukciju, dogradnju i adaptaciju silosa, hladnjača podnih skladišta kao i nabavku prateće opreme

1.
Osnovni cilj izdavanja garancija Garancijskog fonda AP Vojvodine je stvaranje preduslova za lakši pristup kreditnim linijama banaka, pod povoljnijim uslovima u odnosu na tržišne, a koje su namenjene za kreditiranje, privrednim društvima (mikro, malim i srednjim), preduzetnicima, zemljoradničkim zadrugama i registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima, radi obezbeđenja nedostajućih finansijskih sredstava za izgradnju, rekonstrukciju, dogradnju i adaptaciju silosa, hladnjača, podnih skladišta kao i nabavku prateće opreme.

2.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredna društva (mikro, mala i srednja), preduzetnici, zemljoradničke zadruge i registrovana poljoprivredna gazdinstva, koji ispunjavaju sledeće uslove:

1. Privredna društva (mikro, mala i srednja), zemljoradničke zadruge i preduzetnici:

• Poslovno sedište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
• Podržani projekat mora biti realizovan na teritoriji AP Vojvodine;
• Nema dospelih neizmirenih obaveza prema Banci i Fondu;
• Ostali minimalni uslovi definisani aktima poslovne politike Banke i Fonda i uslovima koji su navedeni u konkretnom Konkursu .

2. Fizička lica – nosioci registrovanih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava, moraju da ispunjavaju i sledeće minimalne uslove:
• Prebivalište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
• Otvoren namenski tekući račun u poslovnoj banci i prijavljen Upravi za agrarna plaćanja kao namenski tekući račun registrovanog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;
• Manje od 70 godina života na dan otplate poslednjeg anuiteta

3.
Po ovom Konkursu garantovaće se za kredite odobrene za finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, dogradnje i adaptacije:
• silosa,
• podnih skladišta
• hladnjača,
• kao i nabavku prateće opreme

Garancijski fond može, u skladu sa svojom poslovnom politikom, ugovoriti da se do 25% sredstava kredita koristi za građevinske radove koji su direktno povezani sa finansiranim projektom.

Predmet garantovanja po ovom Konkursu neće biti finansiranje troškova izrade projektne dokumentacije i troškova pribavljanja dozvola.
Učesnici konkursa svoju zainteresovanost za odobrenje kredita i izdavanje garancija izražavaju putem podnošenja Prijave na Konkurs za odobravanje garancije.

4.
Fond će odobravati garancije za kredite odobrene u dinarima ili denominiranim u EUR-ima u skladu sa poslovnom politikom Banke i Fonda, na iznos do 80 % ukupnog potraživanja Banke po kreditu (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu).

Banka i Fond će u smislu člana 1. ovog Konkursa učesnicima iz člana 2. ovog Konkursa odobravati kredite u dinarima ili denominiranim u EUR-ima i izdavati garancije pod sledećim uslovima:

  • Iznos odobrenog kredita; – kreditnog okvira: u skladu sa kreditnom sposobnošću, od minimalno EUR 5.000,00 do maksimalno od EUR 350.000,00 u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u tečaj
  • Rok otplate kredita: do 10 godina ;
  • Grejs period: do 24 meseci, koji je uključenu rok otplate kredita (kamata se obračunava i naplaćuje u toku grejs perioda;
  • U slučaju kreditnog okvira, maksimalni period raspoloživosti za povlačenje tranša je do 12 meseci koji je uključen u grejs period
  • Nominalna kamatna stopa: u dogovoru sa poslovnom Bankom
  • Učešće: u skladu sa poslovnom politikom banke i Fonda;
  • Puštanje kredita u korišćenje: vrši se uplatom na račun Prodavca na osnovu predračuna, po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja sredstava odobrenog kredita u tečaj ilipojedinačnih tranši ili na račun klijenta uz obavezno namensko praćenje;
  • Otplata kredita: po isteku grejs perioda u jednakim mesečnim, tromesečnim, polugodišnjim ili godišnjim anuitetima/ratama u zavisnosti od osnovne delatnosti klijenta i to u dinarskoj protivvrednosti EUR po srednjem kursu NBS na dan otplate;
  • Naknada Banke za obradu kreditnog zahteva maksimalno do: 1% od iznosa odobrenog kredita;
  • Naknada za prevremenu otplatu: 0%;
  • Naknada za monitoring: 0 %.

5.
Instrumenti obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza prema Banci i Fondu su:
1. Obavezni instrument obezbeđenja:
• blanko sopstvene menice korisnika kredita za Banku i Fond;

2. Ostali instrumenti obezbeđenja:
• sadužništvo povezanih lica ili ostalih pravnih lica ili;
• hipoteka 1. reda na poljoprivrednom zemljištu bez tereta, u minimalnom odnosu u vrednosti 1:1,3 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu) konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja ili
• hipoteka 1. reda na stambeno/poslovnom objektu u minimalnom odnosu 1:1,5 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu), konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja
• Banka, Fond i Klijent mogu ugovoriti i druga sredstva obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza.

6.
Provizija za izdavanje garancije iznosi 0,5 % godišnje od nominalnog iznosa garancije i plaća se pre izdavanja garancije. Svaka naredna provizija obračunava se godišnje, u periodu od 01.-15.09. tekuće godine, na ostatak garantovanog duga i plaća u roku od 10 dana od dana prijema obračuna – fakture.

Na ime pokrića troškova sprovođenja Konkursa, učesnik uplaćuje jednokratnu naknadu koja iznosi 0,5% od nominalnog iznosa garancije, a ne manje od 8.000,00 dinara, na tekući račun Fonda (uključena naknada za korišćenje usluga kreditnog biroa i troškovi obrade zahteva za izdavanje garancije).
Konkurs ostaje otvoren do iskorišćenja garantnog potencijala.

7.
Zahtev za odobravanje kredita i Prijava na Konkurs za odobravanje garancije sa dokumetacijom podnosi se:
– u svim poslovnim jedinicama Banaka, na teritoriji AP Vojvodine, koje su sa Fondom zaključile sporazum o poslovnoj saradnji ili
– neposredno Garancijskom fondu AP Vojvodine.

Nepotpuni i neblagovremeni zahtevi za odobrenje kredita i garancije neće biti uzeti u razmatranje.

Postoji mogućnost podnošenja više Prijava za učešće na ovom Konkursu od strane različitih subjekata, a radi finansiranja zajedničkog projekta.

