Prihodi od seoskog turizma 10 milijardi dinara

Sadašnji prihodi od seoskog turizma u Srbiji iznose oko 10 milijardi dinara, što predstavlja 16% direktnog turističkog bruto domaćeg proizvoda, rečeno je na jučerašnjoj prezentaciji nacrta Master plana razvoja seoskog turizma.

Predstavnici španskog fonda MDG, preko koga se finansira progam razvoja seoskog turizma u Srbiji, istakli su u Privrednoj komori Beograda da su od te sume polovina prihodi od smeštaja, a ostalo su indirektni prihodi, ostvareni preko kupovine suvenira, hrane i sličnih stvari.

U seoskim područjima postoji 32.000 ležajeva – registrovanih i neregistrovanih, od kojih je 10.000 kreveta u seoskim domaćinstvima. Oni su istakli da je svih 14 master planova za razvoj turizma, koji su do sada urađeni, fokusirano na razvoj seoskih sredina, kao što su Stara planina, Gornje i donje Podunavlje, kulturna dobra i banje.

Državni sekretar za turizam Goran Petković je podsetio da se Strategija razvoja seoskog turizma radi kao trogodišnji projekat Ujedinjenih Nacija, u kojem učestvuje pet agencija te organizacije, a finansira ga španska vlada. Do sada je snimano stanje, a započeti su i pilot projekti u četiri područja – centralnoj Srbiji, donjem Podunavlju, istočnoj Srbiji i južnom Banatu.

On je naveo da će Master plan poslužiti kao budući okvir za upravljanje aktivnostima razvoja seoskog turizma, koje uključuju podsticajne mere, zakonodavstvo i usmeravanje akcijama.

Master planom je predviđeno da se razvoj seoskog turizma usredsredi na 12 prioritetnih klastera – Golija, Zlatar i Zlatibor, Kopaonik, Fruška gora, centralna Srbija, donje Podunavlje, istočna Srbija, gornje Podunavlje, severna Srbija, južni Banat, Sokobanja i jugoistočna Srbija.