Dodatne informacije mogu se dobiti radnim danom u Garancijskom fondu AP Vojvodine u Novom Sadu, Hajduk Veljkova br.11 (Master centar Novosadskog sajma) i na telefone: (021) 489-37-00, kao i u svim poslovnim jedinicama banaka koje su sa Fondom zaključile Sporazum o poslovnoj saradnji.

Tekst Konkursa, neophodna dokumentacija koja se prilaže uz Zahtev, dokumentacija neophodana za zasnivanje hipoteke, spisak oblasti koje će se kreditirati, spisak Banaka kreditora, kao i podaci o tekućim računima Fonda objavljeni su na sajtu Garancijskog fonda AP Vojvodine www.garfondapv.org.rs“.

Detaljnije

Konkurs za odobravanje garancija za obezbeđenje dugoročnih kredita za kupovinu poljoprivrednog zemljišta

GARANCIJSKI FOND APV

Konkurs za odobravanje garancija za obezbeđenje dugoročnih kredita za kupovinu poljoprivrednog zemljišta

1.
Osnovni cilj izdavanja garancija Garancijskog fonda AP Vojvodine je stvaranje preduslova za lakši pristup kreditnim linijama banaka, pod povoljnijim uslovima u odnosu na tržišne, a koje su namenjene za kreditiranje, privrednim društvima (mikro, malim i srednjim), preduzetnicima, zemljoradničkim zadrugama i registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima, radi obezbeđenja nedostajućih finansijskih sredstava za finansiranje kupovine poljoprivrednog zemljišta u cilju ukrupnjavanja poljoprivrednih poseda.

2.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredna društva (mikro, mala i srednja), preduzetnici, zemljoradničke zadruge i registrovana poljoprivredna gazdinstva, koji ispunjavaju sledeće uslove:
1. Privredna društva (mikro, mala i srednja), zemljoradničke zadruge i preduzetnici:

  • Poslovno sedište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
  • Podržani projekat mora biti realizovan na teritoriji AP Vojvodine;
  • Nema dospelih neizmirenih obaveza prema Banci i Fondu;
  • Ostali minimalni uslovi definisani aktima poslovne politike Banke i Fonda i uslovima koji su navedeni u konkretnom Konkursu .

2. Fizička lica – nosioci registrovanih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava, moraju da ispunjavaju i sledeće minimalne uslove:

  • Prebivalište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
  • Otvoren namenski tekući račun u poslovnoj banci i prijavljen Upravi za agrarna plaćanja kao namenski tekući račun registrovanog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;
  • Manje od 70 godina života na dan otplate poslednjeg anuiteta
  • Manje od 100 hektara poljoprivrednog zemljišta u sopstvenom vlasništvu

3.
Po ovom Konkursu garantovaće se za kredite odobrene za:
• kupovinu konkretnog poljoprivrednog zemljišta ili
• ako postoji namera kupovine poljoprivrednog zemljišta od strane podnosioca zahteva u periodu od maksimalno godinu dana od datuma potpisivanja ugovora o izdavanju garancije (u daljem tekstu: odobravanje kreditnog okvira).

Učesnici konkursa svoju zainteresovanost za odobrenje kredita i izdavanje garancija izražavaju putem podnošenja Prijave na Konkurs za odobravanje garancije.

4.
Fond će odobravati garancije za kredite odobrene u dinarima ili denominiranim u EUR-ima u skladu sa poslovnom politikom Banke i Fonda, na iznos do 80 % ukupnog potraživanja Banke po kreditu (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu).

Banka i Fond će u smislu člana 1. ovog Konkursa učesnicima iz člana 2. ovog Konkursa odobravati kredite u dinarima ili denominiranim u EUR-ima i izdavati garancije pod sledećim uslovima:
• Iznos odobrenog kredita: u skladu sa kreditnom sposobnošću, od minimalno EUR 5.000,00 do maksimalno EUR 200.000,00 u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u tečaj;
• Rok otplate kreditado: do 15 godina;
• Grejs period: do 12 meseci, koji je uključenu rok otplate kredita (kamata se obračunava i naplaćuje u toku grejs perioda;
• Nominalna kamatna stopa: u dogovoru sa poslovnom Bankom
• Učešće: u skladu sa poslovnom politikom banke;
• Puštanje kredita u korišćenje: vrši se uplatom na račun prodavca zemljišta na osnovu overenog kupoprodajnog ugovora/predugovora, po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u korišćenje;
• Otplata kredita: po isteku grejs perioda u jednakim mesečnim, tromesečnim, polugodišnjim ili godišnjim anuitetima/ratama u zavisnosti od osnovne delatnosti klijenta i to u dinarskoj protivvrednosti EUR po srednjem kursu NBS na dan otplate;
• Naknada Banke za obradu kreditnog zahteva maksimalno do: 1% od iznosa odobrenog kredita;
• Naknada za prevremenu otplatu: 0%;
• Naknada za monitoring: 0 %.

5.
Instrumenti obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza prema Banci i Fondu su:
1. Obavezni instrument obezbeđenja:
• blanko sopstvene menice korisnika kredita za Banku i Fond;

2. Ostali instrumenti obezbeđenja:
• sadužništvo povezanih lica ili ostalih pravnih lica ili;
• hipoteka 1. reda na poljoprivrednom zemljištu bez tereta, u minimalnom odnosu u vrednosti 1:1,3 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu) konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja ili
• hipoteka 1. reda na stambeno/poslovnom objektu u minimalnom odnosu 1:1,5 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu), konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja
• Banka, Fond i Klijent mogu ugovoriti i druga sredstva obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza.

6.
Provizija za izdavanje garancije iznosi 0,5 % godišnje od nominalnog iznosa garancije i plaća se pre izdavanja garancije. Svaka naredna provizija obračunava se godišnje, u periodu od 01.-15.09. tekuće godine, na ostatak garantovanog duga i plaća u roku od 10 dana od dana prijema obračuna – fakture.

Na ime pokrića troškova sprovođenja Konkursa, učesnik uplaćuje jednokratnu naknadu koja iznosi 0,5% od nominalnog iznosa garancije, a ne manje od 8.000,00 dinara, na tekući račun Fonda (uključena naknada za korišćenje usluga kreditnog biroa i troškovi obrade zahteva za izdavanje garancije).
Konkurs ostaje otvoren do iskorišćenja garantnog potencijala.

7.
Zahtev za odobravanje kredita i Prijava na Konkurs za odobravanje garancije sa dokumetacijom podnosi se:
– u svim poslovnim jedinicama Banaka, na teritoriji AP Vojvodine, koje su sa Fondom zaključile sporazum o poslovnoj saradnji ili
– neposredno Garancijskom fondu AP Vojvodine.

Nepotpuni i neblagovremeni zahtevi za odobrenje kredita i garancije neće biti uzeti u razmatranje.

Postoji mogućnost podnošenja više Prijava za učešće na ovom Konkursu od strane različitih subjekata, a radi finansiranja zajedničkog projekta.

Dodatne informacije mogu se dobiti radnim danom u Garancijskom fondu AP Vojvodine u Novom Sadu, Hajduk Veljkova br.11 (Master centar Novosadskog sajma) i na telefone: (021) 489-37-00, kao i u svim poslovnim jedinicama banaka koje su sa Fondom zaključile Sporazum o poslovnoj saradnji.

Tekst Konkursa, neophodna dokumentacija koja se prilaže uz Zahtev, dokumentacija neophodana za zasnivanje hipoteke, spisak oblasti koje će se kreditirati, spisak Banaka kreditora, kao i podaci o tekućim računima Fonda objavljeni su na sajtu Garancijskog fonda AP Vojvodine www.garfondapv.org.rs“.

Detaljnije

Krediti / Garancije za energetsku efikasnost i obnovljive izvore energije

GARANCIJSKI FOND AP VOJVODINE

Konkurs za odobravanje garancija za obezbeđenje kredita namenjenih finansiranju nabavke energetski efikasne opreme i opreme neophodne za korišćenje obnovljivih izvora energije

1.
Osnovni cilj izdavanja garancija Garancijskog fonda AP Vojvodine je stvaranje preduslova za lakši pristup kreditnim linijama banaka, pod povoljnijim uslovima u odnosu na tržišne, a koje su namenjene za kreditiranje, privrednim društvima (mikro, malim i srednjim), preduzetnicima, zemljoradničkim zadrugama i registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima, radi obezbeđenja nedostajućih finansijskih sredstava za finansiranje nabavke energetski efikasne opreme i opreme neophodne za korišćenje obnovljivih izvora energije.

2.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredna društva (mikro, mala i srednja), preduzetnici, zemljoradničke zadruge i registrovana poljoprivredna gazdinstva, koji ispunjavaju sledeće uslove:

Privredna društva (mikro, mala i srednja), zemljoradničke zadruge i preduzetnici:
• Poslovno sedište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
• Podržani projekat mora biti realizovan na teritoriji AP Vojvodine;
• Nema dospelih neizmirenih obaveza prema Banci i Fondu;
• Ostali minimalni uslovi definisani aktima poslovne politike Banke i Fonda i uslovima koji su navedeni u konkretnom Konkursu .
2. Fizička lica – nosioci registrovanih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava, moraju da ispunjavaju i sledeće minimalne uslove:
• Prebivalište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
• Otvoren namenski tekući račun u poslovnoj banci i prijavljen Upravi za agrarna plaćanja kao namenski tekući račun registrovanog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;
• Manje od 70 godina života na dan otplate poslednjeg anuiteta.

3.
Po ovom Konkursu garantovaće se za kredite odobrene za finansiranje nabavke energetski efikasne opreme i opreme neophodne za korišćenje obnovljivih izvora energije, s tim da banka može, u skladu sa svojom poslovnom politikom, ugovoriti da se do 25% sredstava kredita može koristiti za dodatne troškove koji su direktno povezani sa finansiranim projektom.

Pod energetski efikasnom opremom podrazumeva se oprema koja dovodi do smanjenja potrošnje energije za minimalno 20% i koja dovodi do smanjenja emisije CO2 od minimalno 20%.Ukoliko se u okviru jednog kredita finansira više različitih mera energetske efikasnosti, svaka mera, odnosno oprema koja se finansira mora ostvariti uštedu od minimalno 20%.

Učesnici konkursa svoju zainteresovanost za odobrenje kredita i izdavanje garancija izražavaju putem podnošenja Prijave na Konkurs za odobravanje garancije.

4.
Fond će odobravati garancije za kredite odobrene u dinarima ili denominiranim u EUR-ima u skladu sa poslovnom politikom Banke i Fonda, na iznos do 80 % ukupnog potraživanja Banke po kreditu (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu).

Banka i Fond će u smislu člana 1. ovog Konkursa učesnicima iz člana 2. ovog Konkursa odobravati kredite u dinarima ili denominiranim u EUR-ima i izdavati garancije pod sledećim uslovima:

  • Iznos odobrenog kredita: u skladu sa kreditnom sposobnošću, od minimalno EUR 5.000,00 do maksimalno EUR 250.000,00 u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u tečaj;
  • Rok otplate kredita: do 10 godina;
  • Grejs period: do 18 meseci, koji je uključenu u rok otplate kredita (kamata se obračunava i naplaćuje u toku grejs perioda;
  • Nominalna kamatna stopa: u dogovoru sa poslovnom Bankom
  • Učešće: u skladu sa poslovnom politikom banke;
  • Puštanje kredita u korišćenje: vrši se uplatom na račun prodavca na osnovu predračuna, po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja sredstava odobrenog kredita u tečaj ili na račun klijenta uz obavezno namensko praćenje;
  • Otplata kredita: po isteku grejs perioda u jednakim mesečnim, tromesečnim, polugodišnjim ili godišnjim anuitetima/ratama u zavisnosti od osnovne delatnosti klijenta i to u dinarskoj protivvrednosti EUR po srednjem kursu NBS na dan otplate;
  • Naknada Banke za obradu kreditnog zahteva maksimalno do: 1% od iznosa odobrenog kredita;
  • Naknada za prevremenu otplatu: 0%;
  • Naknada za monitoring: 0 %.

5.
Instrumenti obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza prema Banci i Fondu su:

1. Obavezni instrument obezbeđenja:
• blanko sopstvene menice korisnika kredita za Banku i Fond;

2. Ostali instrumenti obezbeđenja:
• sadužništvo povezanih lica ili ostalih pravnih lica ili;
• hipoteka 1. reda na poljoprivrednom zemljištu bez tereta, u minimalnom odnosu u vrednosti 1:1,3 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu) konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja ili
• hipoteka 1. reda na stambeno/poslovnom objektu u minimalnom odnosu 1:1,5 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu), konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja
• Banka, Fond i Klijent mogu ugovoriti i druga sredstva obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza.

6.
Provizija za izdavanje garancije iznosi 0,5 % godišnje od nominalnog iznosa garancije i plaća se pre izdavanja garancije. Svaka naredna provizija obračunava se godišnje, u periodu od 01.-15.09. tekuće godine, na ostatak garantovanog duga i plaća u roku od 10 dana od dana prijema obračuna – fakture.

Na ime pokrića troškova sprovođenja Konkursa, učesnik uplaćuje jednokratnu naknadu koja iznosi 0,5% od nominalnog iznosa garancije, a ne manje od 8.000,00 dinara, na tekući račun Fonda (uključena naknada za korišćenje usluga kreditnog biroa i troškovi obrade zahteva za izdavanje garancije).
Konkurs ostaje otvoren do iskorišćenja garantnog potencijala.

7.
Zahtev za odobravanje kredita i Prijava na Konkurs za odobravanje garancije sa dokumetacijom podnosi se:
– u svim poslovnim jedinicama Banaka, na teritoriji AP Vojvodine, koje su sa Fondom zaključile sporazum o poslovnoj saradnji ili
– neposredno Garancijskom fondu AP Vojvodine.

Nepotpuni i neblagovremeni zahtevi za odobrenje kredita i garancije neće biti uzeti u razmatranje.
Postoji mogućnost podnošenja više Prijava za učešće na ovom Konkursu od strane različitih subjekata, a radi finansiranja zajedničkog projekta.

Dodatne informacije mogu se dobiti radnim danom u Garancijskom fondu AP Vojvodine u Novom Sadu, Hajduk Veljkova br.11 (Master centar Novosadskog sajma) i na telefone: (021) 489-37-00, kao i u svim poslovnim jedinicama banaka koje su sa Fondom zaključile Sporazum o poslovnoj saradnji.

Tekst Konkursa, neophodna dokumentacija koja se prilaže uz Zahtev, dokumentacija neophodana za zasnivanje hipoteke, spisak oblasti koje će se kreditirati, spisak Banaka kreditora, kao i podaci o tekućim računima Fonda objavljeni su na sajtu Garancijskog fonda AP Vojvodine www.garfondapv.org.rs“.

Izmenjeni tekst Konkursa za za odobravanje garancija za obezbeđenje kredita namenjenih finansiranju nabavke energetski efikasne opreme i opreme neophodne za korišćenje obnovljivih izvora energije privrednim društvima (mikro, malim i srednjim), preduzetnicima, zemljoradničkim zadrugama i registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima sa teritorije Autonomne Pokrajine Vojvodine objaviti na sajtu Garancijskog fonda AP Vojvodine.

Detaljnije

Konkurs za odobravanje garancija za obezbeđenje dugoročnih kredita za nabavku nove poljoprivredne mehanizacije i opreme

GARANCIJSKI FOND AP VOJVODINE

Konkurs za odobravanje garancija za obezbeđenje dugoročnih kredita za nabavku nove poljoprivredne mehanizacije i opreme

1.
Osnovni cilj izdavanja garancija Garancijskog fonda AP Vojvodine je stvaranje preduslova za lakši pristup kreditnim linijama banaka, pod povoljnijim uslovima u odnosu na tržišne, a koje su namenjene za kreditiranje, privrednim društvima (mikro, malim i srednjim), preduzetnicima, zemljoradničkim zadrugama i registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima, radi obezbeđenja nedostajućih finansijskih sredstava za nabavku nove poljoprivredne mehanizacije i opreme.

2.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredna društva (mikro, mala i srednja), preduzetnici, zemljoradničke zadruge i registrovana poljoprivredna gazdinstva, koji ispunjavaju sledeće uslove:

1. Privredna društva (mikro, mala i srednja), zemljoradničke zadruge i preduzetnici:
• Poslovno sedište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
• Podržani projekat mora biti realizovan na teritoriji AP Vojvodine;
• Nema dospelih neizmirenih obaveza prema Banci i Fondu;
• Ostali minimalni uslovi definisani aktima poslovne politike Banke i Fonda i uslovima koji su navedeni u konkretnom Konkursu.

2. Fizička lica – nosioci registrovanih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava, moraju da ispunjavaju i sledeće minimalne uslove:
• Prebivalište na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine;
• Otvoren namenski tekući račun u poslovnoj banci i prijavljen Upravi za agrarna plaćanja kao namenski tekući račun registrovanog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;
• Manje od 70 godina života na dan otplate poslednjeg anuiteta.

3.
Po ovom Konkursu garantovaće se za kredite odobrene za finansiranje nabavke:
– kombajna,
– traktora,
– drugih samohodnih poljoprivrednih mašina,
– priključnih poljoprivrednih mašina.
– matičnog stada,
– višegodišnjih zasada voća i vinograda ( sadnice i prateća oprema) i
– opreme iz oblasti proizvodnje i skladištenja žitarica, industrijskog, lekovitog, aromatičnog i začinskog bilja, voća, povrća, ukrasnog bilja, kao i opreme za mobilne sušare, opreme za navodnjavanje, opreme za zaštitu od elementarnih nepogoda, opreme za stočarsku proizvodnju, opreme za pčelarsku proizvodnju i opreme za podizanje energetske efikasnosti u poljoprivrednoj proizvodnji.

Učesnici konkursa svoju zainteresovanost za odobrenje kredita i izdavanje garancija izražavaju putem podnošenja Prijave na Konkurs za odobravanje garancije.

4.
Fond će odobravati garancije za kredite odobrene u dinarima ili denominiranim u EUR-ima u skladu sa poslovnom politikom Banke i Fonda, na iznos do 100 % ukupnog potraživanja Banke po kreditu (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu).

Banka i Fond će u smislu člana 1. ovog Konkursa učesnicima iz člana 2. ovog Konkursa odobravati kredite u dinarima ili denominiranim u EUR-ima i izdavati garancije pod sledećim uslovima:

  • Iznos kredita za poljoprivrednu mehanizaciju i opremu: od minimalno 3.000,00 EUR i maksimalno 150.000,00 EUR u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u korišćenje;
  • Iznos kredita za proširenje matičnog stada: do 50.000,00 EUR u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u korišćenje;
  • Iznos kredita za podizanje višegodišnjih zasada voća i vinograda ( sadnice i oprema): do 30.000,00 EUR u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u korišćenje;
  • Nominalna kamatna stopa: u dogovoru sa poslovnom Bankom;
  • Grejs period kod kredita za proširenje matičnog stada: do 12 meseci i isti je uključen u rok otplate kredita (kamata se obračunava i naplaćuje u toku grejs perioda).
  • Grejs period kod kredita za podizanje novih višegodišnjih zasada voća i vinograda ( sadnice i oprema): do 24 meseca i isti je uključen u rok otplate kredita (kamata se obračunava i naplaćuje u toku grejs perioda).
  • Rok otplate kredita: do 10 godina;
  • Puštanje kredita u korišćenje: vrši se uplatom na račun prodavca zemljišta na osnovu overenog kupoprodajnog ugovora/predugovora/predračuna, po zvaničnom srednjem kursu NBS na dan puštanja kredita u korišćenje;
  • Otplata kredita: po isteku grejs perioda u jednakim mesečnim, tromesečnim, polugodišnjim ili godišnjim anuitetima/ratama u zavisnosti od osnovne delatnosti klijenta i to u dinarskoj protivvrednosti EUR po srednjem kursu NBS na dan otplate;
  • Naknada Banke za obradu kreditnog zahteva maksimalno do: 1% od iznosa odobrenog kredita;
  • Naknada za prevremenu otplatu: 0%;
  • Naknada za monitoring: 0 %..

5.
Instrumenti obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza prema Banci i Fondu su:
1. Obavezni instrument obezbeđenja:
• blanko sopstvene menice korisnika kredita za Banku i Fond;

2. Ostali instrumenti obezbeđenja:
• sadužništvo povezanih lica ili ostalih pravnih lica ili;
• hipoteka 1. reda na poljoprivrednom zemljištu bez tereta, u minimalnom odnosu u vrednosti 1:1,3 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu) konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja ili
• hipoteka 1. reda na stambeno/poslovnom objektu u minimalnom odnosu 1:1,5 na garantovani iznos (glavni dug uvećan za redovnu kamatu), konstituisana u korist Banke (glavni dug uvećan za redovnu kamatui eventualnu zateznu kamatu) i u korist Fonda (glavni dug uvećan za redovnu kamatu i eventualnu zateznu kamatu kao i za naknadu za izdavanje garancije), a u srazmeri sa procentom garantovanja
• Banka, Fond i Klijent mogu ugovoriti i druga sredstva obezbeđenja urednog vraćanja dospelih obaveza.

6.
Provizija za izdavanje garancije iznosi 0,5 % godišnje od nominalnog iznosa garancije i plaća se pre izdavanja garancije. Svaka naredna provizija obračunava se godišnje, u periodu od 01.-15.09. tekuće godine, na ostatak garantovanog duga i plaća u roku od 10 dana od dana prijema obračuna – fakture.

Na ime pokrića troškova sprovođenja Konkursa, učesnik uplaćuje jednokratnu naknadu koja iznosi 0,5% od nominalnog iznosa garancije, a ne manje od 8.000,00 dinara, na tekući račun Fonda (uključena naknada za korišćenje usluga kreditnog biroa i troškovi obrade zahteva za izdavanje garancije).

Konkurs ostaje otvoren do iskorišćenja garantnog potencijala.

7.
Zahtev za odobravanje kredita i Prijava na Konkurs za odobravanje garancije sa dokumetacijom podnosi se:
– u svim poslovnim jedinicama Banaka, na teritoriji AP Vojvodine, koje su sa Fondom zaključile sporazum o poslovnoj saradnji ili
– neposredno Garancijskom fondu AP Vojvodine.

Nepotpuni i neblagovremeni zahtevi za odobrenje kredita i garancije neće biti uzeti u razmatranje.

Postoji mogućnost podnošenja više Prijava za učešće na ovom Konkursu od strane različitih subjekata, a radi finansiranja zajedničkog projekta.

Dodatne informacije mogu se dobiti radnim danom u Garancijskom fondu AP Vojvodine u Novom Sadu, Hajduk Veljkova br.11 (Master centar Novosadskog sajma) i na telefone: (021) 489-37-00, kao i u svim poslovnim jedinicama banaka koje su sa Fondom zaključile Sporazum o poslovnoj saradnji.

Tekst Konkursa, neophodna dokumentacija koja se prilaže uz Zahtev, dokumentacija neophodana za zasnivanje hipoteke, spisak oblasti koje će se kreditirati, spisak Banaka kreditora, kao i podaci o tekućim računima Fonda objavljeni su na sajtu Garancijskog fonda AP Vojvodine www.garfondapv.org.rs“.

Detaljnije

Drugi javni poziv za prikupljanje predloga projekata u okviru Interreg-IPA Programa prekogranične saradnje Bugarska-Srbija

EVROPSKA UNIJA

Drugi javni poziv za prikupljanje predloga projekata u okviru Interreg-IPA Programa prekogranične saradnje Bugarska-Srbija 2014-2020.

Ministarstvo za regionalni razvoj i javne radove Republike Bugarske (Upravljačko telo Programa) u saradnji sa Ministarstvom za evropske integracije Vlade Republike Srbije (Nacionalno telo Programa) objavilo je 22. januara 2018. godine drugi javni poziv za prikupljanje predloga projekata sa ciljem poboljšanja prekogranične saradnje između Bugarske i Srbije u okviru Interreg-IPA Programa prekogranične saradnje Bugarska-Srbija 2014-2020. Program je ko-finansiran iz Instrumenta za pretpristupnu pomoć II (IPA II fond) Evropske unije.

Opšti cilj Programa je postizanje uravnoteženog i održivog razvoja pograničnog regiona između Bugarske i Srbije kao deo evropskog prostora, kroz planiran ekonomski rast, prilagođavanje klimatskim promenama i unapređenje sistema obrazovanja.

Ukupna suma izdvojena za drugi poziv za prikupljanje predloga projekata je 12 121 602 evra.

Projektni predlozi treba da budu u okviru jedne od ispod navedenih prioritetnih osa programa i u okviru njih, ključnih oblasti podrške:

  • Prioritetna osa 1: Održivi turizam
    o Specifični cilj 1.1: Turistička atraktivnost;
    o Specifični cilj 1.2: Prekogranični turistički proizvod;
    o Specifični cilj 1.3: Direktna saradnja među ljudima i umrežavanje.
  • Prioritetna osa 2: Mladi
    o Specifični cilj 2.1: Veštine i preduzetništvo;
    o Specifični cilj 2.2: Direktna saradnja među ljudima i umrežavanje.
  • Prioritetna osa 3: Životna sredina
    o Specifični cilj 3.1: Zajedničko upravljanje rizicima;
    o Specifični cilj 3.2: Zaštita prirode.

Prihvatljivo prekogranično područje Programa, definisano na sledeći način:
• Za Bugarsku (na nivou NUTS III) oblasti: Vidin, Montana, Vraca, Sofijska, Pernik, Custendil;
• Za Srbiju (na nivou NUTS III) okruzi: Borski, Zaječarski, Nišavski, Toplički, Pirotski, Jablanički i Pčinjski.

U narednom periodu u Bugarskoj i Srbiji biće organizovane informativne radionice za potencijalne kandidate. Vreme i mesto održavanja informativnih radionica biće objavljeni na sajtu programa (www.ipacbc-bgrs.eu).

Za dodatne informacije možete se obratiti Zajedničkom Sekretarijatu (ZS) programa:

• Glavna kancelarija u Sofiji: tel. +359 2 9405 689;
• Lokalna kancelarija u Nišu: tel. +381 18 513 224.

Za sve informacije možete posetiti vebsajt: https://www.ipacbc-bgrs.eu/sr/second-call-application-stage-news/drugi-poziv-za-prikupljanje-predloga-projekata

Rok za konkurisanje: 23.04.2018. godine.

Program stipendiranja Vlade Narodne Republike Kine za akademsku 2018/2019. godinu

AMBASADA NARODNE REPUBLIKE KINE U BEOGRADU

Program stipendiranja Vlade Narodne Republike Kine za akademsku 2018/2019. godinu

Ambasada Narodne Republike Kine u Beogradu je Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dostavila poziv Vlade Narodne Republike Kine za studiranje na Univerzitetima u Kini za akademsku 2018/2019. godinu.

Dodatne informacije o programu stipendiranja i studijskim programima možete potražiti na sajtu: http://www.csc.edu.cn/studyinchina/ i http://www.campuschina.org/ .

Prijave sa neophodnom dokumentacijom treba dostaviti ovom ministarstvu na adresu:
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Sektor za visoko obrazovanje
Nemanjina 24 / V / V

Rok za prijavu je 01.04.2018. godine

Detaljnije

Konkurs za sufinansiranje mobilnosti umetnika i profesionalaca u oblasti kulture i umetnosti u 2018. godini

MINISTARSTVO KULTURE I INFORMISANJA

Konkurs za sufinansiranje mobilnosti umetnika i profesionalaca u oblasti kulture i umetnosti u 2018. godini

Predmet
Predmet Konkursa za sufinansiranje mobilnosti umetnika i profesionalaca u oblasti kulture i umetnosti u 2018. godini (u daljem tekstu „Konkurs – Mobilnost 2018“ ) je sufinansiranje troškova pojedinačnih aktera u oblasti kulture i umetnosti za predstavljanja/nastupe koji se realizuju u 2018. godini i to:

Putni troškovi – prevoz:

• individualni

– do 50.000,00 dinara (za putovanja u Evropi)
– do 80.000,00 dinara (za interkontinentalna putovanja)

• grupni

– do 200.000,00 dinara (za putovanja u Evropi)
– do 300.000,00 dinara (za interkontinentalna putovanja)

Podržavaju se:
Projekti mobilnosti iz oblasti bilateralne i multilateralne kulturne saradnje – za učešće na festivalima, seminarima, radionicama, smotrama, skupovima, konferencijama, studijski i rezidencijalni boravci i sl.

Prednost pri odlučivanju će imati pojedinci koji su dobitnici priznanja/nagrada u oblasti kulture i umetnosti, članovi međunarodnih tela i stručnih mreža, umetničkih udruženja, učesnici na istaknutim manifestacijama u svetu, u oblasti kulture.

Neće se uzimati u obzir:
• troškovi smeštaja i dnevnica;
• dobitnici stipendija na školskim i visokoškolskim ustanovama;
• troškovi vezani za pozive diplomatsko-konzularnih predstavništava;
• projekti iz oblasti medija, filma i drugih audio-vizuelnih delatnosti.

Cilj „Konkursa – Mobilnost 2018“ je sistemska podrška unapređenju međunarodne kulturne saradnje, odnosno promocija kulture i umetnosti Republike Srbije u inostranstvu, razmena i umrežavanje kroz mobilnost umetnika i profesionalaca iz Republike Srbije pozvanih na međunarodne događaje i manifestacije (festivali, seminari, radionice, konferencije i dr.) kao i studijske i rezidencijalne boravke i sl, u svim oblastima kulture i umetnosti.

Pravo učešća na konkursu imaju ustanove, umetnička i druga udruženja registrovana za obavljanje delatnosti kulture, pojedinci (umetnici, saradnici, odnosno stručnjaci u kulturi), kao i drugi subjekti u kulturi, osim ustanova kulture čiji je osnivač Republika Srbija, koje se finansiraju shodno članu 74. Zakona o kulturi.

Trajanje konkursa i način dostavljanja prijava
• se podnose na konkursnom formularu i dostavljaju u štampanoj i elektronskoj formi Ministarstvu u periodu od 25. januara do 30. aprila 2018. godine.

Dodatne informacije
Za sva pitanja vezana za postupak prijavljivanja na „Konkurs – Mobilnost 2018“ Ministarstva kulture i informisanja, zainteresovani se mogu obratiti na elektronsku adresu: gabrijela.maslesa@kultura.gov.rs i na telefon broj: 011 30 32 113, utorkom i četvrtkom u terminu od 12 do 14 časova.

Detaljnije

Konkurs za sufinansiranje projekata u oblasti kulture i umetnosti koji su podržani kroz međunarodne fondove u 2018. godini

MINISTARSTVO KULTURE I INFORMISANJA

Konkurs za sufinansiranje projekata u oblasti kulture i umetnosti koji su podržani kroz međunarodne fondove u 2018. godini

Predmet
Predmet konkursa je sufinansiranje projekata u oblasti kulture i umetnosti koji su finansijski podržani kroz sledeće međunarodne fondove, a realizuju se u 2018. godini:

• Programi EU:

• Kreativna Evropa – potprogram „Kultura“
• Programi prekogranične saradnje (IPA)
• Dunavski program transnacionalne saradnje
• Jadransko-jonski program transnacionalne saradnje
• UNESKO
• Centralno-evropska incijativa (CEI)
• Evropska kulturna fondacija
• drugi međunarodni fondovi iz oblasti kulture i umetnosti

Ne razmatraju se:
• projekti podržani sredstvima iz fondova bilateralne saradnje i fondova diplomatskih i konzularnih predstavništava;
• projekti iz oblasti medija, filma i drugih audiovizuelnih delatnosti;
• projekti podržani u okviru potprograma „MEDIA“ programa Kreativna Evropa.

Cilj
Cilj konkursa je sistemska podrška razvoju međunarodne saradnje kulturnog sektora kroz podršku projektima koji su sufinansirani u okviru međunarodnih fondova.

Na ovaj način primenjuju se evropski i međunarodni standardi i obezbeđuju uslovi za kvalitetno sprovođenje projekata od strane aplikanata, kroz jačanje kapaciteta aktera na teritoriji Republike Srbije i podsticanje razvoja sistema kulture.

Pravo učešća
Pravo učešća na konkursu imaju ustanove, umetnička i druga udruženja registrovana za obavljanje delatnosti kulture, kao i drugi subjekti u kulturi sa sedištem na teritoriji Republike Srbije, osim ustanova kulture čiji je osnivač Republika Srbija, koje se finansiraju shodno članu 74. Zakona o kulturi.

Iznos dostupne finansijske podrške
Sredstva za sufinansiranje projekata su omogućena u iznosu:

a) do 30% od vrednosti odobrenog budžeta podnosioca aplikacije ministarstvu, ukoliko se radi o partneru na projektu ili
b) do 40% od vrednosti odobrenog budžeta podnosioca aplikacije ministarstvu, ukoliko se radi o nosiocu projekta

Kriterijumi
Izbor projekata će biti izvršen u skladu sa kriterijumima utvrđenim Uredbom o kriterijumima, merilima i načinu izbora projekata u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine, odnosno jedinica lokalne samouprave („Sl. glasnik RS“ br. 105/16 i 112/17), i to:

1) usklađenost projekta sa opštim interesom u kulturi i ciljevima i prioritetima konkursa;

2) kvalitet i sadržajna inovativnost projekta;

3) kapaciteti potrebni za realizaciju projekta i to:

(1) stručni, odnosno umetnički kapaciteti,

(2) neophodni resursi;

4) finansijski plan – razrađenost, usklađenost sa planom aktivnosti projekta, ekonomičnost i uključenost više izvora finansiranja;

5) stepen uticaja projekta na kvalitet kulturnog života zajednice.

Imajući u vidu da je 2018. godina proglašena za Evropsku godinu kulturnog nasleđa, posebna pažnja biće posvećena projektima međunarodne saradnje u oblasti kulturnog nasleđa.

Prijava
Prijava mora da sadrži sledeću dokumentaciju:
1. Popunjen formular (preuzet sa zvanične internet strane Ministarstva kulture i informisanja: www.kultura.gov.rs);

2. Kopiju potpisanog ugovora i/ili odluke o odobrenim sredstvima od strane međunarodnog fonda;

3. Dokaz o partnerstvu i saradnji (ugovor, sporazum i sl.);

4. Podatke o stručnim, odnosno umetničkim kapacitetima podnosioca, odnosno realizatora projekta („lična karta“ i kratak pregled realizovanih aktivnosti u proteklom periodu);

5. Detaljan opis projekta;

6. Detaljnu specifikaciju troškova za projektne aktivnosti za čiju se realizaciju potražuju sredstva od Ministarstva u 2018. godini;

7. Biografije ključnih eksperata na projektu;

8. Opciono – dokumentaciju projekta: fotografije, štampane materijale i/ili materijale na CD-u;

9. Kopiju potvrde o registraciji kod nadležnog organa (izvod iz registra APR, odnosno registra drugog nadležnog organa koji vodi službenu evidenciju o podnosiocu) – podnosilac je dužan da popuni Izjavu o načinu pribavljanja predmetnog dokumenata, koja je sastavni deo konkursnog formulara.

Trajanje konkursa i način dostavljanja prijave
Prijave se podnose na konkursnom formularu i dostavljaju u štampanoj i elektronskoj formi Ministarstvu u periodu od 25. januara do 29. juna 2018. godine.

Dodatne informacije
Za sva pitanja vezana za postupak prijavljivanja na ovaj konkurs Ministarstva zainteresovani se mogu obratiti na elektronsku adresu: tatjana.bojovic@kultura.gov.rs ili na telefon: 011 30 32 113.

Detaljnije

Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata u oblasti kulturnih delatnosti Srba u inostranstvu u 2018. godini

MINISTARSTVO KULTURE I INFORMISANJA

Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata u oblasti kulturnih delatnosti Srba u inostranstvu u 2018. godini

Predmet konkursa je: finansiranje ili sufinansiranje projekata u oblasti kulturnih delatnosti Srba u inostranstvu.

Opšti cilj konkursa je: podsticanje stvaralaštva i prezentacija kulturnog stvaralaštva pripadnika srpskog naroda u inostranstvu i očuvanje njihovog kulturnog identiteta, a posebno u zemljama regiona (Mađarskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Makedoniji, Albaniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Sloveniji).

Programski prioriteti konkursa su:
– Očuvanje srpskog nacionalnog, kulturnog i jezičkog identiteta;
– Jačanje stručnih kapaciteta u oblasti kulture pripadnika srpskog naroda u zemljama regiona;
– Programi namenjeni deci i maloletnicima;
– Istraživanje, očuvanje i korišćenje dobara od posebnog značaja za kulturu i istoriju srpskog naroda koja se nalaze van teritorije Republike Srbije.

Na konkursu iz oblasti kulturnih delatnosti Srba u inostranstvu biće podržani projekti koji se odnose na očuvanje kulturnog identiteta Srba u inostranstvu, a posebno u zemaljama regiona (Mađarskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Makedoniji, Albaniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Sloveniji) u cilju jačanja kapaciteta, umrežavanja i profesionalizacije rada pojedinaca, ustanova i organizacija Srba u inostranstvu, a posebno u navedenim zemljama, uključenosti dece i mladih i multikulturalnosti. Biće podržani projekti iz sledećih oblasti: vizuelne umetnosti, scensko stvaralaštvo, književnost i izdavaštvo, umetnička muzika, izvorno, narodno i amatersko stvaralaštvo, kulturne delatnosti za decu i mlade i naučne, istraživačke i edukativne delatnosti u kulturi, istraživanje, očuvanje i korišćenje dobara od posebnog značaja za kulturu i istoriju srpskog naroda koja se nalaze van teritorije Republike Srbije.

Najmanji iznos koji će se finansirati i sufinansirati po projektu: 120.000,00 dinara.

Pravo učešća na ovom konkursu imaju: ustanove, umetnička i druga udruženja i organizacije/pravna lica, a koja su registrovana izvan teritorije Republike Srbije.

Pravo učešća na ovom konkursu nemaju ustanove kulture čiji je osnivač Republika Srbija, koji se finansiraju shodno članu 74. Zakona o kulturi, kao ni organizacije i udruženja registrovana u Republici Srbiji.
Jedan projekat može biti prijavljen samo na jednom konkursu ministarstva.

Konkurs za navedenu oblast otvoren je do 16. marta 2018. godine.

Dodatne informacije se mogu dobiti u Ministarstvu kulture i informisanja svakog radnog dana od 12.00 do 15.30 časova: na telefon +381 11 3398-026, ili mejl: mladen.veskovic@kultura.gov.rs

Detaljnije

Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata iz oblasti kulturnog nasleđa u Republici Srbiji u 2018. godini

MINISTARSTVO KULTURE I INFORMISANJA

Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata iz oblasti kulturnog nasleđa u Republici Srbiji u 2018. godini

Konkurs se odnosi na projekte iz sledećih oblasti:

1. otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje, predstavljanje, interpretacija, korišćenje i upravljanje nepokretnim kulturnim nasleđem;

2. otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje, predstavljanje, interpretacija, korišćenje i upravljanje arheološkim nasleđem;

3. otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje, predstavljanje, interpretacija, korišćenje i upravljanje muzejskim nasleđem;

4. otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje, predstavljanje, interpretacija, korišćenje i upravljanje arhivskom građom;

5. otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje, predstavljanje, interpretacija, korišćenje i upravljanje nematerijalnim kulturnim nasleđem;

6. otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje, predstavljanje, interpretacija, korišćenje i upravljanje starom i retkom bibliotečkom građom i

7. bibliotečko-informaciona delatnost.

Konkurs za sve navedene oblasti otvoren je od 29. januara do 1. marta 2018. godine.

PREDMET KONKURSA je finansiranje ili sufinansiranje projekata u oblastima otkrivanja, prikupljanja, istraživanja, dokumentovanja, proučavanja, vrednovanja, zaštite, očuvanja, predstavljanja, interpretacije, korišćenja i upravljanja kulturnim nasleđem i bibliotečko-informacione delatnosti.

OPŠTI CILJ KONKURSA je doprinos očuvanju, istraženosti, zaštiti, održivom korišćenju i dostupnosti kulturnog nasleđa, kao i unapređenje delatnosti zaštite kulturnog nasleđa i bibliotečko-informacione delatnosti u Republici Srbiji.

OPŠTI USLOVI KONKURSA:
Pravo učešća na ovom konkursu imaju ustanove i druga pravna lica registrovana za poslove zaštite kulturnog nasleđa i bibliotečko-informacione delatnosti, koji ove poslove obavljaju kao svoju pretežnu delatnost, na osnovu zakona i drugih propisa kojima se reguliše zaštita kulturnog nasleđa i bibliotečko-informaciona delatnost.

Pravo učešća na ovom konkursu nemaju ustanove kulture čiji je osnivač Republika Srbija, koje se finansiraju shodno članu 74. Zakona o kulturi.

Na konkursu mogu da učestvuju i druga pravna lica koja se bave edukacijom, promocijom i prezentacijom kulturnog nasleđa i bibliotečko-informacione delatnosti u saradnji sa ustanovama registrovanim za obavljanje ovih delatnosti, o čemu, uz konkursnu dokumentaciju, dostavljaju mišljenje nadležne ustanove zaštite ili biblioteke.

O izboru projekata po raspisanom Konkursu odlučuju stručne komisije za izbor projekata koje obrazuje Ministarstvo kulture i informisanja.

Projekte otkrivanja, prikupljanja, istraživanja, dokumentovanja, proučavanja, vrednovanja, zaštite, očuvanja, predstavljanja, interpretacije, korišćenja i upravljanja kulturnog nasleđa od posebnog značaja za nacionalne manjine, decu i mlade, osobe sa invaliditetom i društveno osetljive grupe, kao i projekti koji se odnose na naučnoistraživački rad razmatraće stručne komisije iz određenih oblasti u okviru kojih se realizuju (nepokretno, arheološko, muzejsko, arhivsko, nematerijalno nasleđe, stara i retka bibliotečka građa i bibliotečko-informaciona delatnost).

Izbor projekata će biti izvršen u skladu sa Uredbom o kriterijumima, merilima i načinu izbora projekata u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine, odnosno jedinica lokalne samouprave („Službeni glasnik RS“, br. 105/16 i 112/17) (videti na www.kultura.gov.rs/propisi/propisiukulturi).

Finansiranje projekata vršiće se u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima. Nakon što Komisije za sve oblasti kulturnog nasleđa odluče o izboru projekata za finansiranje ili sufinansiranje, Ministarstvo će doneti Rešenja o dodeli sredstava, nakon čega će biti zaključeni ugovori o finansiranju, odnosno sufinansiranju realizacije projekata sa podnosiocima prijava izabranih projekata.

Podnosioci prijava mogu konkurisati sa istim projektom samo na jedan konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata Ministarstva kulture i informisanja.

KRITERIJUMI ZA OCENU PROJEKATA:
Kriterijumi na osnovu kojih će se ocenjivati projekti prijavljeni na Konkurs utvrđeni su članom 3. Uredbe o kriterijumima, merilima i načinu izbora projekata u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine, odnosno jedinica lokalne samouprave („Službeni glasnik RS“, br. 105/16 i 112/17) glase, uz poštovanje specifičnosti tih oblasti, i to:

1) usklađenost projekta sa opštim interesom u kulturi i ciljevima i prioritetima konkursa;

2) kvalitet i sadržajna inovativnost projekta;

3) kapaciteti potrebni za realizaciju projekta i to:

(1) stručni kapaciteti,

(2) neophodni resursi;

4) finansijski plan-razrađenost, usklađenost sa planom aktivnosti projekta, ekonomičnost i uključenost više izvora finansiranja;

5) stepen uticaja na kvalitet kulturnog života zajednice.

Prijave na konkurs podnose se Ministarstvu u roku od 29. januara do 1. marta 2018. godine,

Za sva pitanja vezana za postupak prijavljivanja na ovaj konkurs Ministarstva, zainteresovani se mogu obratiti svakog radnog dana od 10.00 do 12.00 časova na telefone:

    • za oblast nepokretnog kulturnog nasleđa: 011 3398-936
    • za oblast arheološkog nasleđa: 011 3398-027
    • za oblast muzejskog nasleđa: 011 3398-025
    • za oblast nematerijalnog kulturnog nasleđa: 011 3398-936
    • za oblast arhivske građe: 011 3398-936
    • za oblast bibliotečko-informacione delatnosti: 011 3398-027
    • za oblast stare i retke bibliotečke građe: 011 3398-027

Detaljnije